2018-02-27, 21:38
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Nu blev han kölhalad i Uppdrag Granskning också för "intervjun".

Säreget avsnitt för övrigt. KP verkar övertygad om att man skall lösa mordet; LGWP är mer gåtfull än vanligt.

Så lgwp har börjat träna ;-) börjar han få hopp om livet igen? Är segern på ålderns höst som är så ljuv
Citera
2018-02-27, 21:44
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
VAD SA HAN NU??????
Helvete läckte lgwp precis...
2 frågor dyker upp i skallen
Citera
2018-02-27, 21:45
Medlem
riskybizzys avatar
GW pratade om ett alternativ vad gäller mordet som är så förskräckligt att han inte ens vill nämna det med tanke på svt:s ansvarige utgivare. Vad kan det handla om?
Citera
2018-02-27, 21:48
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
VAD SA HAN NU??????
Helvete läckte lgwp precis...
2 frågor dyker upp i skallen

För oss som inte såg, vad sa han?
Citera
2018-02-27, 21:49
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ungefär det jag skrev, han ville inte gå vidare
Citera
2018-02-27, 21:49
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

Jag uppfattade bara det jag skrev något om två alternativ varav det ena så förskräckligt att han inte ens vill nämna det bl a. med tanke på ansvarige utgivaren.
Citera
2018-02-27, 21:52
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Ungefär det jag skrev, han ville inte gå vidare

Vi uppfattade ungefär samma sak verkar det som. Vad skulle det kunna handla om? Kan det vara att någon eller några från regeringen/partiet var inblandade tillsammans med ex. militär/stay-behind, alltså en statskupp?
Citera
2018-02-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag tror att sanningen blivit hemligstämplad pga att den anses hota rikets säkerhet. Det som göms i snö ...

GW säger det inte i klartext, men antyder att det kan ha SÄPO kopplingar, eller annan som visste att Palme var obevakad. Och att det troligen var politiskt.

Därför är det inte troligt att sanningen någonsin får komma fram.
Citera
2018-02-27, 21:55
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
GW säger det inte i klartext, men antyder att det kan ha SÄPO kopplingar, eller annan som visste att Palme var obevakad. Och att det troligen var politiskt.

Jo, det är något sådant man får tolka in. Kanske till och med personer från högre ort än SÄPO men det låter jag vara osagt.
Citera
2018-02-27, 21:55
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Vi uppfattade ungefär samma sak verkar det som. Vad skulle det kunna handla om? Kan det vara att någon eller några från regeringen/partiet var inblandade tillsammans med ex. militär/stay-behind, alltså en statskupp?

Det är ett alternativ

Kan också vara relation till främmande makt

(Och ytterst eventuellt kopplat till geijeraffären och i såna fall förklarar det varför han inte vill riskera förtalsrättegång för svt som ansvarig utgivare. Men detta är en longshot)
Citera
2018-02-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin

Liten tuva stjälper ofta stort lass.
Citera
2018-02-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
GW pratade om ett alternativ vad gäller mordet som är så förskräckligt att han inte ens vill nämna det med tanke på svt:s ansvarige utgivare. Vad kan det handla om?

Jag vet inte. Men det måste rimligen vara något som är större än det han har sagt tidigare (att sb eller säpo eller militärer skulle vara inblandade)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in