2018-03-02, 21:33
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Oj, blev du ledsen? Jag är inte med i AFA så kan tyvärr inte redogöra för hur de tänker eller gör..

Om du är intresserad av att fastslå om NMR är en sekt så kan du ju läsa här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sekt

NMR verkar stämma in på de punkter som där radas upp. Eller hur?

Vi skiter fullständigt hur hur dina kompisar inom AFA karakteriserar, vad som konstituerar en sekt. Själva uppfattar vi oss som det sista hoppet som den svenska nationen har. Din självpåtagna intellektuella överlägsenhet tänker vi bemöta med det förakt som det förtjänar. Faktum är att vi anser oss vara intellektuellt överlägsna dig, och är villiga att visa det i den diskussion som du kommer att förlora så väl visar. Det är också en del i det rasliga förakt, som vi dagligen måste bemöta ifrån rasligt sett underlägsna individer, vilka känner marken bränna under fötterna, precis som dina inlägg ger uttryck för...
Citera
2018-03-02, 21:46
Medlem
CreepyCrawls avatar
Jag misstänker att polisen kommer att ligga på NMR ganska hårt under året fram till valet, efter demonstrationen i Göteborg när man någonstans fattade beslutet att gå på polisen så gjorde man bort sig kraftigt. Man kan ha åsikter om en eventuell fälla osv men där fick man definitivt mer blickar på sig.
Det började väl iofs tidigare än så när man gjorde utfall mot polisen i tunnelbanan för några år sedan men sedan har det bara eskalerat.

Den nya polischefen känns väldigt mindre politisk än Eliasson utan verkar vilja mer ha ordning och reda. Nya SÄPO-chefen likadant.

NMR sitter och skämtar om, var det 1000?, skinheads till Almedalen om man inte får vara med. Bra så, men jag skulle tro att sätter man en tå över linjen så lär det kosta mycket mer än det smakar. Lite poäng i de egna leden och hos de närmast sörjande men mycket mer än så lär det inte bli. Det kan man tycka vad man vill om men polisen sitter på ett våldsmonopol, NMR gör det inte.

AFA behöver inte göra ett skit i princip förutom att hänga ut folk på nätet, det finns gott om vanligt folk som mer än gärna ställer sig i fredliga motdemonstrationer.

Tror slutligen att 1 maj kommer att sätta ribban för vad ordningsmakten kommer att tolerera och inte.
Citera
2018-03-02, 21:52
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Jag misstänker att polisen kommer att ligga på NMR ganska hårt under året fram till valet, efter demonstrationen i Göteborg när man någonstans fattade beslutet att gå på polisen så gjorde man bort sig kraftigt. Man kan ha åsikter om en eventuell fälla osv men där fick man definitivt mer blickar på sig.
Det började väl iofs tidigare än så när man gjorde utfall mot polisen i tunnelbanan för några år sedan men sedan har det bara eskalerat.

Den nya polischefen känns väldigt mindre politisk än Eliasson utan verkar vilja mer ha ordning och reda. Nya SÄPO-chefen likadant.

NMR sitter och skämtar om, var det 1000?, skinheads till Almedalen om man inte får vara med. Bra så, men jag skulle tro att sätter man en tå över linjen så lär det kosta mycket mer än det smakar. Lite poäng i de egna leden och hos de närmast sörjande men mycket mer än så lär det inte bli. Det kan man tycka vad man vill om men polisen sitter på ett våldsmonopol, NMR gör det inte.

AFA behöver inte göra ett skit i princip förutom att hänga ut folk på nätet, det finns gott om vanligt folk som mer än gärna ställer sig i fredliga motdemonstrationer.

Tror slutligen att 1 maj kommer att sätta ribban för vad ordningsmakten kommer att tolerera och inte.

Ändå var det väl inte en enda från NMR som åtalades efter Göteborg. Däremot ett tjugotal från vänstern. För olika våldsrubriceringar kan ju tilläggas.
Citera
2018-03-02, 21:54
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ändå var det väl inte en enda från NMR som åtalades efter Göteborg. Däremot ett tjugotal från vänstern. För olika våldsrubriceringar kan ju tilläggas.

Dom är uppenbarligen inte klara med det där än.

17 pers är misstänkta för HMF och våldsamt upplopp.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/17-män-misstänkta-efter-nmr-demonstration-1.5249689

Citat:
Fakta: Detta har hänt

TT
30 september 2017: Den nazistiska organisationen NMR demonstrerar i Göteborg. De har fått en anvisad väg men kommer aldrig ens fram till startpunkten. 23 personer med anknytning till NMR grips misstänkta för våldsamt upplopp. De släpps kort därefter. Fler så kallade motdemonstranter grips under de närmaste veckorna.

14 nov: Polisen väcker åtal mot elva motdemonstranter.

15 dec: Förundersökningen mot de 23 NMR-anhängarna läggs ner. I stället startas två nya förundersökningar, dels en om våldsamt upplopp på en annan plats, dels om ohörsamhet mot ordningsmakten.

18 dec: Elva personer döms för våldsamt upplopp till olika straff för att ha attackerat polisen i samband med nazidemonstrationen. Hela gruppen betecknades som motdemonstranter.

10 jan 2018: Åtal väcks mot en ledare inom NMR för ohörsamhet mot ordningsmakten.

19 feb: Den första rättegången skulle ha inletts, men ett sent ytterligare åtal mot NMR-ledaren gör att rättegången skjuts upp.

2 mars: Sjutton personer är misstänkta för brott. Åtta är misstänkta för våldsamt upplopp och hets mot folkgrupp. Ytterligare åtta personer är misstänkta för hets mot folkgrupp. En person är enbart misstänkt för våldsamt upplopp.

Tydligen ett åtal från tidigare i år man inte är klara med också. Men mer detaljer än så är väl OT här och är väl bättre att fortsätta i gatuaktioner-tråden.
Senast redigerad av CreepyCrawl 2018-03-02 kl. 21:59.
Citera
2018-03-02, 22:06
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:

"Gå på polisen"

"sätta ribban för vad ordningsmakten kommer att tolerera"

Sinnessjuk infallsvinkel du har. Polisen har begått övergrepp mot Motståndsrörelsen sedan grundandet av organisationen. Övergrepp som intensifierats på sistone. Vad har Motståndsrörelsen gjort? Blockerat polisens batongslag med armar, ben, huvuden och sköldar?
Citera
2018-03-02, 22:07
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Dom är uppenbarligen inte klara med det där än.

17 pers är misstänkta för HMF och våldsamt upplopp.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/17-män-misstänkta-efter-nmr-demonstration-1.5249689

Tydligen ett åtal från tidigare i år man inte är klara med också. Men mer detaljer än så är väl OT här och är väl bättre att fortsätta i gatuaktioner-tråden.

Återstår att se om några från NMR döms. Vänsteranhängarna har i alla fall dömts redan. Vilket som visade Göteborg att det bara blir bråk när vänstern ställer till det och när polisen missköter sitt jobb. Nu är ju den oduglige kommunisten Eliasson borta som polischef. Så vi får se om polisen framöver håller sig till Grundlagen istället.
Citera
2018-03-02, 22:10
Medlem
Vad anser ni om dokumentären "Barnen i nordiska motståndsrörelsen" som P1 nyss släppt?

Snacka om att misshandla/hjärntvätta barn... nazister bör kastreras och deras barn tvångsomhändertas!
Citera
2018-03-02, 22:24
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
"Gå på polisen"

"sätta ribban för vad ordningsmakten kommer att tolerera"

Sinnessjuk infallsvinkel du har. Polisen har begått övergrepp mot Motståndsrörelsen sedan grundandet av organisationen. Övergrepp som intensifierats på sistone. Vad har Motståndsrörelsen gjort? Blockerat polisens batongslag med armar, ben, huvuden och sköldar?

Tolerera för att upprätthålla ordningen ja, NMR är inga oskyldiga duvungar. Poliser har säkert fattat fel beslut i konfrontationer med NMR men när man själva erkänner att det man gjorde i Göteborg i princip var ett "Pre-emptive strike" så går man på polisen. Snacket som gick under tunnelbaneincidenten (nu försöker jag minnas vad jag läste i tråden runt den tiden) var att man testade det där med att följa order, men jag kan mycket väl minnas fel.

Du kan kalla det sinnesjukt bäst du vill, men för såna som mig som sitter på sidlinjen och tittar på livestreams när nazister och stenkastande vänster åker på stryk så är det med lika delar underhållning och ett trist konstaterande att NMR (och ja, stenkastarvänstern också) kostar skattebetalarna pengar.

Och innan du hinner komma med "men hade bara NMR fått vara ifred så hade allt varit lugnt" så är det helt enkelt så att NMR orsakar en hel del känslor, många blir förbannade (alla som blir förbannade är inte utagerande) och polisens jobb är att se till att det inte blir en jäkla massa bråk och skadegörelse.
Citera
2018-03-02, 22:52
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Varför skulle mental ohälsa vara samma sak som mentalt instabil? Själv har jag händerna full, att bedöma ditt psykiska tillstånd. Är det verkligen en judisk konspiration, som du ger sken av, eller är du juridiskt sjuk, vilket dina inlägg visar....
Jag belyser endast NMRs hyckleri - de påstår ju att X är en judisk konspiration samtidigt som de stämplar sina fd medlemmar som lidande av X. Och försök dig inte på ordakrobatik, instabilitet är en form av ohälsa.

Citat:
Vilken antisemit du är som beskyller judarna för att ha hittat på psykisk ohälsa. NMR har nog en mer balanserad syn på saken.
Jag vet ärligt talat inte om du gör parodi av NMR, IQ-befriade eller bägge grupperna. (Eller är en av dem.)
Citera
2018-03-02, 22:55
Medlem
baragnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Jag tycker din negeravatar var betydligt tuffare än denna med replika. Varför döljer du ansiktet, skäms du för att du är ful? I början av flashback eran körde alla med liknande fast det var ju ca 20 år sedan också, bättre sent än aldrig.

Tillbaks till frågan då:
NMR är starka, det finns på gatan och ber inte om ursäkt, de rödingar som vill jävlas får oftast smaka på krogmackor, efter ett tag är det inte lika kul som röding med ensidig kost som krogmacka.

Är NMR smarta så diskuterar de så lite som möjligt utav deras strategier här, låt rödingarna bli tagna på sängen.

Det är valår, unleash the fury, om det är någonting som svenskar ser upp till nu i dessa cucktider, så är det starka svenskar som står upp för sitt land och folk, som NMR. Skaffa jägarlicens, förr eller senare blir det nordisk revolution utan pardon, då blir det jakt på rödingslödder.

Underbara tider att leva i, gott mit uns.

Tack för att du gillar mina avatarer. Det är NMRs förmåga Jimmy Thunlind på bilden. Du får fråga honom varför han poserar i balaklava och leksaksvapen.

Ok. Men varför drar man ihop 30-40 personer för att ha en enkel flygbladsutdelning? Om nu NMR är övermänniskor.
Citera
2018-03-02, 22:59
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag belyser endast NMRs hyckleri - de påstår ju att X är en judisk konspiration samtidigt som de stämplar sina fd medlemmar som lidande av X. Och försök dig inte på ordakrobatik, instabilitet är en form av ohälsa.

Jag vet ärligt talat inte om du gör parodi av NMR, IQ-befriade eller bägge grupperna. (Eller är en av dem.)

Det är väl snarare du som skämmer ut dig. Vilket du så klart gärna får göra. Men du må ju begripa att det blir lite svårt att bemöta påståenden som du själv hittat på.
Citera
2018-03-02, 23:01
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det är väl snarare du som skämmer ut dig. Vilket du så klart gärna får göra. Men du må ju begripa att det blir lite svårt att bemöta påståenden som du själv hittat på.
Vad exakt har jag hittat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in