Citat:
Ursprungligen postat av
torrskarn
Så här är det har absolut inga utgifter för bor hemma med föräldrarna, äger inte bil, betalar inget
För hyran det ända jag betalar i månaden är nöjen alltså netflix osv samt gym som kan ligga runt 400 i månaden resten av pengarna går till spel. Så har tillgång till pengar. Sen lånade ju 200k spelat bort ca 140k av dom och 40k betalade jag alla mina små lån så nu har jag min lån på ca 200k samt 20k i kontot av det här lånet.
Nej 700k är inte skuld det är det jag spelat bort under 4 år för räknat hela tiden det jag lagt i spel sajter i 4 år för att vinna tillbaka den och nu får det vara nog.
Ok. Så du bor hemma och är ung fortfarande. Lyssna, du har alla möjligheter.
Av vad du skriver så verkar du vara en grav missbrukare. Du kommer inte lyckas själv, det är jag helt säker på. Du måste berätta för dina föräldrar, så dom kan hjälpa dig på traven.
Du har ett riktigt guldläge nu. Jobba 1 år och bli skuldfri. Bo hemma, träna, jobba och förmodligen av vad du skriver behöver du nån form av terapi också. Efter 3 mån kommer suget att ha avtagit lite och du är opå god väg att bli skuldfri.
Låt föräldrarna dina betala av din skuld med din lön under tiden.
Det finns INGET som suger så mycket som att ha mycket skulder men inget av värde.
Har själv två småbarn och hade utan tvekan flyttat hem till mina föräldrar 1-2 år för att lätta på skulderna. Tyvärr har dom ingen plats för oss.
Du kan lösa detta relativt lätt. Men du måste börja om i ditt liv.
Annars kommer du hamna där jag är och mer därtill med tanke på hur du skriver.
Jag har fortfarande stunder där jag trillar tillbaka, speciellt i samband med alkohol som kan trigga igång min spelhjärna något helt jävulskt.