2018-03-01, 16:25
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Han har ju erkänt att han tejpat och tejpningen är dödande. Oavsett om han inte tejpade allt är han rökt. De har gjort det tillsamman och i samförstånd.

Ja visst. Men han hävdar ju att personerna levde när han gick. Något som motsätter exakt hur "tejpningen" gick till. Han lämnade paret (oavsett medgärningsmän) med dödande tejp på sig.

Enligt hans utsaga här idag tingsrätten.
Citera
2018-03-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja visst. Men han hävdar ju att personerna levde när han gick. Något som motsätter exakt hur "tejpningen" gick till. Han lämnade paret (oavsett medgärningsmän) med dödande tejp på sig.

Enligt hans utsaga här idag tingsrätten.
Jag tror inte rätten går på det där med medgärningsmännen. De har ju inte avsatt några spår på brottsplatsen, exempelvis.
Citera
2018-03-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Är han månne som Thomas Quick i fornstora glansdagar.. Han beskrev sig oxå i goda och onda personer med namn. Har dock glömt vilka det var..
Ellington(ond) låter bekant. Kan nån hjälpa mig?
Citera
2018-03-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ja. Han är full av motsägelser. Han säger dessutom emot sig själv; Han kan inte skjuta någon till Borås på lördagen eftersom han har bilbarnstolar i bilen. På söndagen går det ändå bra. Då åker två medbrottslingar med honom. Han ljuger som en häst travar.

Nu är ju inte hans falsarier någon udda företeelse. Att det skylls på en okänd GM är vanligt numera. Hade det varit för femton år sedan kanske någon av rättens deltagare köpt detta men knappast idag.

Kan inte den tilltalade klämma fram ett namn på denne okände, brukar det inte tillskrivas någon större tilltro.
Citera
2018-03-01, 16:30
Medlem
sannes avatar
Citat:
Jag tror inte rätten går på det där med medgärningsmännen. De har ju inte avsatt några spår på brottsplatsen, exempelvis.

Nej exakt. Men enligt försvaret kommer de ju hävda att några varit inne i huset pga avsatt okänt DNA. Tejpningen kommer därför bli viktig, oavsett hur många fler personer som varit i huset eller inte. Hans tejpning har varit dödande. Det är det jag vill få fram?

Anser du också det? Om du kollar vilket varv hans handske fastnat i tejpningen?
Citera
2018-03-01, 16:31
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu är ju inte hans falsarier någon udda företeelse. Att det skylls på en okänd GM är vanligt numera. Hade det varit för femton år sedan kanske någon av rättens deltagare köpt detta men knappast idag.

Kan inte den tilltalade klämma fram ett namn på denne okände, brukar det inte tillskrivas någon större tilltro.

Okej tack för info.
Citera
2018-03-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nej exakt. Men enligt försvaret kommer de ju hävda att några varit inne i huset pga avsatt okänt DNA. Tejpningen kommer därför bli viktig, oavsett hur många fler personer som varit i huset eller inte. Hans tejpning har varit dödande. Det är det jag vill få fram?

Anser du också det? Om du kollar vilket varv hans handske fastnat i tejpningen?
Nja jag är ju ingen expert men jag tycker det är helt uteslutet att det ska ha varit någon annan på platsen, det där okända DNAt kan ju ha avsatts långt innan morden.

Det enda DNAt som är inlindat i tejpningen är ju E*vins.
Citera
2018-03-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Ja precis, det är vanligt att skylla på någon annan, så jag tror inte att rätten köper det där upplägget.
Citera
2018-03-01, 16:40
Medlem
Tamborinos avatar
Om det skulle finnas två allvarligt kriminella som heter Mattias och Elias i Jönköpingstrakten, så skulle självklart Polisen i Jönköping veta vilka dom är.
Fattar inte dumfan det?
Det var bedrövligt att ta del av Iggesundsmördarens lögner, men det här är ännu ett snäpp värre.
Citera
2018-03-01, 16:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ellington(ond) låter bekant. Kan nån hjälpa mig?
Stämmer det.
"Han (Quicken alltså) sade sig också ha flera personligheter såsom ”Nana”, ”Cliff” och ”Ellington"."

Angående då Edvins patetiska försök idag att slingra sig från sin skuld till parets våldsamma
död så erinrar jag mig vad Leif GW sa häromkvällen:
Ungefär så här: "Han kommer väl dragandes förstås med att andra varit med vid brottet
såsom många andra försökt med före honom. Trots att det inte finns minsta spår
efter någon annan. Vad han då inte begriper är att det bara kommer att ytterligare urholka
hans trovärdighet." Ungefär så här uttryckte han sig om jag inte missminner mig alldeles.

Och så är det ju också mycket riktigt.
Åberopandet av "Elias" och "Mattias", nyttar inte till nånting för unge herr Gyllensva*n.
Det bara visar på vilken ynkrygg han är som inte kan stå för vad han gjort.
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-01 kl. 17:18.
Citera
2018-03-01, 16:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
"Det tycks vara så att du är duktig på att ljuga och hitta på historier, säger Massi Fritz. Det stämmer, håller 24-åringen med om."

Hahahaha

Det skulle kunna bli ett klassiskt citat :-)

Jisses...när man trodde att kan inte kunde toppa sina korkade svar. Korsdrag mellan öronen, som April62 så passande skrev.
Citera
2018-03-01, 17:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Sagan ligger väl iofs på några punkter nära "fronten" på aktuell brottsutövningslogik i slika fall, vilket får en att undra om inte det är försvaret som har sagt åt honom att det där är det bästa han kan sätta sitt hopp till. Och köra den valsen. Det låter ju utomordentligt klyftigt för att komma från ett brottsligt stolpskott som GM, sånär som på att somliga saker inte går ihop. Dessutom torde alla jurister i rummet höra att han sitter och ljuger så det piper i öronen.

Den största svagheten med sagan är ju att herr gangstermellanchef (he he, nu skrattar väl även alla mafioso på norra halvklotet) skulle ha offrat en kula på MGM och låtit honom ligga i ett dike. För att historien ska hålla streck.

Först då blir det logiskt: ett rånmord behöver en skyldig, och denne skyldige påträffas död innan han kan höras — case closed. Eftersom forensiken och vårt integrerade samhälle gör det svårt att komma undan med mord, om inte brottsplatsen är arrangerad att peka i en enda riktning.

Hade herr GM varit fullt så smart själv så hade han väl anpassat spåravlämnandet redan från början (ssk som hans enda "upper hand" torde ha varit att han var tidigare ostraffad och under polisradarn). Tycker man. Ingen människa vid sina sinnen kan ju tro att det går att sätta sitt hopp till att först dra till sig all uppmärksamhet, och sen snacka sig ur det. Eller?

Dum är han i alla händelser, och är han inte för dum för att ha kommit på patsy-idén själv så är han för dum för att kunna snacka sig ur det.

Polisen lär ju f.ö. känna väl till alla ev gangstermellanchefer som kan tänkas finnas.

En altruistisk tillika välsituerad gangstermellanchef. Med tanke på ev omkostnader (tex avsatt tid, drivmedel) och ingen del i bytet så får det väl räknas som en morbid söndagshobby.

”Therese Edin:
- Han var inte den typen av människa som behövde 15 000, han hade fina bilar och kläder. Jag var lika förvånad att jag fick behålla pengarna.
16:01, 1 March 2018”
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-01 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in