2018-02-27, 20:54
Medlem
utan.att.stannas avatar
Lite of topic... Men jag tror att trådens misstänka gärningsman kände 15 åringen som tillsammans med en 21 åring år 2002 eller däromkring dömdes för mord i torshälla på en 39 åring. Någon som minns efternamnet på den yngre?
Citera
2018-02-28, 00:31
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Lite of topic... Men jag tror att trådens misstänka gärningsman kände 15 åringen som tillsammans med en 21 åring år 2002 eller däromkring dömdes för mord i torshälla på en 39 åring. Någon som minns efternamnet på den yngre?

Säkert, vilka namn har du. Annars får man ju gissa fallet.

Den här i såfall? Det var 2011

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10227591.ab
Senast redigerad av SoTired 2018-02-28 kl. 00:43.
Citera
2018-02-28, 08:03
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Säkert, vilka namn har du. Annars får man ju gissa fallet.

Den här i såfall? Det var 2011

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10227591.ab
Det är rätt händelser, men artikeln buggar... Det är 2001.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=28895
Citera
2018-02-28, 10:49
Medlem
utan.att.stannas avatar
Tänkte fel. Min tanke var helt of topic.
Citera
2018-03-01, 00:59
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det är rätt händelser, men artikeln buggar... Det är 2001.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=28895

Då var det 2001. Och det kan vara bröderna Lindström som var inblandade i det.

Ricardo Lindström är född 1996, var 15 år när det skulle ha skett 2001.
Citera
2018-03-12, 08:32
Medlem
Livingmyownlifes avatar
(FB) Försvunne 20-årige Victor Hasselström i Eskilstuna misstänks mördad

Nu länkar jag mitt eget inlägg gjort 2015.

Området vid Hyndevad och gamla buketten-huset var högintressant för polisen 2014 när man bl.a hade pratat med de boende i området och där misstanken var att Victor mördats vid ”92:an” som var Akis gamla lokal oh att kroppen sedan fraktats bort till området vid Hyndevad. Polisen lät i samband med det låta gruppen ”Never give up” söka igenom den bilen Aki haft i sin ägo vid tidpunkten mordet begicks på.

De fåtal som var med i sökandet hade inga större erfarenheter förutom ledaren Le*h som blivit utkickad från MPS.

Hur kan polisen be en grupp från allmänheten att söka igenom en bil som misstänks ha använts vid ett brott? De kan och får knappast göra en teknisk undersökning av bilen mer än att leta efter saker som Aki kan ha lämnat kvar, alt blodspår.

Om det är som användaren TurBrud skriver, om man läser det oskrivna, att Victor är doppad i syra så finns möjligheten att bilen har fraktat ett fat med syra i eller att det funnits ett fat ute vid Buketten. Närsjöfjärden ligger strax bakom Buketten-huset där det finns båtplatser. Då Aki förmodligen var känd i området så hade han möjlighet att kunna ta sig ner dig för att dumpa eller sänka ett fat.

Om polisen aldrig genomsökt den misstänkta bilen så har de heller aldrig haft chansen att hitta tekniska spår i form att främmande ämnen så som syror eller liknande?
Citera
2018-03-24, 16:24
Medlem
Dom som mördade mannen i Torshälla var finnar. Bröderna L var inte inblandade i det.
Citera
2018-03-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellman1984
Dom som mördade mannen i Torshälla var finnar. Bröderna L var inte inblandade i det.

Vilka var inblandade i detta fallet och var finns det mer info?
Citera
2018-04-23, 09:44
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Det här fallet har etsat sig fast i min hjärna!

Någon där ute vet något.. Minsta lilla sak, minsta ynkliga sak så skicka ett PM. Ge mig en liten hint om vart ”kroppen” finns så lovar jag att åka dit utan att outa er.

Ge mig en ledtråd för jag vet att många sitter på info men inte vågar säga något för rädsla av att bli indragen i rättegång och skit där ni tvingas vittna. Så kom igen! Lätta ert hjärta!
Citera
2018-04-27, 14:48
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det här fallet har etsat sig fast i min hjärna!

Någon där ute vet något.. Minsta lilla sak, minsta ynkliga sak så skicka ett PM. Ge mig en liten hint om vart ”kroppen” finns så lovar jag att åka dit utan att outa er.
Den fete finnen som satt häktad har nämnt flera gånger om hur han skulle gå till väga med det perfekta mordet. Han skulle lösa upp en kropp i syra, vilket han hade tillgång till. Någon kropp finns inte att hitta, möjligtvis i mikroskopiska partiklar som rann ut i Mälaren via ån.
Om någon skulle ha bevittnat det så är det antagligen bröderna Mattinmi**o.
Senast redigerad av XX-Ambar 2018-04-27 kl. 14:50.
Citera
2018-04-28, 09:51
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Den fete finnen som satt häktad har nämnt flera gånger om hur han skulle gå till väga med det perfekta mordet. Han skulle lösa upp en kropp i syra, vilket han hade tillgång till. Någon kropp finns inte att hitta, möjligtvis i mikroskopiska partiklar som rann ut i Mälaren via ån.
Om någon skulle ha bevittnat det så är det antagligen bröderna Mattinmi**o.

Jo så är det ju. Det är frågan om allt löses upp.
Vid Hyndevad där man funnit spår och som polisen tror är dumpningsplatsen så finns både en å och en liten bäck.

Om man löser upp en kropp i syra, säg i ett fat av syra, så borde det mest logiska vara att låta fatet vara och inte tömma ut innehållet. Nu är visserligen poolen ett säkert kort men om kroppen inte finns i poolen och användaren ”Turbrud” skriver: ”I en egen å av syra” så funderar jag på om just det uttrycket betyder något...
Citera
2018-07-15, 16:12
Medlem
utan.att.stannas avatar
Kan fallet vara polisiärt uppklarat och att man därför inte jobbar mer på det? Det är en ganska tragisk utveckling med en sorgligt låg uppklarandeprocent av våldsbrott och mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in