Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Vilka paketnummer allt kommer ju i oregistrerade jiffypåsar hur skall man veta vilka som har betalt moms eller inte på dom?
Nej det bästa hade varit om momsen hanterats vid inköpet samt att Kinas av oss skattesubventionerade porto avskaffats så alla konkurrerat på samma villkor.
? I stort sett allt jag får har sändnings nummer som jag kan spåra åtminstone i Kina, har inte posten sådana maskiner så får de väl åka till Kina och köpa likadana...
Har du aldrig sett ett kinapaket förut? Jag trodde du jobbade på posten?
Sitter nu på posten och skriver av etiketten för hand? Det har uppfunnits datorer och kameror numera, åk på studiebesök till Kina, ni har nog mycket att lära er...
Blanda inte ihop det här med momsen med portot, det är två helt olika saker även om PostNord använder sig av momsen och avgiften för att försöks minska antalet paket.
Posten är ju med på mötena där Kinas subventioner bestäms, så de får väl klaga på sig själva om de bestämmer korkade saker på mötet.
Givetvis är det bästa om det kan fixas direkt där man handlar, men det lär ta ett tag innan det genomförs, sen verkar det ju som om posten då ändå vill ha sin hanteringsavgift fast de då inte ens hanterar det!