2018-03-03, 13:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Detta är den H alla sökt med lykta.
Jag har tidigare inte velat dela med mig av den innan jag med 100% kunnat fastslå att det är rätt kvinna.
Ett flertal kvinnor har hängts ut som H redan.
Att det ska vara så svårt att ta reda på fakta innan...
Tänka först och handla sen... svårare är det inte...

Här med ger jag H.B ett ansikte.
*https://minfil.org/L4mcz1d8b0

Om det stämmer är det förstås värdefullt. Tack!

Har du en upplösning på bilden så att du kan se vad som står ovanför skjortfickan på damen till vänster?

Synbarligen informerar de om någon organisation (annan än Skatteverket el E&Y) vid en aula eller samlingslokal (skola, kyrka, sjukhus, bibliotek, matsal). För ngn lokalmedia.

Har du mer uppgifter kring bilden?
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-03 kl. 13:28.
Citera
2018-03-03, 13:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouCandy
Läste detta gamla inlägg, det känns som att det kan va ganska nära sanningen. Men jag har tyvärr några frågetecken ändå. Jag vet av egen erfarenhet att sjukdomar kan ta knäcken på en mor, men man kämpar på tills allt är utrett, det är när det lugnar ner sig som depressioner brukar slå till. Under processen gör man allt för att kämpa vidare. Det finns ju heller inget som säger att Moa fått samma "fel". Finns en massa funderingar som väcks, men jag tycker det känns som att vissa saker kan stämma. Tack iaf för detta inlägg, men det skulle ha kommit upp här långt tidigare, inte såhär sent. Det gör att man blir fundersam.....
Mitt fetade.
Det gäller alltså redogörelsen av samma PM som skickats till Avd9 och en mängd andra användare. Observera att meddelandet skickades sent på kvällen den 31 januari, kort innan reglerna för PM ändrades den 1 februari. Min gissning är att ett (ev. nyreggat) troll med särskild agenda, som kanske inte ens skrivit i tråden, hade fått reda på att reglerna skulle ändras och fick väldigt bråttom med att sprida sitt budskap. Allt däri ska alltså tas med en nypa salt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-03-03 kl. 13:34.
Citera
2018-03-03, 13:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jad accepterar ditt resonemang utom på en vital punkt. Em e klassas väl som en somatisk och inte en psykisk sjukdom, åtminstone hos em e-lobbyn? Och Gottfries, även om han är psykiatriker i botten, menar väl också att det är en fysisk sjukdom, eller har jag missförstått det?
Alltså, scientologerna skulle inte protestera för att någon söker somatisk vård, däremot om de sökte psykiatrisk, det är min poäng. Därför menar jag att em e-lobbyn, snarare än de som är anti-em e, är vilka som kan tänkas vara scientologer.

Eller så låtsas de, för att ge opponenterna dåligt rykte...?
Citera
2018-03-03, 13:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Folk som håller ihop länge blir lika till utseendet med tiden. Har sett en del par som har sett ut att vara syskon men inte är det
Jo, jag vet. De speglar varandras mimik och andra åtbörder och får till slut liknande ansiktsdrag och kroppshållning. Det gäller framför allt gamla människor, är min uppfattning. Rätt komiskt i sig. Men det brukar inte påverka halsarnas utseende!
S.k. äktenskapstycke är också en näraliggande förklaring, när två personer som från början liknar varandra får ihop det. Är också vanligt.
Citera
2018-03-03, 13:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilka jämförelser du gör med tragedin i Bjärred. Oscar skulle ju kunna vara Ted Bundy och Hanna Arbogakvinnan...De som du tar upp som exempel har säkerligen visat upp ett udda beteende innan dåden.

Om du läser på lite om Ted Bundy så hade han just inte visat upp något udda beteende innan sitt första erkända mord. Svärmorsdröm, skötsam ostraffad jurist, flickvän och framgångsrik inom politiken. Bundy gifte sig till och med i fängelset och hans mor trodde på hans oskuld till dygnen innan han avrättades.
Arbogakvinnan var aldrig i samma rum som brotten begicks och var Socionom, Madsen hade aldrig varit våldsam, var gift och sponsrad av många.

För deras anhöriga kom morden som en blixt från klar himmel.

Det många i denna långa tråd spekulerat i är om det trots allt ändå funnit några varningssignaler hos de här två vuxna. Teorier har ventilerats om att barnen avsiktligt av föräldrarna var väldigt isolerade. De ska inte ens deltagit i barnkalas i tidigare områden de bott i. Pianolektioner avslutades utan riktig förklaring, den ovanliga hemundervisningens orsaker är diffusa - var de så sjuka? I så fall i vad som går ihop med att följa läroplanen, stoja i poolen under sommaren och obehindrat gå till affären dagarna innan morden?

Varför väljer två sunda ostraffade välutbildade vuxna att inte söka hjälp utan istället mörda sina barn - och uppge brist på livskvalitet som orsak?
En knäpp? Tvä knäppar samtidigt? Knäpp sekt? Knäpp lobby påverkan?
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-03 kl. 13:45.
Citera
2018-03-03, 13:52
Medlem
Tror det finns folk som fanns i deras närhet som kan vittna om avvikande beteende men vad vet jag.
Nåt som ringer i mitt huvud hela tiden är ett citat liknande "det som inte fick hända hände".
Det tolkar jag som att omgivningen snappade upp en hel del onormala vibbar

Citat:
Jo, jag vet. De speglar varandras mimik och andra åtbörder och får till slut liknande ansiktsdrag och kroppshållning. Det gäller framför allt gamla människor, är min uppfattning. Rätt komiskt i sig. Men det brukar inte påverka halsarnas utseende!
S.k. äktenskapstycke är också en näraliggande förklaring, när två personer som från början liknar varandra får ihop det. Är också vanligt.

Japp tänkte nämna den biten om äktenskapstycke också men det fyllde du i fint med själv.
Citera
2018-03-03, 13:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jad accepterar ditt resonemang utom på en vital punkt. Em e klassas väl som en somatisk och inte en psykisk sjukdom, åtminstone hos em e-lobbyn? Och Gottfries, även om han är psykiatriker i botten, menar väl också att det är en fysisk sjukdom, eller har jag missförstått det?
Alltså, scientologerna skulle inte protestera för att någon söker somatisk vård, däremot om de sökte psykiatrisk, det är min poäng. Därför menar jag att em e-lobbyn, snarare än de som är anti-em e, är vilka som kan tänkas vara scientologer.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eller så låtsas de, för att ge opponenterna dåligt rykte...?

Scientologerna accepterar inte psykiatriska sjukdomsorsaker eller psykiatrisk behandling.

Det är exakt detsamma som ME-lobbyn hävdar om sjukdomen ME.

Kan Bjärredsföräldrarna också haft dessa idéer?
Citera
2018-03-03, 14:01
Medlem
Citat:

För scientologerna är 70% av alla sjukdomar inga ”riktiga” sjukdomar utan botas genom ”att vända sig direkt till thetanen”. Det är nästan bara sjukdomar som orsakas av bakterier och behöver penicillin som är på ”riktigt”. Allt annat orsakas av ”sorger och bekymmer”. Känns det bekant från resonemangen i tråden?

Stackars familj som hamnade mitt i detta med sina sjuka barn.....

http://www.scientologycourses.org/sv/courses-view/assists/step/factors-of-assists.html

Nu pågår skademinimeringen för fullt. Det var Oskars fel för han var en narcissistisk MÖRDARE och alla myndigheter är medskyldiga eftersom dom inte såg vad som pågick.

Men hur skulle dom ha sett att familjen var i klorna på en sekt?
Citera
2018-03-03, 14:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Scientologerna accepterar inte psykiatriska sjukdomsorsaker eller psykiatrisk behandling.

Det är exakt detsamma som ME-lobbyn hävdar om sjukdomen ME.

Kan Bjärredsföräldrarna också haft dessa idéer?

Jag skulle inte ge en docentur vid svenskt lärosäte åt en scientolog, än mindre professur. Moms eller inte moms. Men jag är kanske passé och inte lundensare.

Undantag finns kanske men är inte "moms" liksom lite pudelns kärna ändå? Där sätter man nog inte vem som.
Citera
2018-03-03, 14:34
Medlem
Citat:

Man får komma ihåg att ME inte är någon ”erkänd” sjukdom - än. I Sverige.
En mottagning startad av en psykiatriker kan omöjligt vara ok för SC.
Citera
2018-03-03, 15:20
Medlem
Därför gjorde den ena skolan ingen orosanmälan:

Sydsvenskan 10/1

”Margareta Strand Karlsson, rektor på Alfredshällskolan sa under onsdagen till SVT Nyheter att familjen var i "djup kris". Men bilden spretar. Rektorn på den andra skolan, Ann-Louise Raquette Berlin, menar att familjen visserligen hade det tufft på grund av flickornas tillstånd, men att det trots allt fungerade mycket bra och att hon inte fick några oroväckande signaler.
– Vi har haft möten med framförallt pappan med jämna mellanrum för att följa upp, och det har fungerat bra. Pappan har varit jättenöjd med undervisningen, lärarna har varit jättenöjda, och hon [den äldsta flickan] har presterat mycket väl.”

Mitt fetande.

Missade eller hade glömd att flickan presterade mycket väl.
Citera
2018-03-03, 15:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Man får komma ihåg att ME inte är någon ”erkänd” sjukdom - än. I Sverige.
En mottagning startad av en psykiatriker kan omöjligt vara ok för SC.
Det finns och har funnits flera.
Men med scientologernas syn verkar det ju finnas få riktiga sjukdomar.

Jag har undrat varför man är så hätsk mot att barnen skulle ha någon diagnos i tråden. Jag trodde det var en privat vendetta. Men kanske inte då, utan del i något annat.

Angående livskvalitet är det ett begrepp som används av vårdande instanser, på samma sätt som man talar om skälig levnadsnivå för äldre.

Det är märkligt ordval från en förälder. Ännu märkligare att uttala sig om någon annans livskvalitet.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-03-03 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in