2018-02-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Hej och välkommen!
Jag tror att folk vet en hel del som inte vi vet här. Som Mariestadsbo så vet du att detta är ett väldigt känsligt ämne. Alla vill veta men ingen vill delge sin misstanke. Så har det enligt mig alltid varit!
DET i sig är märkligt! och det återspeglar sig i tråden! Folk får rådet att inte skriva här. När de vill dementea sin inblandnig eller tycker att det spårar ut så har de råtts att lägga locket på för att inte göra det värre. (Har inte det värsta redan hänt....)

Jag tror att det är någon som står toknära familjen Andersson, bekantskapskretsen, som man inte VILL tro är skyldig och som därmed kommer undan med hjälp av den där oviljan att acceptera att någon kan göra så här emot en ung tjej. Osäkerheten inför det gör att man absolut inte vill kasta första stenen utan överlåter det till någon annan och så håller det påi all oändlighet.
Att bli anklagad för att ha tagit livet av Helena verkar skrämma betydligt mer än att Helena faktiskt har mördats. Allt är väldigt irriterande kring detta!

Det finns ju även en massa opålitligt folk som dem som varit på tapeten det sista nu och som du säkert känner till. Det är svårt och skilja på vad som är sant och inte och vad fan de pysslar med just på grund av att de är skadade av missbruk och att alltid vilja finnas i centrum utan att för den skull bära skuld. De spelar spel.....

Jag är glad för ytterligare en Mariestadsbo som vågar skriva och stå för att du är från stan då det som sagt inte är passande att spekulera kring Helenas försvinnande och död även om alla vill veta vad som hände. Få det att gå ihop

Hej!
Ja det är nog mycket så som du skriver folk vet nog mycket. Och många sitter nog på viktiga pusselbitar utan att veta om det. Tror dom som skulle tillföra mycket men aldrig skulle få för sig att skriva här.. och en del kanske inte ens vet att denna tråden existerar.. Andra har nog fullt upp med sina liv och har lagt detta bakom sig. Det har pratas så mycket om detta i stan och folk vill nog inte höra mer om det.
Tack för välkomnandet!
Citera
2018-02-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Tack för inlägg. Om du nu känner flera som var på festen borde du ganska lätt få fram vilka som åkte taxi med henne därifrån. Så vem/vilka var det? Och vad är det för bild du har av KM?

Känner personerna, men är inga jag pratar med varje dag direkt. Kommer inte ringa upp dom och ställa en sådan direkt fråga. Blir nog mer lyssna notera och om ämnet kommer upp ställa en fråga vid lämpligt tillfälle.
Man måste förstå att detta är en lite stad. Det pratas väldigt mycket och jag tänker inte sväva upp som en privatspanare om man säger så. 😉
Tror jag håller på min bild av KM lite 😉
Citera
2018-02-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Hej och välkommen. Gillar det jag läser då jag är inne på samma spår, dvs någon form av svartsjuke eller triangeldrama. Skulle kanske även kunna vara droger/pengar, men kärleksrelaterat är mycket mer troligt. Frågan är ju vem denna "fling" är och varför det är så hemligt och känsligt att det aldrig kommit fram? Vad tror du?

Hej!
Ja för mej är detta helt klart, har svårt att tro på några andra otroliga historier.
Vet att det pratades om droger i samband med försvinnandet. Och detta hörde jag från folk som var i ”kretsarna” så att säga. Sen vad det innebär vet jag inte riktigt.
Men tydligen fanns det droger i hemmet och UA hade varit ihop med PR som använde droger, samt att HA kände PU. Fanns ju droger runt omkring dom och det verkade inte skrämma dom. Då är väl det inte långt ifrån det till att testa själv?
Men tror inte det är nått man ska dra för stora växlar på.
Tack för välkomnandet!
Citera
2018-02-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det kan så vara. Finns många med "äckelutseende" som bara tar för sej. MEN, nu menade jag INTE vem som kan vara gm. Utan jag svarade på om Helena kunde tänkas haft nån älskare, eventuellt sin bästa väns kille. På det svarade jag att det inte kan ha varit Klas hon hade ett förhållande med. Han är ingen man skulle dregla över precis. Tror inte Helena gjorde det heller. Självklart kan det reta honom om han var intresserad. Jag skulle inte ta i Klas med tång ens. Han får hålla sej till sin kategori tjejer, typ den han har nu. Helena skulle aldrig va intresserad. Det vore en grov förolämpning att insinuera att Helena haft ihop det mad Klas. Milda makter. Amen.

Jag stötte på KM dåvarande flickvän KB dagligen i flera år back in the Days och jag tyckte hon var en snygg och cool tjej som jag inte hade backat på nånstans. Var hemligt förtjust i henne i flera år. Och vad jag minns var hon poppis bland mina vänner också.
Hon var inte typen som var ihop med nån med ett äckeluteende om jag säger så.
Och personligen måste jag säga att jag tycker KB var snyggare än HA.

Har faktiskt en bild på KB och KM tillsammans nånstans från tiden före HA förvinnande om nån är intresserad.
Senast redigerad av Bantorget 2018-02-28 kl. 20:39.
Citera
2018-02-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bantorget
Jag stötte på KM dåvarande flickvän KB dagligen i flera år back in the Days och jag tyckte hon var en snygg och cool tjej som jag inte hade backat på nånstans. Var hemligt förtjust i henne i flera år. Och vad jag minns var hon poppis bland mina vänner också.

Har faktiskt en bild på KB och KM tillsammans nånstans från tiden före HA förvinnande om nån är intresserad.

Du får gärna dela bild, många här som efterfrågat från den tiden. Btw har jag blivit upplyst om att KM och LA gift sig, vad det nu innebär... Verkar inte vara något fubb på den tråden iaf.
Citera
2018-02-28, 21:08
Medlem
Citat:
Hej!
Ja för mej är detta helt klart, har svårt att tro på några andra otroliga historier.
Vet att det pratades om droger i samband med försvinnandet. Och detta hörde jag från folk som var i ”kretsarna” så att säga. Sen vad det innebär vet jag inte riktigt.
Men tydligen fanns det droger i hemmet och UA hade varit ihop med PR som använde droger, samt att HA kände PU. Fanns ju droger runt omkring dom och det verkade inte skrämma dom. Då är väl det inte långt ifrån det till att testa själv?
Men tror inte det är nått man ska dra för stora växlar på.
Tack för välkomnandet!

Intressant.....
PU förnekar att de kände varandra vid tiden. De kände till varandra bland övriga som var ute i svängen.
Enligt honom var de inte bekanta....
Menar du att HA umgicks med PU en period?
Har du tillgång på foton med BW, TS och PR från den tiden?
Citera
2018-02-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det mystiska är ju att PU måste ju vetat att ett brott har begåtts denna natt. Varför behöver någon alibi - en "vanlig" natt hade ju i get brytt sig om vad som har kunnat hända på stan i Mariestad.

Det är ju samma som i Lisa Holms fall.
Nerijus B bad sin fru och syster om alibi samma kväll som LH försvann ? Innan allmänheten överhuvudtaget ens fått veta och hon blivit efterlyst ! LGWP sa då att om en person ber om alibi en viss tidpunkt / dag innan ett brott ens överhuvudtaget har gått ut till allmänheten då har man något att dölja annars behöver man inte någon som kan styrka vad du gjort en viss tidpunkt. Stämmer detta att PU har bett om Alibi så är det ju något som inte stämmer ?
Citera
2018-02-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Stämmer detta att PU har bett om Alibi så är det ju något som inte stämmer ?

Så sant! Men kan orsaken vara för att dölja något ”olämpligt” som inte har med HA att göra?
Citera
2018-02-28, 21:50
Medlem
Citat:

Blir trots allt lite konfunderad. Du känner flera som var på festen hos Pw, du träffar KB dagligen back then, du har bild på paret. Med allt detta i åtanke så kan och/eller vill du inte säga något mer konkret om varken KM eller vännerna. Varför?
Citera
2018-02-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Så sant! Men kan orsaken vara för att dölja något ”olämpligt” som inte har med HA att göra?

Det finns nog kanske flera anledningar att dölja " vissa saker ? Men vad? Sedan citerar även Leif GW även där ... Hata slumpen 🤔 Sedan vet vi ju inte om detta alibi som han har bett om existerar ? råder väl delade meningar om detta och det kan ju vara kanske en anledning att Polisen inte ansåg det var en viktig del i utredningen som jag förmodar att de har liggandes i sina papper. De ansåg kanske att det var " svammel och hamnade i Slasken .
Sedan stämmer detta m rivsåren , lortig , förtvivlad så är det ju väldig märkligt att allt just detta händer under en tid då en tjej försvinner spårlöst ? Men om nu PU var så berusad så verkar det ju lika osannolikt om han ska ha lyckats gömma och frakta undan Helena ?? Hur isåfall ska det ens varit möjligt ?
Citera
2018-03-01, 00:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det finns nog kanske flera anledningar att dölja " vissa saker ? Men vad? Sedan citerar även Leif GW även där ... Hata slumpen 🤔 Sedan vet vi ju inte om detta alibi som han har bett om existerar ? råder väl delade meningar om detta och det kan ju vara kanske en anledning att Polisen inte ansåg det var en viktig del i utredningen som jag förmodar att de har liggandes i sina papper. De ansåg kanske att det var " svammel och hamnade i Slasken .
Sedan stämmer detta m rivsåren , lortig , förtvivlad så är det ju väldig märkligt att allt just detta händer under en tid då en tjej försvinner spårlöst ? Men om nu PU var så berusad så verkar det ju lika osannolikt om han ska ha lyckats gömma och frakta undan Helena ?? Hur isåfall ska det ens varit möjligt ?

Vem har påstått att PU ska ha varit "så berusad"? Han själv möjligen, men vem tror på det? PK hävdade ju att han såg PU gå mot Trädgårdsskolans parkering, om inte annat.
Citera
2018-03-01, 03:37
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:

Vi är nog MÅNGA i tråden som skulle vara intresserade av det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in