Citat:
Ursprungligen postat av
herrgurka
På vilket sätt håller hans historia? Varför dumpar han Mattias och Elias vid brottsplatsen? Varför får Edvin 100% av bytet? Varför skär Mattias/Elias halsen av paret? Varför lämnar Mattias tillbaka Edvins pistol och skor men inte kniven (varför lämna tillbaka nåt över huvud taget?)
Jag säger inte att han inte var ensam, men jag tycker bara korkade människor låset fast sig i en position och sedan vägrar vare sig tänka eller reflektera runt ett annat cenarium.
Jag säger bara att jag inte helt utesluter flera gärningsmän. Jag tycker att flera personer här har pekat på faktorer som kan uppfattas som rimlig tvivel. Själv stör jag mig ju lite på dödens tidpunkt oxå.
Jag tror dock att Edvin torskar på livstid, vare sig det finna fler eller inte, jag tänker att det han redan erkänt räcket för en sådan dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Du har tydligen inte läst FUP . Fingeravtryck finns , inte DNA .
Se där , Mohammed istället för Mattias . Vilken överraskning .
Så E**** HAR träffat Mohammetd och Micha på Nyhems-veckan ?
Jag visste inte att ziegenare var pingstvänner faktiskt .
Du menar inte att Elias kunde hetat Ellsalill då kanske ?
Det kanske är ifrån dig han har fått namnet Elias , en omskrivning av Ellsalill ?
"Vi skrev slakt" och hade rätt .
Säg något mer ni hade rätt i när det gäller morden på paret Lekander .

Jo jag har läst fup, och jo, det kanske var fingeravtryck och inte DNA. Detalijer, men tack för du påpekade mitt misstag.
Och du är fortfarande fast på Ziggisarna märker jag. Meningen med mitt exempel var inte att måla ut vare sig pingstkyrkan eller någon Mohamed. Utan att lite svepande, öppna för att Mattias och Elias är andra än vad Edwin vill få dom att framstå som. Men nej. Jag tror absolut inte att Elias är Elsalill. Jag skrev Elsa för att det känns som den feminima formen av Elias. Samt för att jag visste att det skulle trigga dig. Men jag har ju som sagt alldrig misstänkt Elsalill för något annat än att vara en länk mellan gyllensvan och lekander. Tycker Förövrigt fortfarande att det är anmärkningsvärt att Edvin har en syster vara moster bor granne med paret och de inte är förhörda. Och det handlar inte om att ha flest rätt först, det är bara en dåre som tror.
.... det var inte jag som nämde ögonen första gången. Däremot får jag ta på mig inälvorna. Jag var så säker på min uppgift för att jag fått den från en person som var med och hanterade kropparna. Men det blev väll någon form av kertsup effekt.