2018-03-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Det delas även ut ett snarlikt pris för tränare i Serie B och neråt, The Panchina d'Argento. Som vunnits av både Conte och Sarri under ovan nämnda år, likt Allegri har man visat att man kan skapa magi med små resurser. Ska bli jäkligt spännande att se hur bra Sarri kan bli, med mer rutin från dem allra största matcherna. Just nu tycker jag att Napoli tenderar att underprestera mot jättarna i Europa och Juventus i Serie A. Jag tror faktiskt att han kommer gå om Allegri med råge om några år.
Du har rätt i att det finns en motsvarighet i Serie B, men också i Serie C. Allegri ledde 2007/2008 Sassuolo till ligaseger i Serie C samt till seger i Supercoppa di Lega di Serie C1. Han blev då framröstad till Panchina d'oro Prima Divisione. Och året efter alltså till Panchina d'oro i Serie A för Cagliari.
Citera
2018-03-02, 21:52
Medlem
En riktigt fin Calcio-helg.

Lördag:
18:00 Lazio - Juventus
20:45 Napoli - Roma

Söndag:
20:45 Milan - Inter
Citera
2018-03-02, 22:07
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En riktigt fin Calcio-helg.

Lördag:
18:00 Lazio - Juventus
20:45 Napoli - Roma

Söndag:
20:45 Milan - Inter

Även Atalanta - Sampdoria. Top 8 möter alla varandra. Kan inte bli bättre!
Citera
2018-03-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Även Atalanta - Sampdoria. Top 8 möter alla varandra. Kan inte bli bättre!
Si, och man kan kanske lägga till Udinese mot Fiorentina? Oavsett är det många fina matcher.

Lägg till några ångestmatcher i botten...
Citera
2018-03-03, 01:45
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Si, och man kan kanske lägga till Udinese mot Fiorentina? Oavsett är det många fina matcher.

Lägg till några ångestmatcher i botten...

Snor Wilbachers nyhet och spinner vidare lite på Fiorentina. Della Valle sålde motvilligt sina aktier i Italo till amerikanare för ett par miljarder. Kanske kan han komma att satsa en del i florens klubben?
Citera
2018-03-03, 20:17
Medlem
myskankans avatar
Dybala, vilken hjälte. Nu är det upp till Napoli att svara. Jag ser gärna att Under gör ett mål eller två.
Citera
2018-03-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Dybala, vilken hjälte. Nu är det upp till Napoli att svara. Jag ser gärna att Under gör ett mål eller två.
Lazio gör en fin match där Juventus endast hade ett avslut på mål.

Dybala i 93:e minuten:

https://www.youtube.com/watch?v=dFijgduSR3A
Citera
2018-03-03, 20:58
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Lazio gör en fin match där Juventus endast hade ett avslut på mål.

Dybala i 93:e minuten:

https://www.youtube.com/watch?v=dFijgduSR3A

Jag är inte jätte såld på Allegri för att vara ärlig. Resultaten har väl kommit i Serie A men spelmässigt var man lika usla idag som man varit hela säsongen, vilket straffar sig mot lag som faktiskt är bra ute i Europa. Mycket stolpe-in precis som Real hade de två föregående säsongerna när de vann CL utan något bra spel what so ever och där mediokra Zidane blev hyllad som planetens bästa manager av pöbeln. Sånt här tenderar att rasera precis som det gjort iår för Real...
Citera
2018-03-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Jag är inte jätte såld på Allegri för att vara ärlig. Resultaten har väl kommit i Serie A men spelmässigt var man lika usla idag som man varit hela säsongen, vilket straffar sig mot lag som faktiskt är bra ute i Europa. Mycket stolpe-in precis som Real hade de två föregående säsongerna när de vann CL utan något bra spel what so ever och där mediokra Zidane blev hyllad som planetens bästa manager av pöbeln. Sånt här tenderar att rasera precis som det gjort iår för Real...

Allegri är underbart cynisk. Låt oss konstatera att Juventus leder Serie A, är i CI-final och fortfarande är kvar i CL. Sarris Napoli har en högre nivå när allt fungerar, men Allegris Juventus är bättre. Självklart är där en stor skillnad i pengar.

Dt mesta tyder på att Juventus nu åker ur CL och därmed kan koncentrera sig på Serie A och CI. Napoletanarna bör heja på Juventus i CL, eftersom det möjligen kan splittra deras mål.

PS
Tänkte fel. Juventus har en match mindre spelad och leder därför inte Serie A.
Senast redigerad av Brille68 2018-03-03 kl. 22:46. Anledning: Tänkte fel...
Citera
2018-03-03, 23:02
Medlem
myskankans avatar
Vad händer nu med Under och Alisson, Sabatini är inte där och bestämmer längre. Kanske kan Monchi behålla dom?
Citera
2018-03-03, 23:40
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Vad händer nu med Under och Alisson, Sabatini är inte där och bestämmer längre. Kanske kan Monchi behålla dom?

Tror jag inte. I alla fall inte Alisson. Han är ju så sjukt bra.
Lär nog landa i Premier League till hösten. Roma kan säkert casha in galet. Vetefan dock hur långt hans nuvarande kontrakt med Roma sträcker sig, men är det även över nästa säsong så bör dom sälja i sommar om det kommer ett kanonbud eller flera.

Napoli fick pisk trots en bra insats. Juventus vinner trots en mindre bra insats. Är väl inte mycket mer att diskutera där.
Som Napoli-anhängare hoppas jag att boysen nu håller Milano-lagen och Rom-lagen bakom sig. Det vore ändå sjukt starkt att komma tvåa. Känns nästan skönt att ledningen tappades ikväll. Ska också bli intressant att se hur Milik klarar sig efter skadehelvetena.
Juventus har ägt Scudetton hela säsongen och kommer såklart inte tappa några poäng mer.
Citera
2018-03-03, 23:45
Medlem
Glantons avatar
Jaja, Napoli leder fortfarande serien med en poäng. Dock har ju Juventus en match mindre spelad och endast ett klappmongo skulle väl kunna tro att dom tappar poäng i den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in