2018-03-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

.... det var inte jag som nämde ögonen första gången. Däremot får jag ta på mig inälvorna. Jag var så säker på min uppgift för att jag fått den från en person som var med och hanterade kropparna. Men det blev väll någon form av kertsup effekt.
Det här kan ju bli spännande.
1. Du sitter och hittar på för att verka viktig.
2. Då det var personal både inom polis, ambulans, rättsläkare och även de som kör bårbil på plats hemma hos paret, vem av dessa förtjänar att bli av med jobbet då jag har för mig att tystnadsplikt råder inom alla dessa yrken.
Personligen tror jag på nr 1.
Citera
2018-03-02, 14:49
Medlem
M.Cadys avatar
Kan inte tänka mig annat än att MGM blir kryssad i slutänden. Hela grejen vittnar om sjukdom i alla sina detaljer. Inte minst avsaknaden av rationalitet.
Senast redigerad av M.Cady 2018-03-02 kl. 15:45.
Citera
2018-03-02, 14:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Eller så är han bara en fet looser som har fantasier och som visade sig vara helt kass på att mörda..

Det är skillnad på feta loosers och feta loosers. Den här loosern har ngt att bevisa, men väljer dårens och verklighetsflyktingens och förbrytarens väg för det, från att ha varit en mycket normal gosse från en skenbart bättre familj, och aldrig upplevt sig som looser från början.

En fet looser som inte har ngt att bevisa kan finna kraft i det — eller inte.

Tjock är var och en på sitt sätt, kan man säga. Och "looser" är var och ens strid, det handlar om hur man tar emot och jobbar med det man har. På lång och kortare sikt.

Slutomdömet kan alltid revideras och skrivas om, ja, förutom för vår EG då, sannolikt. Eller, inte utan största ansträngning i alla fall.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-02 kl. 15:45.
Citera
2018-03-02, 15:39
Medlem
Tamborinos avatar
Fascinerande historia som E knåpat ihop, men fantasin räckte inte riktigt till för att få ihop allt.
Ännu mer fascinerande är det att det tydligen finns några som tror på på E,helt otroligt.

Undrar om dom två kriminella kumpanerna till E är oroliga nu, gått under Jorden eller flytt utomlands kanske
Citera
2018-03-02, 15:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Hans sambo sa i förhör att hon inte visste var Östergötland ligger....eehhh ??

Ja, EG kan ha framstått som ett intellektuellt monstrum i den familjen...
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-02 kl. 15:46.
Citera
2018-03-02, 16:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Fascinerande historia som E knåpat ihop, men fantasin räckte inte riktigt till för att få ihop allt.
Ännu mer fascinerande är det att det tydligen finns några som tror på på E,helt otroligt.

Undrar om dom två kriminella kumpanerna till E är oroliga nu, gått under Jorden eller flytt utomlands kanske
Jag är övertygad om att EG är både psykiskt störd och ordentligt slug.
Han har större delen av sitt liv (hittills) lyckats spela normal. Han har väl tränat in beteende och språk som framstår som sympatiskt, jag tror han har en rar sambo som verkligen tycker om honom och känner stor empati med hans underliggande ångest.
För under ytan är det mycket kaos. Han planerar mord och misshandel mest hela tiden, på folk han råkar få syn på, troligen särskilt de som irriterar och stör honom på något sätt. I sin inre värld har han obegränsad makt och är smart nog för att genomföra det perfekta brottet. Han är säkert mycket kluven också eftersom de här två personligheterna inte helt går ihop, den ärlige, noggranna, lugna Edvin (som kanske är den som planerar det perfekta brottet) med den våldsamma, aggressiva och utlevande Edvin som är den som tar makten och använder människor som objekt för sin frustration, helt utan empati eller bromsar.
Slug? Jo i förhören (som är mycket väl genomförda) börjar han som den gode Edvin, han berättar öppet och mycket detaljrikt (just det är ju en markör för hans personlighetstyp). Till och med när förhörsledaren kommer in på det "sammanbrott" han hade 2016 då han kom under vård, det berättar han också öppet om. När så förhöret kommer in på händelserna på Mantorp gård och E får klart för sig att polisutredningen är omfattande och att det finns överväldigande bevis mot honom, då börjar han med sina "Inga kommentarer". Jag tror inte det bara är för att han inte vill erkänna. Det är slugt att inte börja ljuga om detaljerna. Det är slugt att fokusera på att lyssna till förhörsledarnas information och memorera, istället för att fundera på vad man ska svara härnäst.
När han för in sina medbrottslingar i historien planterar han dem bara, de växer inte ut särskilt mycket förrän under rättegången. Inför rätten berättar han så sin genomtänkta historia, som ska svara på så mycket som möjligt av åklagarens frågor och bevisen, men kumpanerna är skisserade.
Slugt? Jag tror han tänker hänvisa till att det är röster som styr honom, att han inte råder över sina handlingar utan är sjuk och inte kan hållas ansvarig. Det han sagt hittills håller dörren öppen för det. Den gode Edvin kan eventuellt bryta ihop och vädja om förståelse och sympati, för det måste varit den onda inom honom som gjorde det här. Eller så fortsätter han att "spela" att han verkligen tror att det var några andra där som dödade paret och väntar tills rättspsyk förklarar honom sjuk.
Så tror jag
Citera
2018-03-02, 16:24
Medlem
Finns det officiella protokoll att tillgå som innehåller vad som sagts under veckans rättegång?

Har det framgått var E**** hämtade Mattias och Elias söndagen den 11e juni 2017?

Får E**** från vart han sitter nu läsa och skriva på forum som tex Flashback?
Personligen tror jag att han har ett konto och det skulle inte förvåna mig att ifall han
har sådana möjligheter har skrivit inlägg i denna tråden med
Citera
2018-03-02, 16:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Du får tro vad du vill om mig, det skiter jag också högaktningsfullt i. Det måste väl till och med du fatta att ett sådant påstående är ganska sensationellt. Det är inte många som har hanterat dessa kroppar så ditt inlägg borde intressera någon form av utredare, som antagligen fortfarande har koll här. Kan inte folk hålla igen brödluckan får dom byta yrke.Varför så avig, det är ju fredag.

Ja, det är klart jag fattar. Jag är ju nämligen inte begåvningshadikappad. Jag hade heller inte behövt gå ut med att jag var hästens mun. Det tror jag nämligen ingen annan än jag minns. Det var ingen utredare. Många personer hanterar kropparna. Var jag får mina uppgifter ifrån skriver jag aldrig, det vet de som följt tråden.

Och du har rätt. Så trist för dig att vara så sur en fredag. Jag jobbar, vad har du för ursäkt.
Citera
2018-03-02, 16:37
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Han har större delen av sitt liv (hittills) lyckats spela normal. Han har väl tränat in beteende och språk som framstår som sympatiskt, jag tror han har en rar sambo som verkligen tycker om honom och känner stor empati med hans underliggande ångest.
För under ytan är det mycket kaos. Han planerar mord och misshandel mest hela tiden, på folk han råkar få syn på, troligen särskilt de som irriterar och stör honom på något sätt. I sin inre värld har han obegränsad makt och är smart nog för att genomföra det perfekta brottet. Han är säkert mycket kluven också eftersom de här två personligheterna inte helt går ihop, den ärlige, noggranna, lugna Edvin (som kanske är den som planerar det perfekta brottet) med den våldsamma, aggressiva och utlevande Edvin som är den som tar makten och använder människor som objekt för sin frustration, helt utan empati eller bromsar.
Slug? Jo i förhören (som är mycket väl genomförda) börjar han som den gode Edvin, han berättar öppet och mycket detaljrikt (just det är ju en markör för hans personlighetstyp). Till och med när förhörsledaren kommer in på det "sammanbrott" han hade 2016 då han kom under vård, det berättar han också öppet om. När så förhöret kommer in på händelserna på Mantorp gård och E får klart för sig att polisutredningen är omfattande och att det finns överväldigande bevis mot honom, då börjar han med sina "Inga kommentarer". Jag tror inte det bara är för att han inte vill erkänna. Det är slugt att inte börja ljuga om detaljerna. Det är slugt att fokusera på att lyssna till förhörsledarnas information och memorera, istället för att fundera på vad man ska svara härnäst.
När han för in sina medbrottslingar i historien planterar han dem bara, de växer inte ut särskilt mycket förrän under rättegången. Inför rätten berättar han så sin genomtänkta historia, som ska svara på så mycket som möjligt av åklagarens frågor och bevisen, men kumpanerna är skisserade.
Slugt? Jag tror han tänker hänvisa till att det är röster som styr honom, att han inte råder över sina handlingar utan är sjuk och inte kan hållas ansvarig. Det han sagt hittills håller dörren öppen för det. Den gode Edvin kan eventuellt bryta ihop och vädja om förståelse och sympati, för det måste varit den onda inom honom som gjorde det här. Eller så fortsätter han att "spela" att han verkligen tror att det var några andra där som dödade paret och väntar tills rättspsyk förklarar honom sjuk.
Så tror jag

Mycket bra skrivet.
Inte lätt att sätta en etikett på E, han är liksom lite allt möjligt samtidigt på något underligt sätt.
Sedan verkar han känna sig misslyckad jämfört med andra i hans familj, nä jag klarar inte att förstå honom.
Det enda jag är säker på är att han är skyldig till morden, och ingen annan
Citera
2018-03-02, 16:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag säger inte att han inte var ensam, men jag tycker bara korkade människor låset fast sig i en position och sedan vägrar vare sig tänka eller reflektera runt ett annat cenarium.
Jag säger bara att jag inte helt utesluter flera gärningsmän. Jag tycker att flera personer här har pekat på faktorer som kan uppfattas som rimlig tvivel. Själv stör jag mig ju lite på dödens tidpunkt oxå.

Jag tror dock att Edvin torskar på livstid, vare sig det finna fler eller inte, jag tänker att det han redan erkänt räcket för en sådan dom.

Jo jag har läst fup, och jo, det kanske var fingeravtryck och inte DNA. Detalijer, men tack för du påpekade mitt misstag.
Och du är fortfarande fast på Ziggisarna märker jag. Meningen med mitt exempel var inte att måla ut vare sig pingstkyrkan eller någon Mohamed. Utan att lite svepande, öppna för att Mattias och Elias är andra än vad Edwin vill få dom att framstå som. Men nej. Jag tror absolut inte att Elias är Elsalill. Jag skrev Elsa för att det känns som den feminima formen av Elias. Samt för att jag visste att det skulle trigga dig. Men jag har ju som sagt alldrig misstänkt Elsalill för något annat än att vara en länk mellan gyllensvan och lekander. Tycker Förövrigt fortfarande att det är anmärkningsvärt att Edvin har en syster vara moster bor granne med paret och de inte är förhörda. Och det handlar inte om att ha flest rätt först, det är bara en dåre som tror.

.... det var inte jag som nämde ögonen första gången. Däremot får jag ta på mig inälvorna. Jag var så säker på min uppgift för att jag fått den från en person som var med och hanterade kropparna. Men det blev väll någon form av kertsup effekt.

Den här E****:s syster vara moster bor granne med Lekanders , du tror inte
att man kan ha förhört henne också och att dessa förhör finns i slasken i så fall .
Nä , skulle det ha gått ut på att ha flest rätt hade ni spelat i korpen .
De där uppgifterna som gav kertsupeffekten om inälvorna kom de via PM också ?
Jag tror nämligen inte på att "någon" som hanterade kropparna skulle ge dig
uppgifter om detta för fem öre .
Och vet du , ge faan i att ljuga hela tiden så slipper du göra som favvon E**** .
Citera
2018-03-02, 16:54
Medlem
midnightramblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
WT blandat med en farsa som tycks vara en kvinnomisshandlare (åtminstone psykologiskt) om man ska tro sambons SMS till E*vin, jag är inte ett dugg förvånad.

Deras lägenhet är dessutom bland det vidrigaste jag sett, stackars ungar!
Citera
2018-03-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Så tror jag
Mycket du skriver är riktigt men jag vill bara påminna om att hans "sammanbrott" skedde 2014.

Sedan tror jag inte alls att hans psykiska tillstånd kvalificerar för RPV . Det har heller inte gjorts ens en §7-undersökning av honom och RPU verkar inte vara försvarets linje heller. Visst, rätten kan ändå besluta att §7 och RPU ska göras men jag tror inte att han lider av en "allvarlig psykisk störning" i lagens mening. Vilket är fullt förenligt med att jag har fel men jag skulle inte bli förvånad om han får livstids fängelse för det här.
Senast redigerad av NurseRatched 2018-03-02 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in