2018-03-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Eller så är han bara en fet looser som har fantasier och som visade sig vara helt kass på att mörda..

Absolut, det är det troligare alternativet. Men det är ändå väldigt mycket lustiga förekomster i målet.
Citera
2018-03-02, 11:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Då har vi exakt samma åsikt. Skulle det finnas fler GM så använder han inte deras riktiga förnamn heller.

Verkligen, men ryktena var helt upp åt väggarna ibland. Tänker bland annat på det som sades om urgröpta ögon och inälvor uppspikade på väggarna.

En annan sak som jag tänkt på och skrivit om förut, är att AC enligt förhör, kanske kunde vara en elak kärring.
Alla som stött på en riktigt elak kärring vet hur provocerande och nedlåtande de kan vara.
Hon satt ju även och svor när de blev tejpade, enligt Edvin.

Det jag vill komma fram till är att hon eventuellt kan har provocerat fel person, som saknar spärrar och har ett sjukligt hämndbegär.

Sedan spårade det ur fullständigt.. Detta är den enda teori jag kan komma på, om Edvins berättelse stämmer.

Naturligtvis har ni det .
Och 95 % av dessa falska rykten stod era PM för i fallet med E**** och
morden på paret Lekander naturligtvis .
Så smutskastning av offren står på er agenda idag igen .
Var har ni läst att A*** skulle vara en elak kärring ?
Jag har bara läst att hon kunde uppfattas av vissa som en bestämd kvinna
och ibland lite "näbbig" , men det var väl mest en jargong på hennes jobb.
Hänvisa gärna till källan där det står "elak kärring" om du kan .
Du menar att A*** har kallat din favvo E**** för ett fett svin t.e.x ?
Eller han kanske pissade utanför toastolen trots att han "satt ner" ?
Självklart stämmer E****:s berättelse .
Enligt er är han ju trovärdigheten personifierad .
Hur var det med era trovärdiga bevis för att det fanns fler GM .
Och hur vet du att svärsonen inte såg de öppna plånbäckerna och
det var därför han beskrev dådet som ett rånmord .
Svara nu eller gå och ät upp dina skor .
Citera
2018-03-02, 11:22
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag med, eller i alla fall har han fått mig att tvivla på att han utom all tvivel var ensamma.
Dels det att hans story faktiskt håller, och att han berättar den på ett redigt sätt. Samt att det faktiskt finns oidentifierat DNA i huset. ( and Boris12 gos wild).
Sen är jag inte säker på om Mattias heter Mattias. Han kan lika gärna heta Micha eller Mohamed, och vem vet, Elias kamske heller Elsa.
Men som sagt, jag vet inte vad jag tror, men ett rimligt tvivel finns hos mig.

När jag tänker vad som skrivets här innan fup, spekulerade vi varför Edwin inte talade, vi spekulerade om att han kunde tillhöra personlighetstyper som inte sviker ett löfte, om löftet är till någon som är extremt viktig för honom. Mattias och Elias kanske är vänner från kyrkan istället för den krimenella värden.

Jag har Förövrigt läst nästan hela fup. Och visst hade vi fel. Men vi hade rätt oxå, vi skrev slakt, man talar om slakt, jag tycker att vi var förvånansvärt rätt ute, men tanke på hur lite information vi hade.

Du har tydligen inte läst FUP . Fingeravtryck finns , inte DNA .
Se där , Mohammed istället för Mattias . Vilken överraskning .
Så E**** HAR träffat Mohammetd och Micha på Nyhems-veckan ?
Jag visste inte att ziegenare var pingstvänner faktiskt .
Du menar inte att Elias kunde hetat Ellsalill då kanske ?
Det kanske är ifrån dig han har fått namnet Elias , en omskrivning av Ellsalill ?
"Vi skrev slakt" och hade rätt .
Säg något mer ni hade rätt i när det gäller morden på paret Lekander .
Senast redigerad av boidis12 2018-03-02 kl. 11:46.
Citera
2018-03-02, 11:40
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Bra.

Hans historia verkar hålla ihop. Tror själv inte att han pratar sanning, men det ska mycket till om han ska dömas för mord.

Jävlar vilken vändning detta har tagit nu. Detta kan vi tacka utredningen som fick Leif GW att bli ”helt varm i hjärtat” för.

Icke. Finns ingenting som talar för hans förklaring. Fria fantasier är inget rätten tar hänsyn till, det är bevis man vill ha och det finns gott om teknisk bevisning som binder lille Gyllensvaan till brottet. Även om man kommer fram till att det kan vara flera gärningsmän så åker han dit ändå för att ha utfört brottet i samförstånd. Det fungerar inte längre att komma undan mord längre genom att skylla på att det var kompisen som höll i kniven/pistolen/järnröret (jämför med Malexandermorden). Han har erkänt att han var där, han har erkänt tejpningen och inhandlandet av mordvapen. Det räcker.
Senast redigerad av George Wittig 2018-03-02 kl. 11:43.
Citera
2018-03-02, 11:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Poäng till honom där.

Advokaten säger i samma artikel

Minuspoäng menar du ?
Det var väl den dagens mest väntade replik från din favvo E**** .
Jo , men du får ju tänka på att det är hans jobb att säga detta .
Innerst inne vet han lika väl som alla andra (förutom ca 4 st) att E**** är ensam skyldig .
Och vilken slump att Mattias och/eller Elias tydligen hade samma skostorlek som E**** .
Kan undra varför E**** inte kastade skorna när han "läste" om morden .
Det dåliga samvetet kanske hindrade honom från att tänka klart va ?
Citera
2018-03-02, 11:59
Medlem
sannes avatar
Citat:
Nej det har han inte. Rekommenderar att betala 1kr för att få tillgång till Corren.se.

Jag rekommenderar dig att läsa FUP där man avlägsnar tejp ifrån mannen och den handske som fastnat i det "yttre" lagret av tejpningen, vilket innebär att vare sig han erkänner det eller ej tejpat mannen på ett dödande sätt. Se mina tidigare inlägg med korrekt hänvisning.
Citera
2018-03-02, 12:17
Medlem
M.Cadys avatar
En orimlighet i MGM:s utsaga, som han schabblade bort och som kommer att bidra till hans definitiva fall, kan man säga, är påstående att de tre kumpanerna åkte gemensamt i en bil, MGM:s bil, till den ganska ensligt belägna mordplatsen. Där MGM sedan tilläts lämna densamma för att ensam hämta pengarna i Borensberg, med kumpanerna då mer eller mindre strandsatta i villan. Han borde naturligtvis ha sagt att man åkte i två bilar, men så långt tänkte han inte.
Citera
2018-03-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
En orimlighet i MGM:s utsaga, som han schabblade bort och som kommer att bidra till hans definitiva fall, kan man säga, är påstående att de tre kumpanerna åkte gemensamt i en bil, MGM:s bil, till den ganska ensligt belägna mordplatsen. Där MGM sedan tilläts lämna densamma för att ensam hämta pengarna i Borensberg, med kumpanerna då mer eller mindre strandsatta i villan. Han borde naturligtvis ha sagt att man åkte i två bilar, men så långt tänkte han inte.

Jag kände att han behövde en anledning till att hans mobil var på, de andra två använde den för att sätta dit honom. Dessutom var han väl orolig att man inte skulle hitta spår av den andra bilen, vilket ändå blev knasigt med tanke på att han aldrig åkte tillbaka...
Citera
2018-03-02, 12:38
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Edvin fick under förhöret frågan av både åklagaren och sin egen försvarsadvokat om det inte finns någonting som kan bekräfta Mattias och Elias existens (även om de inte leder till en identifikation). Edvin tänker en stund men säger att det inte finns någon sån information som han kan delge.

På de stora hela så går det inte ihop att tre personer begått det här brottet. Det skulle i så fall vara extremt korkat och ologiskt utfört. Två crackpundare skulle planerat det bättre och agerat mer logiskt än Mattias och Elias.

Har E förklarat hur "de kriminella" kunde kommunicera med honom? Hade de gett honom en kontantkortstelefon eller vad?
Citera
2018-03-02, 12:59
Medlem
SmygarBerits avatar
Fast ändå fantastiskt underhållande att följa detta fall just pga att han ljuger så tungan blir svart. Det är rätt häpnadsväckande på ur han lyckas knåpa ihop denna historia och sen försöka leverera den i rätten. Känns som en liten småunge som ska hitta på en historia att det var ett spöke som tog ur kakburken än han själv.
Citera
2018-03-02, 13:01
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har E förklarat hur "de kriminella" kunde kommunicera med honom? Hade de gett honom en kontantkortstelefon eller vad?

Var det inte genom en kontanttelefon som han fått av dem? Eller har jag läst fel. Tror han sa att det var genom en sådan och att han sen kastat telefonen.. detta pga att polisen kontrollerat hans datorer och telefoner och kommit fram till att det finns inget som tyder på varken hotbild eller inblandning med skumma personer..
Citera
2018-03-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Var det inte genom en kontanttelefon som han fått av dem? Eller har jag läst fel. Tror han sa att det var genom en sådan och att han sen kastat telefonen.. detta pga att polisen kontrollerat hans datorer och telefoner och kommit fram till att det finns inget som tyder på varken hotbild eller inblandning med skumma personer..
Tror jag läste nånstans igår att de "Mattias" o "Elias" tog telefonen dagen efter när de möttes utanför MediaMarkt!
Undrar bara om kameror har kollats vid Media Markt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in