Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Har du hästarna ute på grönbete mitt i vintern? Hur skulle KP kunna ha bevis nog mot Hans Ra*sing? Och hans miljarder skulle snarare gå till advokater i sådana fall, advokater som stämde statskassan ur svenska staten.
Är det inte som med IQ-tester, vissa saker kan man utesluta?
Såja såja, om Rausing var anstiftare och kanske finansiär och var anklagad för detta skulle det bli ett "money talks" i oändlighet, på alla sätt. Det är inte heller säkert att LGWP och KP alltid pratar om samma saker eller ens vet samma saker.
Den teori jag har sedan länge är att LGWP hade som polisprofessor tillgång till allt material (han forskade bla om baseballligan). Han har sagt att han har lagt alldeles för mycket tid på MOP men han kan inte låta bli (som jag). Han har skrivit ett halvtdussin böcker om MOP och pratat med *alla* som omnämns i tråden.
Han har sedan många år haft en bild av hur mordet ungefär utfördes.
Han vet att det skulle vara mysfabro-självmord att gå ut med det när opinionen var som den var för 10 år sedan, utan har manövrerat väldigt tjusigt efter vad som går att säga vid tillfället utan att riskera status som landsfader. Han kommer lägga fler kort på bordet efter hand.
LGWP har ett proppfullt stall.