Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 16:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Tyvärr tror jag att AfS blir så pass pajaser att inte ens majoriteten av dårar och tokstollar gå över till dem. Men det är bara min gissning

Jag tror att personerna som leder Alternativ för Sverige, som är välutbildade och intelligenta, är bättre på att hålla rent från pajaserier än ex-skinnskallarna Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson men vi får väl se.
Citera
2018-03-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Kortfattat kan man sammanfatta att AfS är parti för dem som tror att SD tappat i opinion eftersom de inte var tillräckligt "hårda" och att tappet inte har något att göra med att M snott SD:s politik så att f.d. moderatväljare som inte pallas med massa dårar och tokstollar (oftast på lokalnivå).

Tyvärr tror jag att AfS blir så pass pajaser att inte ens majoriteten av dårar och tokstollar gå över till dem. Men det är bara min gissning
AfS är ett parti för oss som är trötta på att rösta på ett parti med en genomrutten ledning. Om detta ensamt skulle styra mitt partival så är SD det sjunde eller åttonde partiet jag skulle rösta på av nuvarande riksdagspartier. Eftersom jag röstar sakpolitiskt så har det blivit SD ändå, men det käns inte bra.
Citera
2018-03-02, 16:27
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det skulle inte förvåna mig om Mikael Jansson är med. Det är ju i princip skrivet i sten redan då han blev petad från SD:s riksdagslista.

Mikael Jansson hoppas kanske på att bli invald genom en alternativ lista på valkonferensen om några veckor eller via sitt distrikt. Han har trots allt ägnat 25 år av sitt liv åt SD och har säkert separationsångest.

Men hans ställning inom partiet har ju försvagats kraftigt under senare år. Han har förlorat sin ledande roll inom Göteborgsdistriktet, sin plats i partistyrelsen, och nu sin plats på valberedningens förslag till riksdagslista. Förmodligen väntar nya nederlag om han envisas med att stanna kvar i SD.

Så han gör nog större nytta i AfS där han skulle kunna bidra med erfarenhet till de i övrigt påfallande unga frontfigurerna. Då SD-Göteborg tycks vara nästan lika svagt som SD-Sthlm så skulle han också kunna starta ett konkurrerande alternativ på västkusten.
Citera
2018-03-02, 16:39
Medlem
Kattenxs avatar
Hur många "missnöjda" SD finns det som skulle kunna tänka sig lägga en röst på AFS?
Citera
2018-03-02, 16:51
Medlem
Oavsett vad jag röstar på så hoppas jag att AFS kommer in i riksdagen. Att i riksdagen ha en pluralitet av i någon mån nationalistiska partier som är emot massinvandring vore mycket bra, det skulle visa att detta inte bara är någon marginell fråga kopplat till ett enskilt parti (SD i dagsläget) utan att det är framtidens stora fråga.

Huruvida jag kommer rösta på dem eller SD får den kommande lanseringen av AFS avgöra, där allt från partiprogram, företrädare, bredd, trovärdighet och helheten av hela paketet spelar in. Utesluter inte att de får min röst, men jag kommer försöka agera support åt båda partierna i valrörelsen naturligtvis.

Jag gillar Kasselstrand och Hahne. De är äkta Sverigevänner, som lägger stor vikt vid nationens och identitetens värde. Det tilltalar mig. Kan dock tycka de ibland kör med lite för "hårdhänt" retorik, för att visa att de vågar vara tuffa och kontroversiella. Om ni läser detta, tror ni kan vinna mer på att argumentera lugnt och sakligt.

Lycka till!
Citera
2018-03-02, 16:53
Medlem
motarbetars avatar
SD är numera ett lättmjölksparti vars gamla uteslutna ungdomar nu ska försöka starta upp ett eget parti. Vi kan utan att ha läst partiprogrammet med största sannolikt komma fram till att det rör sig om ett mellanmjölksparti.

Nej, jag går hellre på grädden direkt och röstar NMR.

Vi lever i en tid där vi behöver radikala politiker för att nå radikala mål. Varken SD eller alternativ för Sverige kommer ha svaren på vad som krävs.
Citera
2018-03-02, 17:00
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Själv bor jag i Stockholm, och om de inte presenterar stolpskott blir det åtminstone AfS i kommunalvalet. En dark horse, det erkänner jag. Men en intressant sådan.

Varför ska man rösta dom in i kommunen?
Själv röstade jag SD i riksdagsvalet och V i kommunvalet Stockholm sist, mest pga SD var så osynliga i kommunpolitiken.
Citera
2018-03-02, 17:02
Medlem
tarsiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror att personerna som leder Alternativ för Sverige, som är välutbildade och intelligenta, är bättre på att hålla rent från pajaserier än ex-skinnskallarna Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson men vi får väl se.
Om man ska vara bättre på att hålla rent samtidigt som man ska vara ett mer radikalt alternativ till SD, så kommer man att behöva låta partiet växa väldigt långsamt och under extremt kontrollerade former. Då kommer det bli väldigt svårt att kunna komma in i riksdagen till nästa val.

Om man nu vill vara radikala tror jag det är bättre man kör gasen i botten och skiter fullständigt i vilka man rekryterar. De som kan tänka sig att rösta på AfS bryr sig förmodligen inte om någon kommunpolitiker i Skara skrivit nigger på FB, faktum är att det kan göra partiet än mer populärt (jämför med hur Trump blev populär genom att vara lite av en skitstövel).
Citera
2018-03-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Hur många "missnöjda" SD finns det som skulle kunna tänka sig lägga en röst på AFS?

Inte tillräckligt många så att Afs klarar 4%-spärren. De som är missnöjda med SD kommer att satsa på det säkra kortet.
Afs har startat upp för sent som parti. Startsträckan är betydligt längre för ett nytt parti än drygt ett halvår innan valet.
Citera
2018-03-02, 17:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, partiet ska lanseras på måndag enligt Svenska Dagbladet.

Hur kan man följa detta?
Citera
2018-03-02, 17:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
SD är numera ett lättmjölksparti vars gamla uteslutna ungdomar nu ska försöka starta upp ett eget parti. Vi kan utan att ha läst partiprogrammet med största sannolikt komma fram till att det rör sig om ett mellanmjölksparti.

Nej, jag går hellre på grädden direkt och röstar NMR.

Vi lever i en tid där vi behöver radikala politiker för att nå radikala mål. Varken SD eller alternativ för Sverige kommer ha svaren på vad som krävs.

Vad gör ett mellanmjölksparti till ett mellanmjölksparti?
Citera
2018-03-02, 17:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur kan man följa detta?

Det kommer att livestreamas enligt Gustav Kasselstrand. Var vet jag inte men information lär komma snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in