2018-03-01, 22:18
Medlem
Vilken sida hittar jag fup på?
Citera
2018-03-01, 22:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bra.

Hans historia verkar hålla ihop. Tror själv inte att han pratar sanning, men det ska mycket till om han ska dömas för mord.

Jävlar vilken vändning detta har tagit nu. Detta kan vi tacka utredningen som fick Leif GW att bli ”helt varm i hjärtat” för.
Man har redan allt vad man behöver i bevisväg för att kunna få till en fällande dom för mord.
"Vändning"...
Skojar du nu eller? Detta som han nu "presterat" idag är ju precis vad man
visste skulle komma och är värt nada.
Han skyller ifrån sig och hur många busar har inte gjort det före honom och lika
lite som honom kunnat styrka ett endaste dugg av vad man hasplar ur sig?

Han framstår som lika körd idag som han gjorde igår!

Kumla får i honom en klar tillgång vad det lider: en sagoberättare av rang som kommer
att förljuva tillvaron för medinternerna.
Aldrig trist med Edvin närvarande kommer det att heta.
"Den grabben kan minsann dra en skröna som inte går av för hackor.
Sätt er ner och lyssna och köp grabben några påsar chips efteråt, det är han fan värd
allra minst."
Citera
2018-03-01, 22:19
Medlem
Torneros avatar
Men läs igen!
Skrev precis innan att han inte yppar någotbi förhören. Men nu plötsligt... Har Edvin fått veta något om FUP när åtalet hade blivit väckt??????
Citera
2018-03-01, 22:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Men läs igen!
Skrev precis innan att han inte yppar någotbi förhören. Men nu plötsligt... Har Edvin fått veta något om FUP när åtalet hade blivit väckt??????

Han har väll fått läsa fub, eller iallafall tillgång genom sin advokat.
Citera
2018-03-01, 22:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Fast han har inte erkänt, och varit väldigt tydlig med, att han inte har tejpat paret på ett dödande sätt.

Finns mycket som håller. Förhöret med sambon är anmärkningsvärt mycket till hans fördel.

Ja. Det räcker med att säga att det var någon annan, om inte åklagaren kan bevisa det.

Förklara nu hur det kommer sig att du alltid kör med samma sak .
Det finns enligt dig alltid sånt som talar till mördarens fördel i alla fall .
Trots att dessa mördare har varit överbevisade sen länge tillbaka .
I det här fallet talar en massa till E****:s fördel som bara du kan upptäcka ?
Du kan ju inte ens bevisa att det finns fler GM än E**** ?
Varför då svamla om att åklagaren ska bevisa motsatsen ?
Ta nu dina konkreta och trovärdiga bevis för att det finns flera GM .
Och för all del E****:s då samtidigt eftersom ni är de enda som tror på detta .
GW skulle ju ah majonäs på sin hatt , vad ska du ha på dina skor ?
St**nbitsrom kanske ?
Senast redigerad av boidis12 2018-03-01 kl. 22:41.
Citera
2018-03-01, 22:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vad menar du? Tror du det räcker att säga att någon annan gjorde det och komma undan? Vad är det som håller i hans historia? Ingenting.
Han har gett en mycket detaljerad historia. Vad det är som håller, eller inte, är helt upp till åklagaren att bevisa. Så fungerar en demokrati, på gott och ont.
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att Edvin försöker bygga upp ett rimligt tvivel.

Han har som hobby att planera det perfekta brottet, vilket han misslycksdes ganska kraftigt med. Han har väl då ägnat sin fritid ( ganska mycket sådan med tanke på de ynka 14 förhören). Åt att bygga upp den perfekta efterkomstruktionen.

...eller oxå så finns Elias och Mattias. Och inte bara finns, utan även är sluga mördare...

Men en snubbe på över två meter och med en gängtatuering borde ju vara lätt att hitta i daktregistret.
Eller hur. Till hans försvar så måste jag säga att han spelar sina kort väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man har redan allt vad man behöver i bevisväg för att kunna få till en fällande dom för mord.
"Vändning"...
Skojar du nu eller? Detta som han nu "presterat" idag är ju precis vad man
visste skulle komma och är värt nada.
Han skyller ifrån sig och hur många busar har inte gjort det före honom och lika
lite som honom kunnat styrka ett endaste dugg av vad man hasplar ur sig?

Han framstår som lika körd idag som han gjorde igår!

Kumla får i honom en klar tillgång vad det lider: en sagoberättare av rang som kommer
att förljuva tillvaron för medinternerna.
Aldrig trist med Edvin närvarande kommer det att heta.
"Den grabben kan minsann dra en skröna som inte går av för hackor.
Sätt er ner och lyssna och köp grabben några påsar chips efteråt, det är han fan värd
allra minst."
Säg det till tingsrättens nämndemän, för de är objektiva.
Citera
2018-03-01, 22:28
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Vad duktig du är.

Fast där beskriver han sina tvångstankar. Det är även relativt vanligt att nyförlösta (stavning?) mammor har tvångstankar kring att skada sina barn. Det händer inte, utan är just tvångstankar och psykisk instabilitet, det handlar om.

Det förklarar hur hans namn dykt upp i utredningen.

Jag tror tråden, som jag varit inne på tidigare, måste släppa begreppet tvångstankar. Jag tror det var NurseRatched, som liksom jag varit inne på att de här mordiska tankarna inte verkar generar den typiska ångest man ser vid tvångstankar. Faktum är att personer med enbart tvångstankar aldrig skulle mörda en person. Även om tankarna drar åt det tabubelagda hållet finns det inte en genuin önskan att realisera dem, utan man skapar sig i regel rigida ritualer/magiskt tänkande för att bli kvitt ångesten. Jag tänker att vi inte ska bidra till att skrämma upp personer med OCD i tråden, vilket är en relativt vanlig åkomma.

Ett bättre begrepp är väl utvecklade fantasier, även om det också är ett luddigt begrepp. MGM har säkerligen haft de här fantasierna en längre tid - kanske från puberteten. Att mörda någon på det här sättet kräver, skulle jag tro, en viss avtrubbning som skett över tid.

Den här "Mattias" är väl en ursäkt för att ägna sig åt sina mörkare böjelser - kanske har det till en början handlat om inbrott/stöld - en färdighet man måste behärska som iskall mördare. Resten är historia.
Citera
2018-03-01, 22:46
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Han har gett en mycket detaljerad historia. Vad det är som håller, eller inte, är helt upp till åklagaren att bevisa. Så fungerar en demokrati, på gott och ont.

Detaljerat berättade han också i de första förhören, inget stämde ändå. Det här var nog det bästa han kom på efter ett halvår i cellen. Han är chanslös.

Han kommer få det tufft i fängelset, ser ut som en förvuxen fet baby.
Citera
2018-03-01, 22:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att Edvin försöker bygga upp ett rimligt tvivel.

Han har som hobby att planera det perfekta brottet, vilket han misslycksdes ganska kraftigt med. Han har väl då ägnat sin fritid ( ganska mycket sådan med tanke på de ynka 14 förhören). Åt att bygga upp den perfekta efterkomstruktionen.

...eller oxå så finns Elias och Mattias. Och inte bara finns, utan även är sluga mördare...

Men en snubbe på över två meter och med en gängtatuering borde ju vara lätt att hitta i daktregistret.

Jaså det tänker du ?
Vilken statistik hänvisar du till när du säger "ynka" 14 förhör .
Vad skulle det tjäna till att ha fler förhör med en som ljuger hela tiden eller
svarar ingen kommentar som er favvo E**** gör ?
Isch , finns och sluga mördare om Mattias och Elias ?
Som sagt eftersom varken Mattias eller Elias existerar så är det omöjligt att hitta dem .
Du förstår väl att sagofigurer som dessa båda saknar både DNA och fingeravtryck .
Dessutom trotsar de tydligen tyngdlagen och svävar fram .
Vilket man tydligen inte kan säga om E**** .
Citera
2018-03-01, 23:01
Medlem
Kexet65s avatar
Jag har varit på plats på dagens förhandlingar och kan konstatera flera saker.
Då jag nu oxå i efterhand läst igen live-rapporteringen på både SVT och Norrköpings-nytt kan jag enkelt sammanfatta/konstatera att mycket av det som EG sa idag i rätten inte omskrivits på ett korrekt sätt. Man har även bara fått med en bråkdel av vad EG idag berättat i rätten.
Summa summarum: Jag har personligen varit helt 100 % övertygad om EG:s skuld som ensam gärningsman men nu är jag faktiskt inte längre helt säker.
Han har under hela dagens långa förhör ”hållt ihop” sin berättelse. Inte en enda gång under dagens förhandling har vare sig åklagare, målsägandebiträde eller domaren lyckats få honom en gnutta osäker/ur balans vad gäller det han själv berättat är vad som verkligen hänt.
Han säger själv att han inte vill avslöja identiteten på dom två han var chaufför åt pga hotbilden mot hans sambo och barn. Han är beredd att ta straffet för mord helt själv för att skydda sin familj och inte nånstans kunde jag mellan raderna utläsa att han ens själv tror på ett lindrigare straff.
Jag pratade med flera åhörare under pauserna och lunchen som uppfattade allt exakt lika som mig.
Detta i sig gör saken väldigt skrämmande. Jag vill egentligen att det ska vara så enkelt som att EG är ensam gärningsman men för många av oss som var på plats idag och hörde allt live så fick man en helt annan uppfattning.
Kan tillägga att EG var väldigt strukturerad och vältalig när han berättade och svarade på frågor, något jag själv inte hade förväntat mig då många här spekulerat om att han skulle vara ”mindre intelligent”.
Ni får ta det som ni vill men jag fick mina sanna tvivel idag på EG som ensam gärningsman.
Verkar inte varit nån annan här på FB som fysiskt varit på plats vid dagens förhandling så jag ville bara delge detta och har inga önskemål om idiotiska kommentarer på mitt eget med fleras reaktioner idag som var där.
(Jag vill personligen inget hellre än att den verkliga sanningen ska komma fram i slutändan så inga mördare kommer gå fria därute nånstans).
Senast redigerad av Kexet65 2018-03-01 kl. 23:03. Anledning: Felstavning
Citera
2018-03-01, 23:13
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag undrar om han varit ute på "andra" rånäventyr förutom detta. Eftersom sambo säger att han hjälpt denna medhjälpare 3 ggr.
Några fler rån eller något i närheten våren 2017?

Vem vet om han mördat flera gånger tidigare, finns många ouppklarade mord och försvunna personer. Han är ruggigt obehaglig!
Citera
2018-03-01, 23:14
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag har varit på plats på dagens förhandlingar och kan konstatera flera saker.
Då jag nu oxå i efterhand läst igen live-rapporteringen på både SVT och Norrköpings-nytt kan jag enkelt sammanfatta/konstatera att mycket av det som EG sa idag i rätten inte omskrivits på ett korrekt sätt. Man har även bara fått med en bråkdel av vad EG idag berättat i rätten.
Summa summarum: Jag har personligen varit helt 100 % övertygad om EG:s skuld som ensam gärningsman men nu är jag faktiskt inte längre helt säker.
Han har under hela dagens långa förhör ”hållt ihop” sin berättelse. Inte en enda gång under dagens förhandling har vare sig åklagare, målsägandebiträde eller domaren lyckats få honom en gnutta osäker/ur balans vad gäller det han själv berättat är vad som verkligen hänt.
Han säger själv att han inte vill avslöja identiteten på dom två han var chaufför åt pga hotbilden mot hans sambo och barn. Han är beredd att ta straffet för mord helt själv för att skydda sin familj och inte nånstans kunde jag mellan raderna utläsa att han ens själv tror på ett lindrigare straff.
Jag pratade med flera åhörare under pauserna och lunchen som uppfattade allt exakt lika som mig.
Detta i sig gör saken väldigt skrämmande. Jag vill egentligen att det ska vara så enkelt som att EG är ensam gärningsman men för många av oss som var på plats idag och hörde allt live så fick man en helt annan uppfattning.
Kan tillägga att EG var väldigt strukturerad och vältalig när han berättade och svarade på frågor, något jag själv inte hade förväntat mig då många här spekulerat om att han skulle vara ”mindre intelligent”.
Ni får ta det som ni vill men jag fick mina sanna tvivel idag på EG som ensam gärningsman.
Verkar inte varit nån annan här på FB som fysiskt varit på plats vid dagens förhandling så jag ville bara delge detta och har inga önskemål om idiotiska kommentarer på mitt eget med fleras reaktioner idag som var där.
(Jag vill personligen inget hellre än att den verkliga sanningen ska komma fram i slutändan så inga mördare kommer gå fria därute nånstans).

Psykopater är bra på att dupera sin omgivning, vältaliga och så vidare.

Faktum kvarstår att det finns en brottsplats som inte överensstämmer med hans
historia, vilket kommer leda till en livstidsdom. Så är det.

edit; Det är slarvigt utfört mord. Jag tror han skäms över att ha "presterat" så dåligt,
det är där skon klämmer. Han köpte kniv,tejp och pistol med sitt kort. Vilken jävla
amatör. Tack och lov kommer han aldrig kunna mörda igen, tack och lov kommer han
aldrig kunna utsätta andra familjer/anhöriga för ett lidande som jag inte ens kan föreställa mig.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-03-01 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in