2018-02-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag är ledsen men hur sant detta än är så missar det målet om det skall göra att man känner medkänsla med föräldrarna. De har uppenbarligen aldrig haft det svårt förut i hela sina liv om de tycker att det är lämpligt att avliva båda sina barn för att det ena har feber och är yr (finns så många betydligt värre barnsjukdomar som gör barnen blinda, lama, de får krampanfall... need I go on? och föräldrarna kämpar på). Men nej, inte Hanna B, hon blir deppig i november och bestämmer sig för dubbelmord i januari? Och Oskar H han "älskar" dem alla så mycket att han hakar på?

Vilka inkapabla människor. Stackars A och framför allt stackars M som inte ens var speciellt sjuk. Jag hade varit så vansinnigt arg om detta var mina anhöriga, kom igen liksom.
Precis - även om vartenda ord skulle vara sant så är det verkligen ingen ursäkt, nästan tvärtom tycker jag..
Citera
2018-02-27, 11:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Rätt trist att läsa någon kalla föräldrarna "inkapabla människor", som inte ens kände dem! Fy och usch vilket dömande....
Ja, "inkapabla människor" är väl ett illa valt epitet på föräldrarna. Dom var ju kapabla till mer än vad som är normalt för dom flesta. Genomförandet av mord på sina två barn.
Citera
2018-02-27, 12:00
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är myndig och vuxen. Vägrar hon söka psykiatrisk hjälp så behövs det tvångsinläggning. Och jag antar att OH inte ville gå så långt. Mycket märkligt.

Jag tänker så här: Om man vill vara privat och leva mitt i ett villaområde och plus allt det vi diskuterat tidigare, så tror jag att om en person inte vill in för att få hjälp på psykiatrin och är ett hot mot sig själv, så är tvångsvård kombinerat med polishämtning. Om nu inte O ville släpa in henne i en bil, binda henne och köra dit henne...

Men det finns ju privata psykiatriker, och det tycker jag vore bättre, lättare att få tid hos när man är vältalig osv...

Psykakuter är inte roliga... där kan nog vem som helst känna sig som att "ok, nu har jag åkt ner till första pinnhålet" om ni förstår vad jag menar.
Citera
2018-02-27, 12:01
Medlem
Rodjas avatar
Inkapabelt

Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ja, "inkapabla människor" är väl ett illa valt epitet på föräldrarna. Dom var ju kapabla till mer än vad som är normalt för dom flesta. Genomförandet av mord på sina två barn.

Där var de ju inkapabla! Och det är ju för övrigt ingen nyhet för någon av oss här. Återigen behöver man skriva: DET ÄR INTE OK ATT MÖRDA SINA BARN!

Är det verkligen så här man måste göra i den här tråden, att komma med det fetade tillägget, för att folk inte ska dra iväg? Helt osannolikt märkligt!
Senast redigerad av Rodja 2018-02-27 kl. 12:37. Anledning: Tillägg
Citera
2018-02-27, 12:02
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ett sätt att upphöja sig själv tror jag.
Ja, ett mycket lätt sätt....
Citera
2018-02-27, 12:03
Medlem

Här beskrivs en familj som helt har "imploderat", Föräldrarna har enligt beskrivningen inte klarat av att agera på ett funktionellt sätt när den äldsta dottern blev så dålig att hon inte kunde gå, fick ont och inte orkade någonting. För mig låter det som om dottern akut borde lagts in på sjukhus. Därefter borde ha inletts en massiv insats av både social och psykologisk art, både rent konkret med hjälp att sköta döttrarna och med samtalsstöd för både döttrarna och föräldrarna. Denna familj verkar, om beskrivningen är riktig, inte alls ha fått adekvat stöd och hjälp. Inte på något sätt. Av beskrivningen att döma verkar de helt och hållet ha lämnats åt sitt öde. Om nu denna beskrivning är pålitlig.
Citera
2018-02-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched

Här beskrivs en familj som helt har "imploderat", Föräldrarna har enligt beskrivningen inte klarat av att agera på ett funktionellt sätt när den äldsta dottern blev så dålig att hon inte kunde gå, fick ont och inte orkade någonting. För mig låter det som om dottern akut borde lagts in på sjukhus. Därefter borde ha inletts en massiv insats av både social och psykologisk art, både rent konkret med hjälp att sköta döttrarna och med samtalsstöd för både döttrarna och föräldrarna. Denna familj verkar, om beskrivningen är riktig, inte alls ha fått adekvat stöd och hjälp. Inte på något sätt. Av beskrivningen att döma verkar de helt och hållet ha lämnats åt sitt öde. Om nu denna beskrivning är pålitlig.
Det där var det vettigaste jag läst på länge!
Citera
2018-02-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det känns så vansinnigt osannolikt. Varför skulle man inte invänta utredningarna? Om man inte fått besked om motsatsen, varför ge upp allt hopp? Om frun mådde så dåligt, varför tog han henne inte till psykiatrisk behandling? Vad tror uppgiftslämnaren om dessa frågeställningar?
Sen är det väl så att som anhörig har man alltid en kärleksfull och positiv uppfattning om sina närstående, inget konstigt i det. H pratade inte om sitt privatliv! Inte ens med sina anhöriga? Kan dock undra över var har dom funnits i detta? Har dom erbjudit stöttning och avlastning åt H. Eller fick dom inte lägga sig i? Hur dåligt visste dom att hon mådde. Inget ont om de anhöriga men denna familj verkar burit väldigt mycket själva.
Citera
2018-02-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Sen är det väl så att som anhörig har man alltid en kärleksfull och positiv uppfattning om sina närstående, inget konstigt i det. H pratade inte om sitt privatliv! Inte ens med sina anhöriga? Kan dock undra över var har dom funnits i detta? Har dom erbjudit stöttning och avlastning åt H. Eller fick dom inte lägga sig i? Hur dåligt visste dom att hon mådde. Inget ont om de anhöriga men denna familj verkar burit väldigt mycket själva.
Många människor har ingen lust att tvätta sitt smutsiga byk offentligt. Svårigheter klarar man själv. Varför belasta andra? Jag är likadan. Jag sköter mina problem själv, andra har nog med sitt. Varför ska man då belasta dom? Många tänker så. Bor man dessutom en bit ifrån så finns det inte så många naturliga tidpunkter att bara sätta sig ner och prata. Och alla VILL inte prata utan är just.... privata. Inte alls säkert att de anhöriga hade speciellt mycket insyn i familjen.
Citera
2018-02-27, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched

Vilken BRA reflektion av dig.
Citera
2018-02-27, 12:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

Hur vet du att dom mördade sina två barn? T.ex så kan ju den ena av dem ha hittats död.
Citera
2018-02-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur ska hen kunna svara på det?

H*n har en dialog med avd9? H*n läser i tråden tydligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in