Citat:
Ursprungligen postat av
ZaphodBeeblebrox
Tycker du är den som är osannolik. I ditt huvud måste det likna ett befintligt fall. Så löjligt. Allt är inte svart eller vitt, är det så svårt att förstå?
Nej allt är inte svart eller vitt, det är det jag menar. Vet du ens vad den liknelsen betyder?
Det går att dra parareller till många olika fall. Det som skulle vara unikt med detta fall är om han valde ut paret helt random, och lyckads utföra detta. Det är så bisarrt att det känns betydligt mer osannolikt än sannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Väldigt luddigt och öppet för tolkningar. Även om Wikipedia inte är en 100% seriös källa så skulle det inte förvåna mig alls om detta stämmer.
Det går bland annat inte döma någon till RPV för att denne har en personlighetsstörning, däremot om denne har en grov personlighetsstörning.
Grova tvångstankar verkar även kvalificera för RPV. Det är grovt att skära halsen av folk på grund av tvångstankar, så bara där är Edvin garanterad en plats på hispan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bangklang
Har du källa på vilka som stal på anställningsintervjuerna, annars kan du hålla truten. Jag har aldrig påstått att EG gjort det utan frågade om det var möjligt.
Jag anger Loka som källa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bangklang
Jag föreslår att du Googlar storhetsvansinne på Wikipedia så har du din diagnos.
Det ska jag göra, om du lovar att googla på mindervärdeskomplex.