Citat:
Ursprungligen postat av
Bantorget
Har aldrig skrivit här förut.
Men bor i Mariestad gick i skolan samtidigt som Helena. Kände dock aldrig henne men känner flera personer runt henne. Bla flera som var med hos festen hos PW.
Det som slår mej är att folk inte verkar veta eller ha nån ide vem som är ansvarig för Helenas försvinnande. Det tycker jag är märkligt..
Helena försvinner efter en utekväll och fest. Hon var intresserad av en kille inne på statt (Minns ej namn) och visade det säkert tydligt.
Hon glömde sin plånbok i Töreboda.. Hur kom hon in på Statt? Mig veterligen betalade man inträde när man gick in där? Vem betalade för henne? GM?
För mej är detta helt klart nått slags urspårat svartsjukedrama.. Kan inte tänka mej något annat motiv. Speciellt inte efter en festkväll när det säkert har flörtats till höger och vänster. Men om någon var så intresserad av henne.. borde inte Helenas vänner veta något? Kan ju knappast var en person som blivit dödsförälskad i henne samma kväll.. eller? Varför verkar ingen veta nått?
Personligen tror jag hon hade en fling med en kille bakom ryggen på nån annan.. kanske sin bästa vän? Kanske därför ingen vet? En vän som jobbade oregelbundna tider kanske? Blir ju onekligen lättare då. Kommer ju håg själv när man var i den åldern och man träffade flickvännens singelkompisar på fester. Var ju mer än en gång som man vart lite sugen om man säger så. 😉
Tror det är därför inte så många vet något. Både Helena och GM har smusslat med det och inte velat att någon skulle veta helt enkelt.
Sedan mådde nog Helena dåligt av att gå bakom sin kompis rygg och ville avsluta det.. GM kanske då hade kärat ner sig så mycket att han hade svårt att bryta. Helena stöter på en annan kille. GM ser svart och vill prata med Helena och följer med henne mot hemmet..
Diskussionen urartar strax utanför hemmet när Helena vill att GM ska gå hem eller dyl.
GM blir arg och ruskar om Helena och dom båda ramlar illa. Den onyktra GM ramlar säkerligen också över Helena.. Folk har brytit nacken av mindre.
GM släpar sedan Helena i gräset in dungen så skorna ramlar av på olika ställen och går och hämtar en bil.
Ringar och dyl. ramlar av ner GM lyfter in Helena i bilen.
Tror personligen inte på detta med att det är flera personer inblandade. Varför skulle GM dra in nån mer i detta? Och hon gick ju bara med en person på bron.
Tror man måste tänka sig in i hur man själv skulle agerat. Inte skulle man kontakta nån annan. Eller?
Kan även nämna att jag pratat med KM ett par gånger och nog har en hyfsad bild av honom.
Hej och välkommen!
Jag tror att folk vet en hel del som inte vi vet här. Som Mariestadsbo så vet du att detta är ett väldigt känsligt ämne. Alla vill veta men ingen vill delge sin misstanke. Så har det enligt mig alltid varit!
DET i sig är märkligt! och det återspeglar sig i tråden! Folk får rådet att inte skriva här. När de vill dementea sin inblandnig eller tycker att det spårar ut så har de råtts att lägga locket på för att inte göra det värre. (Har inte det värsta redan hänt....)
Jag tror att det är någon som står toknära familjen Andersson, bekantskapskretsen, som man inte VILL tro är skyldig och som därmed kommer undan med hjälp av den där oviljan att acceptera att någon kan göra så här emot en ung tjej. Osäkerheten inför det gör att man absolut inte vill kasta första stenen utan överlåter det till någon annan och så håller det påi all oändlighet.
Att bli anklagad för att ha tagit livet av Helena verkar skrämma betydligt mer än att Helena faktiskt har mördats. Allt är väldigt irriterande kring detta!
Det finns ju även en massa opålitligt folk som dem som varit på tapeten det sista nu och som du säkert känner till. Det är svårt och skilja på vad som är sant och inte och vad fan de pysslar med just på grund av att de är skadade av missbruk och att alltid vilja finnas i centrum utan att för den skull bära skuld. De spelar spel.....
Jag är glad för ytterligare en Mariestadsbo som vågar skriva och stå för att du är från stan då det som sagt inte är passande att spekulera kring Helenas försvinnande och död även om alla vill veta vad som hände. Få det att gå ihop