2018-03-03, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
En liten fundering jag har handlar om den lilla biten av plasthandsken (innehållande EG:s DNA) som hittades invirad i silvertejpen på ett av offrens huvuden.
Så vitt jag uppfattat hittades denna på baksidan av offrets huvud. Det är väl först när detta bevis presenteras för EG som han medger att han "varit med" och tejpat. Han säger sig ha tejpat över mun och ögon, men inte över näsa, dvs hans tejpning var inte dödlig.
Det jag undrar är om man någonstans hittar uppgifter som säger att man följt hela detta varv av tejp runt huvudet för att utröna att det verkligen inte var tejpat över näsan. Det borde vara en viktig pusselbit, men jag har inte läst något om detta. Någon annan som har?

Han var smart nog att under rättegången säga att han lämnade över tejprullen utan att dra av tejpen. Dvs kan han då hävda att han virade runt tex ögon, lämnade över till den mystiske mannen som sen när Edvin lämnat fortsatte tejpningen över näsan.
Citera
2018-03-03, 01:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasohelyju
Han var smart nog att under rättegången säga att han lämnade över tejprullen utan att dra av tejpen. Dvs kan han då hävda att han virade runt tex ögon, lämnade över till den mystiske mannen som sen när Edvin lämnat fortsatte tejpningen över näsan.
...vilket givetvis bara är undanflykt.
Citera
2018-03-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...vilket givetvis bara är undanflykt.

Självklart! Galet egentligen att den misstänkte får tillgång till FUP innan rättegång så man kan hinna hitta på idiotiska förklaringar på allt.
Citera
2018-03-03, 01:39
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodelhora
Härliga kalsonger killen hade på sig enligt FUP bilderna 🤢

Ja det var fart ränder både fram och bak i dom urrrrrk. Alla hans kläder och hela hemmet var ju en jäkla svinstia.
Mysig tanke att han jobbade som kock .........
Citera
2018-03-03, 02:16
Medlem
Citat:
Som sagt, mina funderingar har också pendlat kring sambons roll. Men när de skickar SMS om pistolen som ska lämnas tillbaka verkar hon helt införstådd i saken. Att han köpt en pistol, att den ska återlämnas inom 14 dagar - alltså har hon lite koll när han skaffat den. Det verkar ingå i en plan. Han har inte behövt pistol förrut när han gjort resor för pengar och han ska inte behöva den igen. Hon grälar inte på honom för att han köpt den eller uppmanar honom att lämna tillbaka den dirdkt så de får pengarna tillbaka. Tvärtom vill hon att han kommer hem fort, lämna pistolen kan han göra senare. Vad tänkte hon när hon läste tidningen om vad som hänt det dygnet han var borta? Hon ringde i alla fall inte polisen.

Det är helt klart en del frågetecken kring henne. Ska bli intressant att se om hon rätar ut begreppen i TR. Nu vittnar ju inte hon under ed men något borde klarna kring hennes roll i det hela.
Citera
2018-03-03, 02:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är helt klart en del frågetecken kring henne. Ska bli intressant att se om hon rätar ut begreppen i TR. Nu vittnar ju inte hon under ed men något borde klarna kring hennes roll i det hela.
Nja knappast. Hon står ju inte anklagad utan hörs väl som vittne om jag fattat rätt. Då är det inte meningen att man ska ställa henne mot väggen, utan bara höra vad hon har att säga om sambon.
Citera
2018-03-03, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasohelyju
Självklart! Galet egentligen att den misstänkte får tillgång till FUP innan rättegång så man kan hinna hitta på idiotiska förklaringar på allt.

Att en tilltalad får ta del av FUP innan rättegång är en demokratisk rättighet. Han har rätt att ta del av det som läggs honom till last.
Sedan kanske det inte är så vanligt att den tilltalade citerar media och flashback för att trassla sig ur en mordanklagelse.
Citera
2018-03-03, 02:36
Medlem
Citat:
Nja knappast. Hon står ju inte anklagad utan hörs väl som vittne om jag fattat rätt. Då är det inte meningen att man ska ställa henne mot väggen, utan bara höra vad hon har att säga om sambon.

Du kanske missuppfattade mig. Jag avsåg att hon kanske rätade ut begreppen, kring hennes vetskap om sambons förehavanden.
Citera
2018-03-03, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
En debatt om debatten kommer inte att få vara kvar. Varningar kommer kanske utdelas. Men jag håller med dig, även om det inte hör till ämnet.

Du tycker kanske en sak, men varför är du så säker på att Edvin är ensam GM? Jag är det inte längre.
Hela historien är bisarr, från början till slut, anser även att man inte kan köpa allt vad myndigheter och media matar oss med.

Har följt nästan allt, dock inte varit på rättegången där man kunde höra allt som sades. Men om det nu skulle finnas 2 andra gärningsmän är det ju många frågetecken om dessa.

Hur tog de sig ifrån L`s hus? Antar att du varit där och vet hur vägar osv går? Ja vet iaf och 2st kriminella av de slaget E försöker förklara skulle folk lägga märke till. Bad det någon annan hämta dem där? Tog dem tåget? Varför skulle två så pass kriminella vara så dumma att dem bad en till person ta sig dit?

Varför brändes inte huset ner? Varför valdes dessa flaskor för att försöka dölja spår? Av dessa kriminella människor? Varför Skulle inte dessa kriminella människor ta L bil för att färdas? De fick ju inte skjuts där ifrån av E. Varför skulle dem inte? Varför tog dem inte bilen och brände den på valfri plats?

Jag tror nog han var helt ensam i detta, sett förmycket på film/serier och försöker prata sig ur det han gjort. Och är fallet så har han ju fått er att tvivla och lyckats på ett sätt med det
Senast redigerad av fluffens 2018-03-03 kl. 07:15.
Citera
2018-03-03, 07:16
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Edvin påstår ju att han kört runt med denne rike telepatikompis vid tidigare tillfällen, vilken skulle inbringat ett antal tusenlappar per gång.

Det finns ju ett antal äldre ensamstående herrar i detta land som annonserar efter manliga chaufförer för sköna stunder. Kan det vara något sådant Edvin råkat ut för. Då borde han ha uppvisat svårigheter att sitta på hårda stolar.

I slutet av förhöret i torsdags berättade åklagaren att det försvunnit ganska stora mängder pengar på Edvins tidigare arbetsplatser (i storleksordningen 10kkr/arbetsplats). Hon ställde då frågan om det inte är Edvin som tagit dessa? Han svarade med ett nekande och berättade att det brukar försvinna pengar i restaurangbranschen.

Jag tror det är så att det är han som stulit pengarna från arbetsplatserna och för att tvätta dessa för sin sambo har han hittat på Mattias och körningsjobben. Han berättade att han alltid visade pengarna från Mattias till sin sambo. Ofta direkt men ibland så väntade han med att visa dem (Varför? Jo, han stal nån femhundring då och då och när han hade fått ihop 2-3000 så fick han helt plötsligt att körningsjobb av Mattias)
Citera
2018-03-03, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
I slutet av förhöret i torsdags berättade åklagaren att det försvunnit ganska stora mängder pengar på Edvins tidigare arbetsplatser (i storleksordningen 10kkr/arbetsplats). Hon ställde då frågan om det inte är Edvin som tagit dessa? Han svarade med ett nekande och berättade att det brukar försvinna pengar i restaurangbranschen.

Jag tror det är så att det är han som stulit pengarna från arbetsplatserna och för att tvätta dessa för sin sambo har han hittat på Mattias och körningsjobben. Han berättade att han alltid visade pengarna från Mattias till sin sambo. Ofta direkt men ibland så väntade han med att visa dem (Varför? Jo, han stal nån femhundring då och då och när han hade fått ihop 2-3000 så fick han helt plötsligt att körningsjobb av Mattias)

Tror faktiskt du har rätt i det, att det är påhitt och han kör fortfarande på detta. Han har nog med åren lärt sig ljuga trovärdigt och troligtvis själv "tror" på sina egna lögner och på så sätt blir trovärdig i andras ögon
Citera
2018-03-03, 07:56
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Jo, OM hon väljer att vittna - som närstående är hon väl inte skyldig att ställa upp..

Det är en jävla sits hon hamnat i pga sambon..
Inte nog med vad han har gjort, utan även de nya påståenden han har fällt om en så kallad hotbild mot dem. Det är ju inte första gången så kan ju lätt tolkas som något han själv skulle kunna (vilja) verkställa om/när han kommer ut - bara jag här som får lite "övergrepp i rättsak"-vibbar?

Hoppas dock att hon nu har lyckats genomskåda hans lögner och känner sig förbannad över att få en hotbild hängandes över sig - tror knappast hon skulle få (mer) respekt för honom pga detta.
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-03 kl. 07:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in