2018-03-02, 13:11
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har E förklarat hur "de kriminella" kunde kommunicera med honom? Hade de gett honom en kontantkortstelefon eller vad?

Precis. När Edvin började göra "jobb" åt Mattias fick han en mobiltelefon av enklare modell som han gömde i ett förråd hemma i radhuset. Denna kollade han till var och varannan dag när han var ute och rökte. All kommunikation med Mattias skedde via denna mobil. Dagen efter morden i Mantorp bryter Edvin kontakten med Mattias genom att lämna tillbaka mobilen. Edvin säger att han är nervös hur Mattias ska reagera när han drar sig ut men han tackar tydligen bara för sitt.
Citera
2018-03-02, 13:23
Medlem
Hans sambo sa i förhör att hon inte visste var Östergötland ligger....eehhh ??
Citera
2018-03-02, 13:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Precis. När Edvin började göra "jobb" åt Mattias fick han en mobiltelefon av enklare modell som han gömde i ett förråd hemma i radhuset. Denna kollade han till var och varannan dag när han var ute och rökte. All kommunikation med Mattias skedde via denna mobil. Dagen efter morden i Mantorp bryter Edvin kontakten med Mattias genom att lämna tillbaka mobilen. Edvin säger att han är nervös hur Mattias ska reagera när han drar sig ut men han tackar tydligen bara för sitt.

Tack för kaffet liksom. Snällt av Mattias att låta Edvin behålla alla pengarna från Borensberg. Är lite Robin Hood över den där Mattias.
Citera
2018-03-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för kaffet liksom. Snällt av Mattias att låta Edvin behålla alla pengarna från Borensberg. Är lite Robin Hood över den där Mattias.

"han är generös på det sättet", som sambon beskrev Mattias...
Citera
2018-03-02, 13:29
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jaså, en sk "burner" alltså. Edvin är en riktig gangster.
Citera
2018-03-02, 13:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Hans sambo sa i förhör att hon inte visste var Östergötland ligger....eehhh ??

Och E**** passerade Gränna och nånstans i närheten av Borås såg han skylten Kolmården .
Sen vet han inte om han glufsade i sig mat i Lidköping eller Lidköping .
Och "asså jag vet inte var Mantorp ligger" .
Man skulle nästan kunna tro att de har pratat ihop sig .
Citera
2018-03-02, 13:39
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
"han är generös på det sättet", som sambon beskrev Mattias...

Sen köpte han ju en kniv av E**** och där delade de på förtjänsten av det som Mattias
hade fått mer för kniven när han sålde den i sin tur än vad han hade betalt E**** .
En hyvens mellanchef den där Mattias .
Citera
2018-03-02, 13:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
På vilket sätt håller hans historia? Varför dumpar han Mattias och Elias vid brottsplatsen? Varför får Edvin 100% av bytet? Varför skär Mattias/Elias halsen av paret? Varför lämnar Mattias tillbaka Edvins pistol och skor men inte kniven (varför lämna tillbaka nåt över huvud taget?)

Jag säger inte att han inte var ensam, men jag tycker bara korkade människor låset fast sig i en position och sedan vägrar vare sig tänka eller reflektera runt ett annat cenarium.
Jag säger bara att jag inte helt utesluter flera gärningsmän. Jag tycker att flera personer här har pekat på faktorer som kan uppfattas som rimlig tvivel. Själv stör jag mig ju lite på dödens tidpunkt oxå.

Jag tror dock att Edvin torskar på livstid, vare sig det finna fler eller inte, jag tänker att det han redan erkänt räcket för en sådan dom.

Citat:
Ursprungligen postat av boidis12

Du har tydligen inte läst FUP . Fingeravtryck finns , inte DNA .
Se där , Mohammed istället för Mattias . Vilken överraskning .
Så E**** HAR träffat Mohammetd och Micha på Nyhems-veckan ?
Jag visste inte att ziegenare var pingstvänner faktiskt .
Du menar inte att Elias kunde hetat Ellsalill då kanske ?
Det kanske är ifrån dig han har fått namnet Elias , en omskrivning av Ellsalill ?
"Vi skrev slakt" och hade rätt .
Säg något mer ni hade rätt i när det gäller morden på paret Lekander .

Jo jag har läst fup, och jo, det kanske var fingeravtryck och inte DNA. Detalijer, men tack för du påpekade mitt misstag.
Och du är fortfarande fast på Ziggisarna märker jag. Meningen med mitt exempel var inte att måla ut vare sig pingstkyrkan eller någon Mohamed. Utan att lite svepande, öppna för att Mattias och Elias är andra än vad Edwin vill få dom att framstå som. Men nej. Jag tror absolut inte att Elias är Elsalill. Jag skrev Elsa för att det känns som den feminima formen av Elias. Samt för att jag visste att det skulle trigga dig. Men jag har ju som sagt alldrig misstänkt Elsalill för något annat än att vara en länk mellan gyllensvan och lekander. Tycker Förövrigt fortfarande att det är anmärkningsvärt att Edvin har en syster vara moster bor granne med paret och de inte är förhörda. Och det handlar inte om att ha flest rätt först, det är bara en dåre som tror.

.... det var inte jag som nämde ögonen första gången. Däremot får jag ta på mig inälvorna. Jag var så säker på min uppgift för att jag fått den från en person som var med och hanterade kropparna. Men det blev väll någon form av kertsup effekt.
Citera
2018-03-02, 13:47
Medlem
Angelsvilas avatar
Finns det några liverapporter från rättegången idag?
Citera
2018-03-02, 13:52
Medlem
lindblomsgröns avatar
11.06 Edvin skickar sms till Sandra han är då i Jönköping
11.24 Inköp av soft airgun på teknikmagasinet i Linköping OBS Anton Gyllensvaan
11.29 Sandra sms till Edvin
12.02 Edvin köper fiskekniv, keps, 2 Red Bull på XXL i Jönköping
12.14 Edvin köper silvertejp och eltejp på Biltema i Jönköping
12.19 Läsplatta använd av Lekander sökning leksaker Blocket hemma i Manstorp
12.39 Edvin köper kolsyrepatroner på Jula i Linköping
13.17 Sandra sms till Edvin som då befinner sig söder om Ödeshög
14.14 Edvin skickar sms till Sandra han befinner sig då i Mjölby
14.19 – 15.25 skickar Sandra 6 sms till Edvin som inte svara
Här är han i Mantorp lånar toalett, dricker svartvinbärssaft, tejpar, misshandlar, får koder o kort, skär halsen av dem
15.32 Edvin sms till Sandra han befinner sig då i Mantorp, kör nu upp till Borensberg ca 30 min
16.10 Edvin bankuttag i Borensberg
16.23 Edvin skickar sms till Sandra han är fortfarande i Borensberg
16.58 Edvin köper parkering på Eddan i Linköping
17.38 Edvin sms till Sandra
17.14 Edvin beställer mat på Texas Longhorn i Linköping
17.44 Edvin betalar kontant på Texas Longhorn i Linköping
17.58 Edvin sms till Sandra
Citera
2018-03-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Sen köpte han ju en kniv av E**** och där delade de på förtjänsten av det som Mattias
hade fått mer för kniven när han sålde den i sin tur än vad han hade betalt E**** .
En hyvens mellanchef den där Mattias .

Haha ja, vilken jävla tomte E*vin är...
Citera
2018-03-02, 14:05
Medlem
Edvin föddes till att bli en looser, levde som en looser och kommer förmodligen att dö som en looser bakom lås och bom. Ett tragiskt människoöde. Hoppas hans familj och barn kan fortsätta med livet så bra det går trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in