Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Inte på samma sätt som i arabländerna. Men det finns vissa nyttiga idioter även i väst, jag förklarar helt enkelt varför lågtonad marknadsföring är ekonomiskt fördelaktigt för Israel. Nåja, du erkänner i alla fall att det framför allt är Israels starka export och inte amerikanskt bistånd som håller landet "topp 1–3 i Mellanöstern och 8–30 i världen inom*HDI,*Demokratiindex,*Medellivslängd,*BNP*och* BNP per capita".
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Israel (Edit: demokrati har med andra faktorer att göra.)
Jaja, du hänger upp dig på att jag i någon tråd skrev att Israel inte hade existerat utan amerikanskt bistånd. Du valde själv att göra tolkningen ekonomiskt bistånd, när jag i själva verket skrev om politiskt bistånd. Det betonade jag också i samma veva.
Jämförelser med andra länder i Mellanöstern är patetiska, speciellt om du drar in demokrati. Det är som en avdankad idrottare ville delta i Paralympics. Talar vi om vilket land i MÖ attraherar mest utlänningar, är det nog Förenade Arabemiraten. Jag har ingra siffror på det, men jag uppfattar det så med tanke på utlandssvenskar jag känner, och länder det talas om.