Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 19:29
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Då blir det ännu knepigare. Om Vrånghult lyckades fixa helikopter till Dala Airport, varför lyckades de inte hitta och få med sig Holme'r som slaggade i centrala Borlänge. Det är bara dryga milen ut till flygplatsen...

Nej det blir en lång lista på lögnare och folk som missförstår . Alla nedanstående har fattat allt fel om vi ska tro Hans Holmers egen historia där han påstår sig lämnat Stockholm redan vid Lunchtid

Rolf Dahlgren
Börje Wingren
Ulf Norlin
Henry Bohjort
Lars-Eric Andersson
Omar Magnegård
Lotta Aschberg -Samuelsson

Åsa Holmer-Kylen skulle kunna räta ut frågetecknen . Men hon tiger som muren.
Citera
2018-03-02, 19:31
Medlem
FurirRevaers avatar
Kommer det någon lösning är det sanning till 80%. Precis så mycket sanning att utredningen kan avslutas. Helst utan rättegång (GM och huvudansvariga döda eller dementa, övriga medskyldiga enbart till brott som är preskriberade). Känns som man radar upp Holme'r som huvudkonspiratören. Behövs bara några levande bondeoffer som är villiga att berätta. Naturligtvis utan att råka illa ut rättsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Jo men just därför tror jag inte att sanningen kommer fram. Alltför mycket står på spel. Förhåller det sig som vi "galna konspirationsteoretiker" tror skulle det ju få konsekvenser inte bara för Sverige utan även internationellt för västvärlden i stort. Folk skulle börja ifrågasätta mycket mer. Folk skulle kunna tänkas börja tvivla på "demokratiiin" - och detta kommer man inte att tillåta.
Citera
2018-03-02, 19:39
Medlem
Citat:
Kommer det någon lösning är det sanning till 80%. Precis så mycket sanning att utredningen kan avslutas. Helst utan rättegång (GM och huvudansvariga döda eller dementa, övriga medskyldiga enbart till brott som är preskriberade). Känns som man radar upp Holme'r som huvudkonspiratören. Behövs bara några levande bondeoffer som är villiga att berätta. Naturligtvis utan att råka illa ut rättsligt.

Varför tror du att det blir Holmér som får bära hundhuvudet?

Min gissning är att en eventuell lösning på mordet blir en en lösning där operatörerna på Sveavägen identifieras, gissningsvis som ett gäng högerextremister. Däremot så tror jag aldrig att man kommer att peka ut eventuella "skrivbordskonspiratörer" som beordrade eller sanktionerade mordet, men som inte själva var operativt delaktiga. Det sistnämnda blir både för känsligt och för svårt att bevisa.
Citera
2018-03-02, 19:44
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Troligen så att OP var likt många andra på riktigt naiv i det personliga säkerhetstänkandet. Men i dag då, Löfvens 3,8 tons Audi A8 tank får stopp pga av en mindre pååkning, ingen följebil finns, de får rekvirera ersättningsbil och vänta på plats.

Varför var OP så känslig för EAP:s kritik? På vilket sätt ”förföljde” de honom? Men än verbalt. Det får väl en ledande politiker tåla skulle man kunna tycka, men OP:s reaktion i samband med Geijer och IB-affären visar på att han inte tålde kritik, speciellt om den träffade rätt.
På den tiden var väl EAP:s kritik att OP var överklassens entrist i arbetarrörelsen. OP hade ju redan på tidigt 70-tal engagerat sig för miljörörelsen och att den materiella tillväxten måste stoppas (för vanligt folk).

Säpo var förvirrad över deras ideologi.
SOU 2002:91
På vilket sätt Säpo anser att det uttalandet är speciellt för Ny Demokrati är ett politiskt mysterium. Säger väl en del om deras kompetens på området. Varken Sovjet eller Kina har väl varit för nolltillväxt? Tvärtom piskade Stalin fram miljöstörande industriell tillväxt med minst sagt hårdhänta metoder.

Om man ska se till den faktiska utvecklingen för SAP och den sk rörelsen från OP:s tillträde och vad det sen var 16 år senare skulle förstås EAP:s konspirationsteori om OP:s entrism kunna passa in. En rörelse som blev alltmer vilsen i att ”företräda” den svenska arbetarklassen. Som alltmer tydde sig till nyliberalism och DN:s debattsida.

EAP ägnade sig åt en grotesk personförföljelse av Olof Palme. Ofta stod dom och skränade åt honom utanför bostaden i gamla stan. Dess medlemmar dök även upp utomlands och vräkte ur sig otidigheter. Kampanjerna de drev pekade ut OP som vapenhandlare och drogbaron och var vidriga smädeskampanjer. Detta parades med deras nyhetsbrev EIR som ofta var häpnadsväckande välunderrättade om det politiska spegellandet. Kombinationen av detta tedde sig uppenbarligen obehaglig för OP.

Tillsammans med Henry Kissinger intog OP en särställning i EAPs smädeskampanjande. Inte konstigt att STASI använde EAP som förstaval när de utnyttjade MOP för desinformation. Manegen var så att säga välkrattad. Stasis turer berättade tidningen journalisten om redan i augusti 1992.
Citera
2018-03-02, 19:45
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hon har ju meddelat vänligt förut vad hon vill med boken o ni utsätter henne nu för samma som rättsväsendet gjorde.

Jag har inte följt Anna Hage eller hennes bok särskilt nog. Förrän idag visste jag inte ens att hon skrev om sin bok på Facebook. Men jag fick samma svar som hon tydligen lämnat tidigare:

Citat:
Hej! Min berättelse berättar om händelser som har påverkat mig och mitt liv. Jag vill inte kommentera tekniska detaljer. Jag hoppas att du förstår. Vänliga hälsningar, Anna
Citera
2018-03-02, 19:53
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen

Min gissning är att en eventuell lösning på mordet blir en en lösning där operatörerna på Sveavägen identifieras, gissningsvis som ett gäng högerextremister. Däremot så tror jag aldrig att man kommer att peka ut eventuella "skrivbordskonspiratörer" som beordrade eller sanktionerade mordet, men som inte själva var operativt delaktiga. Det sistnämnda blir både för känsligt och för svårt att bevisa.

Att skylla allt på en mindre klick "högerextremister" vore ganska smart för då kan man ju utnyttja detta i politiskt syfte. "Titta vad nazisterna kan ställa till med - nu måste vi stoppa dem så det inte händer igen!". Kanske kan man gräva fram någon koppling till SD också - bingo!

Jag tror visserligen att dessa skumma Norrmalmspoliser var inblandade i mordet, men en av dem sitter ju numera i riksdagen för Moderaterna vilket ju starkt talar emot att man kommer att försöka peka ut dem.

Frågan är då vilka andra "högerextremister" det kan tänkas finnas som man kan skylla allting på.
Citera
2018-03-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Jag har inte följt Anna Hage eller hennes bok särskilt nog. Förrän idag visste jag inte ens att hon skrev om sin bok på Facebook. Men jag fick samma svar som hon tydligen lämnat tidigare:

Klok kvinna. Hon har varit förberedd på att vissa frågor kan komma.
Citera
2018-03-02, 20:14
Medlem
FurirRevaers avatar
Bara en känsla jag har. Mycket rör ju som du skriver, olika grupper som kan identifieras och då kan man lätt anknyta till Dahlgrens berättelse. Därmed kommer man in på Holme'rs uppenbara lögner om var han var mordnatten. Därför har jag en känsla av det är han som skall hängas ut.
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen

Citera
2018-03-02, 20:16
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Då blir det ännu knepigare. Om Vrånghult lyckades fixa helikopter till Dala Airport, varför lyckades de inte hitta och få med sig Holme'r som slaggade i centrala Borlänge. Det är bara dryga milen ut till flygplatsen...

Dessutom, på morgonkröken ska ju HH enligt egen utsaga ringt Stockholm. Så det är ju inget mysterium var han skall plockas upp. Om han talar sanning...

Bra tänkt , det har du jävligt rätt i!!!
Hans Holmer ringer in och säger att han ska åka från Borlänge. Då säger SBC "Wranghult kommer med helikopter"
Om HH nu vill komma till Stockholm snabbt så rekvirerar han den dit. Finns ingen som skulle neka honom detta efter MOP. HHs logik mordnatten får sig ytterligare en knäck.
Citera
2018-03-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hans Holmer har inget alibi för mordnatten. Den gamle journalisträven Sven Anér sökte upp det hotell i Dalarna som H H sa sig ha tillbringat natten på. Han begärde ut alla kvitton från mordnatten och dagarna där omkring. Hotellet lovade att plocka fram dom "tills i morgon". Då Anér dan därpå kom tillbaks för att ta reda på materialet hade polis hunnit före, beslagtagit bokföringen och hemligstämplat hela klabbet. Sven Anér fick inte uträtta sitt journalistiska arbete. I vissa delar av denna utredning har polisen varit mycket flitig.
Jag har inte luskat i om riktigheten i alla dessa märkligheter, men är bara hälften av alla dessa märkligheter med LP:s domterande, obduktionen, papper som försvinner, div hemligstämplingar mm. sant kan vem som helst bli konspirationsteoretisk.
Krantz om obduktionen mm
Citera
2018-03-02, 20:18
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Och här hur han såg ut vid den tiden:

https://www.dropbox.com/s/a8cbug6024cmriy/L%C3%A4nk%20till%20Sk%C3%A4rmbild%20fr%C3%A5n%2020 18-02-02%2007-47-12.png?dl=0

Fler bilder borde gå att klippa ur den berömda spetsnaz-filmen.
Citera
2018-03-02, 20:21
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Bra tänkt , det har du jävligt rätt i!!!
Hans Holmer ringer in och säger att han ska åka från Borlänge. Då säger SBC "Wranghult kommer med helikopter"
Om HH nu vill komma till Stockholm snabbt så rekvirerar han den dit. Finns ingen som skulle neka honom detta efter MOP. HHs logik mordnatten får sig ytterligare en knäck.

...och cowboyen HH hade inte haft några problem att rekvirera en 2-sitsig viggen, än mindre en helikopter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in