2018-02-27, 09:44
Medlem
5549s avatar
Som väntat, Edvin fortsätter med lögnerna och kommer inte erkänna någonting kring själva dödandet.
Citera
2018-02-27, 09:44
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosan
Målsägande yrkar 100 000 kronor var i skadestånd till makarnas barn. Det är inte mycket till skadestånd!

Det är maxersättning för anhöriga vid mord..
Citera
2018-02-27, 09:52
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Tycker du är den som är osannolik. I ditt huvud måste det likna ett befintligt fall. Så löjligt. Allt är inte svart eller vitt, är det så svårt att förstå?
Nej allt är inte svart eller vitt, det är det jag menar. Vet du ens vad den liknelsen betyder?

Det går att dra parareller till många olika fall. Det som skulle vara unikt med detta fall är om han valde ut paret helt random, och lyckads utföra detta. Det är så bisarrt att det känns betydligt mer osannolikt än sannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Wikipedia om "allvarlig psykisk störning" i lagens mening : https://sv.wikipedia.org/wiki/Allvarlig_psykisk_st%C3%B6rning
Väldigt luddigt och öppet för tolkningar. Även om Wikipedia inte är en 100% seriös källa så skulle det inte förvåna mig alls om detta stämmer.

Det går bland annat inte döma någon till RPV för att denne har en personlighetsstörning, däremot om denne har en grov personlighetsstörning.

Grova tvångstankar verkar även kvalificera för RPV. Det är grovt att skära halsen av folk på grund av tvångstankar, så bara där är Edvin garanterad en plats på hispan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Har du källa på vilka som stal på anställningsintervjuerna, annars kan du hålla truten. Jag har aldrig påstått att EG gjort det utan frågade om det var möjligt.
Jag anger Loka som källa.

Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Jag föreslår att du Googlar storhetsvansinne på Wikipedia så har du din diagnos.
Det ska jag göra, om du lovar att googla på mindervärdeskomplex.
Citera
2018-02-27, 09:52
Medlem
Dosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nu är det enligt Edvins advokat, eventuellt fler personer som varit i huset.

Edit:

Corren.se

Eftersom handlingen/dödandet av paret varit så brutalt att det knappt liknas vid tidigare mord i Sverige så kommer han aldrig att erkänna att han gjort det med tanke på släkt/vänner som fortfarande håller hoppet vid liv att han inte är gärningsman. Att skylla på en okänd MGM är ju den lättaste vägen ut.
Citera
2018-02-27, 09:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Eftersom handlingen/dödandet av paret varit så brutalt att det knappt liknas vid tidigare mord i Sverige så kommer han aldrig att erkänna att han gjort det med tanke på släkt/vänner som fortfarande håller hoppet vid liv att han inte är gärningsman. Att skylla på en okänd MGM är ju den lättaste vägen ut.
Var luddig i mitt inlägg, Edvin menar alltså att det var minst tre GM i huset.
Citera
2018-02-27, 09:59
Medlem
Dosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Var luddig i mitt inlägg, Edvin menar alltså att det var minst tre GM i huset.
Ok, ytterligare en MGM. Blir bättre och bättre det här.
Citera
2018-02-27, 10:04
Medlem
Citat:
Den 24-årige småbarnspappan kände varken Ann-Christine eller Tor Lekander.
Trots det misstänks han ha åkt hem till paret – och mördat dem brutalt.
Bytet för de två morden: 15 000 kronor.

Citat:
Under förundersökningens gång har det framkommit hur han tidigare har fantiserat om att skada andra människor – något som flera i hans bekantskapskrets ska ha känt till.
– Jag ville mörda människor, jag ville döda folk. Alla skulle dö. Allting gjorde mig arg, jag var arg hela tiden. Så jag, som ett, min hjärnas sätt att hantera det var att jag planerade saker. Jag planerade morden in i minsta lilla detalj, säger 24-åringen enligt förundersökningen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/0E3wgA/efter-bestialiska-dubbelmordet--rattegangen-mot-24-aring-inleds
Citera
2018-02-27, 10:37
Medlem
Totalrökt om inte kompisen kan sväva i luften...
Citera
2018-02-27, 10:44
Medlem
why123s avatar
Citat:

Absolut! Det är i praktiken helt omöjligt för honom att erkänna. Det blir som att säga till alla och speciellt sina anhöriga "jag är ett monster".
Nej, erkänna det kan han inte göra, det är alldeles för brutalt för det.
Citera
2018-02-27, 11:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Absolut! Det är i praktiken helt omöjligt för honom att erkänna. Det blir som att säga till alla och speciellt sina anhöriga "jag är ett monster".
Nej, erkänna det kan han inte göra, det är alldeles för brutalt för det.

Kan bli som i Klippanfallet. Dömd mot sitt nekande till livstid sedan om 15 år så kommer ett erkännande för att om möjligt ska bli tidsbestämt straff. Annars är det väl bara för just den saken att familjen fortsatt ska tro att det finns en gnutta möjlighet att han är oskyldig. Det var andra på plats som utförde morden.
Citera
2018-02-27, 11:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Till priset av evig inlåsning....
Citera
2018-02-27, 11:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan bli som i Klippanfallet. Dömd mot sitt nekande till livstid sedan om 15 år så kommer ett erkännande för att om möjligt ska bli tidsbestämt straff. Annars är det väl bara för just den saken att familjen fortsatt ska tro att det finns en gnutta möjlighet att han är oskyldig. Det var andra på plats som utförde morden.
Finns risk för det ja. Men allt hänger på hans förklaring nu på torsdag. Fanns det verkligen fler GM så kommer den förklaringen vara mycket väl underbyggd och rimlig. Annars, vilket är det troligaste, så döms han för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Till priset av evig inlåsning....
Spelar ingen roll om han erkänner, ångrar sig eller suger av någon. Han får samma straff ändå om han är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in