2018-02-28, 07:44
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Kan vara tetrapackgubbarna, de har djupa fickor för en stämning.
Har du hästarna ute på grönbete mitt i vintern? Hur skulle KP kunna ha bevis nog mot Hans Ra*sing? Och hans miljarder skulle snarare gå till advokater i sådana fall, advokater som stämde statskassan ur svenska staten.

Är det inte som med IQ-tester, vissa saker kan man utesluta?
Citera
2018-02-28, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Theutenberg ska ge ut två volymer till så där finns möjlighet att precisera
vad han bygger sin kommentar på.
Tuten förstod inte då och inte idag vilken liten klick som delar hans världsbild som sannolikt i val skulle attrahera färre röster än Baudes gamla parti.

Gubbfan och hans likar tror att det skall betraktas som hjältemod att ha eliminerat hotet OP.
Citera
2018-02-28, 07:49
Medlem
Thure Nässéns svar:
Citat:
Han anklagas för att ha manipulerat utredningen mot Christer Pettersson.
Nu medger pensionerade Palmespanaren Thure Nässén, 82, att han själv blivit förhörd i utredningen – samtidigt som han förnekar uppgifterna om att han ändrat i förhör.
– Jag har aldrig gjort det. Jag har varit så jävla ärlig så att jag mår nästan illa när jag tänker på hur ärlig jag varit, säger han.

Citat:
Palme-gruppen startade 2014 en utredning mot Thure Nässén och han kallades in för förhör. Men då var det inte den pensionerade Palmespanarens förhörsmetoder eller eventuella manipulationer som avhandlades. Palmegruppen var i stället intresserad av Thure Nässéns relation till "Hinsehäxan" Lillemor Östlin samt en tidigare båtolycka som han och en poliskollega var inblandad i.
– Jo det är riktigt, de skulle höra mig "upplysningsvis". Men de pratade om helt andra saker så jag funderade på det lite, de pratade om vad vi hade sett och gjort, säger Thure Nässén.

https://www.expressen.se/nyheter/palmespanarens-svar-har-varit-sa-javla-arlig/
Citera
2018-02-28, 07:52
Medlem
Citat:
Kan vara tetrapackgubbarna, de har djupa fickor för en stämning.
Det är inte stämning som hindrar honnom utan det är konsekvenserna av svaret vilka.. samt att han inte vill störa sittande utredning.

LGWP vet ju t ex att OF erbjudit kontakt med de som utförde det mot åtalsimmunitet och förstår vem åsyftade Barbro är.
Citera
2018-02-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Skriftliga bevis?

Hur menar du nu?
Man kan tex inte häkta en person 2 ggr på samma bevisning så det går inte att ta in en misstänkt om man sen måste släppa personen efter 14 dagar.
Citera
2018-02-28, 07:57
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Har du hästarna ute på grönbete mitt i vintern? Hur skulle KP kunna ha bevis nog mot Hans Ra*sing? Och hans miljarder skulle snarare gå till advokater i sådana fall, advokater som stämde statskassan ur svenska staten.

Är det inte som med IQ-tester, vissa saker kan man utesluta?

Såja såja, om Rausing var anstiftare och kanske finansiär och var anklagad för detta skulle det bli ett "money talks" i oändlighet, på alla sätt. Det är inte heller säkert att LGWP och KP alltid pratar om samma saker eller ens vet samma saker.

Den teori jag har sedan länge är att LGWP hade som polisprofessor tillgång till allt material (han forskade bla om baseballligan). Han har sagt att han har lagt alldeles för mycket tid på MOP men han kan inte låta bli (som jag). Han har skrivit ett halvtdussin böcker om MOP och pratat med *alla* som omnämns i tråden.
Han har sedan många år haft en bild av hur mordet ungefär utfördes.
Han vet att det skulle vara mysfabro-självmord att gå ut med det när opinionen var som den var för 10 år sedan, utan har manövrerat väldigt tjusigt efter vad som går att säga vid tillfället utan att riskera status som landsfader. Han kommer lägga fler kort på bordet efter hand.
LGWP har ett proppfullt stall.
Citera
2018-02-28, 08:03
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är inte stämning som hindrar honnom utan det är konsekvenserna av svaret vilka.. samt att han inte vill störa sittande utredning.

LGWP vet ju t ex att OF erbjudit kontakt med de som utförde det mot åtalsimmunitet och förstår vem åsyftade Barbro är.

Stämningar kunde i någon del var en del av batteriet av problem man råkar in i om man ger sig på en argsint, anglosaxisk multimiljardär.
Det var mer bildligt talat att enbart använda ordet stämning.
Citera
2018-02-28, 08:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Såja såja, om Rausing var anstiftare och kanske finansiär och var anklagad för detta skulle det bli ett "money talks" i oändlighet, på alla sätt. Det är inte heller säkert att LGWP och KP alltid pratar om samma saker eller ens vet samma saker.

Den teori jag har sedan länge är att LGWP hade som polisprofessor tillgång till allt material (han forskade bla om baseballligan). Han har sagt att han har lagt alldeles för mycket tid på MOP men han kan inte låta bli (som jag). Han har skrivit ett halvtdussin böcker om MOP och pratat med *alla* som omnämns i tråden.
Han har sedan många år haft en bild av hur mordet ungefär utfördes.
Han vet att det skulle vara mysfabro-självmord att gå ut med det när opinionen var som den var för 10 år sedan, utan har manövrerat väldigt tjusigt efter vad som går att säga vid tillfället utan att riskera status som landsfader. Han kommer lägga fler kort på bordet efter hand.
LGWP har ett proppfullt stall.
OK, du menade vad LGWP tänkte. Jag trodde du menade att KP skulle lansera Ra*singspåret inom kort. Eftersom mitt senaste IQ-testresultat låg på 120 så kanske vi har svårt att förstå varandra?
Citera
2018-02-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Två alternativ. Erkännande + stödbevisning alternativt att man utredningsmssigt löst mordet men att ingen kan åtalas och fällas t ex pga att de inte lever längre.

Det jag hoppades då 2016 var att det stämde att Svarten skrivit testamente som han sagt till Expressen. Han visste ju att det inte skulle öppnas förrän han var död.
Jag påminde Dag A om det o han sa: Det har vi inte begärt in.
Senast redigerad av Cianneli 2018-02-28 kl. 08:17.
Citera
2018-02-28, 08:15
Medlem
hehehos avatar
Citat:
OK, du menade vad LGWP tänkte. Jag trodde du menade att KP skulle lansera Ra*singspåret inom kort. Eftersom mitt senaste IQ-testresultat låg på 120 så kanske vi har svårt att förstå varandra?
Helt rätt jag menade vad mysfabrontänkte.

I all välmening (och med någon glimt i ögat):
Jag hade placerat dig inom mitt 15p avstånd. Beroende på vilken skala som vi pratar om så är det inte så långt ifrån ca 125+.
Kanske är du en av alla dem med med hög intelligens som råkat i trubbel för att de varit omgivna av mindre begåvade personer större delen av livet.
Citera
2018-02-28, 08:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Helt rätt jag menade vad mysfabrontänkte.

I all välmening (och med någon glimt i ögat):
Jag hade placerat dig inom mitt 15p avstånd. Beroende på vilken skala som vi pratar om så är det inte så långt ifrån ca 125+.
Kanske är du en av alla dem med med hög intelligens som råkat i trubbel för att de varit omgivna av mindre begåvade personer större delen av livet.
Alla med placering i verkligheten råkar i trubbel.
Citera
2018-02-28, 08:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
(...)

https://www.expressen.se/nyheter/palmespanarens-svar-har-varit-sa-javla-arlig/
Intressant att Nässén inte hördes av PU för sina kontakter med buset och sina förfalskningar.
Också intressant att han säger att de bara ringde på dörren och CP öppnade och följde med - bara sådär.

Jag håller just nu på och plöjer fuppen och grannen som bodde under CP uppgav att CP vankade av och an på nätterna strax innan gripandet. Ungefär som att han visste att ett gripande var på gång. Men den här gången var det väl ändå inte Nässén som hade läckt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in