2018-03-01, 11:39
Medlem
boidis12s avatar
Från tingsrätten

11.33: “Tyckte du inte att det var konstigt att du skulle få behålla alla pengarna”?

11.34: “Jo, det tyckte jag, jag antog att man delar bytet när man har genomfört ett rån men jag frågade inte mer om det”.

Fy faan vilken dum jävel , tala om att vara helrökt .
Citera
2018-03-01, 11:41
Medlem
Fasen vad gött det är att läsa live-rapporteringen just nu, det börjar nästla in sig för honom nu
Citera
2018-03-01, 11:43
Medlem
T34Panzers avatar
”11.35: 24-åringen fortsätter: “Jag fick även tillbaka mina skor, jag vet inte varför de hade dem men jag gissar att de hade tagit dem när de satt i baksätet, min gissning är att han tog av sig sina skor och tog på sig mina, som låg i bilen.”

https://norrkopingnews.se/blaljus/live-24-aringen-hors-i-ratten-folj-minut-for-minut/

Vet snart nte om jag ska skratta eller gråta. Han ljuger som ett litet barn.
Citera
2018-03-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”11.35: 24-åringen fortsätter: “Jag fick även tillbaka mina skor, jag vet inte varför de hade dem men jag gissar att de hade tagit dem när de satt i baksätet, min gissning är att han tog av sig sina skor och tog på sig mina, som låg i bilen.”

https://norrkopingnews.se/blaljus/live-24-aringen-hors-i-ratten-folj-minut-for-minut/

Reagerade på samma sätt när jag läste det där. Nog för att man kan bli pressad och säga konstiga saker när man ljuger... men det där är ju så dåligt att det hade varit bättre att inte säga något alls!
Citera
2018-03-01, 11:47
Avslutad
Läste egenom delar av C1 fupen, kan inte beskriva hur illa jag mår. Hur klarar man halshugga någon? Och allt det andra? Så fruktansvärt fult sätt att skada någon på, fattar fan inte hur man kan ha mage till att ge sig på oskyldiga människor sådär, för mig är det obegripligt och jag hoppas innerligt att han får ordenligt med däng i fängelset.
Citera
2018-03-01, 11:56
Medlem
Grillspetts avatar
Hur orkar han ljuga?
Någon av de andra har tagit hans skor utan att han märkt det, och sen lämnat tillbaka dom i en påse dagen efter, med DNA-spår i och allt - istället för att bränna alla spår, och även honom.
Lite för bra för att vara sant! och lämna tillbaka en blodig leksakspistol till affären istället för att förstöra den. Ja SÅ gör ju farliga yrkeskriminella- Inte

Hans DNA på byxbenet då?

Osv osv
Citera
2018-03-01, 12:00
Medlem
Gärningsmannen har hittills under dagen levererat ett femtiotal lögner. ”I runda slängar”.
Citera
2018-03-01, 12:01
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Jaha...Edvin har tagit del av förundersökningsprotokollet och sjunger som en lärka nu ser jag.
Vilken jävla saga han bygger upp i rätten, ska man skratta eller gråta över denna idiot?
Citera
2018-03-01, 12:07
Medlem
Han är halvt efterbliven, om det nu var så att de skulle sätta dit honom varför skulle han inte förstöra bevisen efteråt?

Varför skulle inte de "andra brottslingarna" vilja ha delar av bytet? De var alltså bara där för att mörda utan ekonomiskt motiv? Låter som E*vin själv med alla hans fantasier han beskrivit...
Citera
2018-03-01, 12:08
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Var läste du det någonstans?

Alltså det som inte kom med när jag citerade dig
Citerade från Correns liverapportering. Skulle varit tydligare med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Baraundrarju
Gärningsmannen har hittills under dagen levererat ett femtiotal lögner. ”I runda slängar”.
Samtidigt säger kvinnan Heléne Gestrin hon ser med ”viss skepsis” på Edvins nys uppgifter.

Själv undrar jag om en rättegång kan avbrytas om det kommer fram uppgifter av denna karaktär. Det är även viktigt att minnas, att bevisvärdering sker objektivt.
Citera
2018-03-01, 12:10
Medlem
boidis12s avatar
Det är så jävla genomskinligt så tingsrätten borde kunna döma
honom till livstid sista rättegångsdagen utan betänketid .
Jag hävdar fortfarande att E**** borde ha använt ingen kommentar
under hela tiden istället både i polisförhören och under rättegången .
Då hade dumfaan haft betydligt större chanser .
Nu är han däremot garanterad att få tillbringa många långa år bakom galler .
Skönt , samhället klarar sig bra utan svin som han .
Citera
2018-03-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Vill bara tacka för länken. Bra mycket bättre än Correns och SVT Öst. Här ser man ju Gestrins frågor också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in