2018-03-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Sidan 3061 i FUP (del N sid 166) är väl första gången han nämner en hotbild mot sin familj. Det är naturligtvis inte sant eftersom han ensam genomfört det här vansinnesdådet.
Råkade svara på mitt eget inlägg istället Som sagt, jag tolkade fel. Har sett att ”hot” förekommet men fick för mig att ”hoten” riktats direkt till hans anhöriga när jag såg direktrapporteringen.
Citera
2018-03-01, 09:36
Medlem
Merrybums avatar
Det finns en ganska bra livechatt på Norrköpings tidningar.
Fredrik Qvist rapporterar flitigt.
Citera
2018-03-01, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Råkade svara på mitt eget inlägg istället Som sagt, jag tolkade fel. Har sett att ”hot” förekommet men fick för mig att ”hoten” riktats direkt till hans anhöriga när jag såg direktrapporteringen.
Nej vad jag har sett har ingen av de närstående vittnat om att de mottagit något hot. Det är bara E*vin som upplever den där hotbilden. Precis som med "Mattias". Den ende som sett denne "Mattias" är E*vin.
Citera
2018-03-01, 09:43
Medlem
”Jag får instruktioner om att behålla pengarna, jag blir återigen hotad”
Han lämnar alltså sina ”kompisar” på brottsplatsen, åker till B-berg, tar ut pengar, åker och äter, åker hem. Sen inom dom närmsta dagarna har han handlat för pengarna han fått. Jag undrar om hans ”kompisar” flög förbi honom på motorvägen hem eftersom dom enligt E åkte med i baksätet på hans bil till Mantorp och sen låter dom E behålla rånbytet som tack för skjutsen. Seriöst, det är mer än en skruv lös om han tror att det låter sannolikt.
Citera
2018-03-01, 09:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Detta är en väldigt detaljerad efterhandskonstruktion. Antagligen.

Har mycket svårt att tro, att en småbarnspappa från Mullsjö agerar chaufför åt grovt kriminella.

Hoppas verkligen att det är en efterhandskonstruktion, annars går det två totalt blindgalna psykopater lösa i samhället.
Citera
2018-03-01, 09:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Är du en särskilt bra chaufför, undrar åklagaren. Jag är bra på att hantera stress, svarar 24-åringen,

Ja uppenbarligen.
Citera
2018-03-01, 09:56
Medlem
Vilken sagoberättare de gode E*vin är...
Citera
2018-03-01, 09:56
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
24-åringen lämnar nu en lång rad tidigare okända detaljer som polisen fram tills nu inte har haft någon möjlighet att kontrollera.

Nu blir det spännande.

Edit:

Citat:
Frågan är om åklagaren kommer att ge polisen i uppgift att försöka kontrollera några av uppgifterna om M.
Citera
2018-03-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Detta är en väldigt detaljerad efterhandskonstruktion. Antagligen.

Har mycket svårt att tro, att en småbarnspappa från Mullsjö agerar chaufför åt grovt kriminella.

Hoppas verkligen att det är en efterhandskonstruktion, annars går det två totalt blindgalna psykopater lösa i samhället.
En efterhandskonstruktion som heter duga. Det E inte tänker på är att nu har han berättat att han hade en skuld till ”M”. Min högsta önskan just nu är att Gestrin ska fråga varför han fick behålla alla pengar och varför han inte betalade tillbaka dessa istället för att handla på Media Markt om han nu var så jävla rädd för honom. Det går säkert flera galna psykopater lösa, men inte nån som E skjutsat runt på kallad M.
Citera
2018-03-01, 10:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
”Jag får instruktioner om att behålla pengarna, jag blir återigen hotad”
Han lämnar alltså sina ”kompisar” på brottsplatsen, åker till B-berg, tar ut pengar, åker och äter, åker hem. Sen inom dom närmsta dagarna har han handlat för pengarna han fått. Jag undrar om hans ”kompisar” flög förbi honom på motorvägen hem eftersom dom enligt E åkte med i baksätet på hans bil till Mantorp och sen låter dom E behålla rånbytet som tack för skjutsen. Seriöst, det är mer än en skruv lös om han tror att det låter sannolikt.

Precis!
Chauffören drar alltså iväg själv.

Varför vill de andra två vara kvar? Speciellt med tanke på allvaret i gärningen. Någon anhörig, bekant, granne kan ju dessutom oannonserat dyka upp på en söndagseftermiddag.
Hur tog de andra två sig därifrån?
Vad var deras byte eftersom puckot Edvin fick hela rånbytet...
Väldigt generöst av dessa ”grovt kriminella”.

”Mattias & Elias.” Jomenvisst...
Historien hänger inte ihop, snällt uttryckt. Det är så genomskinligt så man skäms.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-01 kl. 10:07.
Citera
2018-03-01, 10:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nu blir det spännande.

Edit:

Ja vad var det för detaljer?

Han har även gott med på att Mattias har någon form av Gängtatuering.

Jag tror att Edvin nästan tror att Mattias finns. Spännande.
Citera
2018-03-01, 10:04
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
En efterhandskonstruktion som heter duga. Det E inte tänker på är att nu har han berättat att han hade en skuld till ”M”. Min högsta önskan just nu är att Gestrin ska fråga varför han fick behålla alla pengar och varför han inte betalade tillbaka dessa istället för att handla på Media Markt om han nu var så jävla rädd för honom. Det går säkert flera galna psykopater lösa, men inte nån som E skjutsat runt på kallad M.
Det tror inte jag heller. Men tro är inte samma sak som bevis. Det ska mycket till, för att döma någon för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in