2018-02-27, 12:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosan
Framförallt telefonen är ju anmärkningsvärd.

Och inköp och sedermera retur av kolsyrepistolen (som han troligen hotat dom med) med offrets blod på...
Citera
2018-02-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Dessa alternativa gärningsmän som miffot försöker hänvisa till a la Billy fagerström style; finns det några som helst tecken på att det kan varit andra på platsen? Andra skoavtryck? Annat DNA?
Eller är det bara fettots egna historia som han kom på efter sin detaljerade beskrivning om hur han irrat runt med bilen som han krampaktigt håller sig fast vid?!

Mig veterligen har man funnit oidentifierat DNA, och fingeravtryck från okänd person(er?) under en stol. Dock verkar det som att inget tyder direkt på att det skulle vara fler gärningsmän (t.ex. fler skoavtryck etc.). Inte speciellt lustigt att man finner främmande DNA och fingeravtryck i någons hus, framförallt inte under en stol. Gäster som suttit vid köksbordet är min hypotes till åtminstone fingeravtrycken på stolen.
Senast redigerad av Gluteny 2018-02-27 kl. 12:21.
Citera
2018-02-27, 12:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Orkar inte leta fram det. Men googla så hittar ni vad åklagaren har sagt. Hon påstår att det finns oidentifierat DNA på mordplatsen, samt skoavtryck om jag minns rätt. Detta tycker hon inte är anmärkningsvärt heller, men det stöder Edvins historia.

Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Nu när jag kollar igenom förhören med Edvin så säger polisen såhär, på sidan 439:

"Men då frågar jag igen. Det finns DNA efter dig, det finns fingeravtryck, det finns skospår på olika platser i huset och på en av de döda personerna. Den här andra personen som du säger var med, varför har den inte avsatt någonting när du nästan går och strör spår omkring dig?"

Så det verkar ju inte finnas några andra spår efter alternativ gärningsman förutom det Edvin själv fabulerat ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Finns inga okända skoavtryck förutom E****:s i huset .
Alla andra skoavtryck i huset som finns är från skor som tillhörde paret
Lekander , från anhöriga eller från ambulans och polispersonal .

Vid presskonferensen tycker jag mig minnas att åklagaren sa att det inte fanns annan DNA än Edvins på mordscenen. Tror det var samma sak med skoavtrycken.
Citera
2018-02-27, 12:24
Medlem
Dosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och inköp och sedermera retur av kolsyrepistolen (som han troligen hotat dom med) med offrets blod på...

Glömde den. Den manövern spelar i egen division. Hur är man funtad. Och vissa beskriver honom som smart.
Citera
2018-02-27, 12:25
Medlem
5549s avatar
Finger- och skoavtryck i ett stort hus som delas av två personer, med förhållandevis normalstor social umgängeskrets, är ju i sig inte sådär jätteintressant. Det intressanta, och det som skulle ha kunnat peka på en andra gärningsman, är ju om dessa hade funnits i något som hade koppling till själva mordet. Blod, vätskor, knivar, vapen osv.

Det finns ingenting i FUPen som pekar på något sådant.
Citera
2018-02-27, 12:27
Medlem
Tamborinos avatar
Det är ju så solklart att mgm är skyldig, så det känns nästan lite onödigt med en rättegång.
Sen finns det alltid dumskallar som längtar efter att en alternativ gm ska dyka upp, dom lär bli besvikna som vanligt.
Skönt när det här monstret sitter inlåst på en väldigt lång tid, förhoppningsvis livstid.
Citera
2018-02-27, 12:31
Medlem
notknapparens avatar
Skulle vara intressant att veta på vilket lager av teipen som den del av en plasthandskar med Edvins DNA satt.
Det enda jag sett var att den satt på AC:s bakhuvud. Om det lagret var ett av de lager som täckte näsan är det intressant. Att det skulle täcka både näsa mun är väl för mycket att hoppas på.
Teijpningen över näsa/mun är ju i sig dödande. Och om skoavtrycket är avsatt i blod vätska borde det innebära att Edvin visst varit i bostaden efter att paret dödats. Tors skador på huvudet kan ju iofs blött en del.

Var inte ett av de skoavtryck man hittade som matchade de skor man hittade i Edvins bostad också avsatta i den blandning av vätska och blod som fanns runt offren?
Det andra var avsatt i vardagsrummet ( dammigt avtryck) som man bedömde hade avsatta före mordet. Eller minns jag fel?
Citera
2018-02-27, 12:38
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Släpp melonerna nu och googla lite. Kommer du till en betalvägg på corren så kan jag citera från tidningen, om det behövs.

Du hatar väl meloner eftersom du hatar kvinnor eller hur ?

Läs i FUP B.pdf istället om du kan .
På sid 214 protokoll B1750 så står det helt klart som jag skrev i förra inlägget .

"Övriga skospår som finns i villan har sorterats ut som behöriga från skor som
fanns i villan , från anhöriga och från ambulans och polispersonal" .
Citera
2018-02-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skulle vara intressant att veta på vilket lager av teipen som den del av en plasthandskar med Edvins DNA satt.
Det enda jag sett var att den satt på AC:s bakhuvud. Om det lagret var ett av de lager som täckte näsan är det intressant. Att det skulle täcka både näsa mun är väl för mycket att hoppas på.
Teijpningen över näsa/mun är ju i sig dödande. Och om skoavtrycket är avsatt i blod vätska borde det innebära att Edvin visst varit i bostaden efter att paret dödats. Tors skador på huvudet kan ju iofs blött en del.

Var inte ett av de skoavtryck man hittade som matchade de skor man hittade i Edvins bostad också avsatta i den blandning av vätska och blod som fanns runt offren?
Det andra var avsatt i vardagsrummet ( dammigt avtryck) som man bedömde hade avsatta före mordet. Eller minns jag fel?
Bit av handske satt bak på Tors huvud, inte A-C.
Citera
2018-02-27, 13:24
Medlem
boidis12s avatar
Såg nu att det inte var DNA utan två fingeravtryck som hittades på köksstolen
som A*** var fasttejpad vid .

FUP D.pdf sid 450 .
Citera
2018-02-27, 13:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det står i Fup D.pdf på sid 500 .

Under några lager tejp iakttogs en blå plastbit .
Undrar om geniet E**** märkte att en bit av handsken försvann ?
Senast redigerad av boidis12 2018-02-27 kl. 13:34.
Citera
2018-02-27, 13:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det står i Fup D.pdf på sid 500 .

Under några lager tejp iakttogs en blå plastbit .
Undrar om geniet E**** märkte att en bit av handsken försvann ?

Han hade fullt upp med att fundera på om han kunde få pengarna tillbaka för kolsyrepistolen... Och var han skulle gå och käka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in