2018-02-26, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Nej, jag får nog bara ta och acceptera stt jag inte förstår din kommunikationsstil och ditt sätt att skriva, helt enkelt.

Du framhärdar i att detta var vanliga människor som älskade sina barn, men det vet du ju samtidigt inget om. Men det kanske är så att tanken på att det finns föräldrar som är oförmögna att älska andra än sig själva skrämmer dig?
Nej, jag skrev inte att det var helt vanliga människor. Jag skrev att de i grunden var kärleksfulla föräldrar.
Jag är fullt medveten om att det finns föräldrar som inte har någon förmåga att visa nån omsorg om sina barn.

Vill du svara på mina frågor nu?
Citera
2018-02-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Spelar enligt mitt förmenande ingen roll, mord är ändå mord, punkt. Spekulera är det enda vi kan göra här, ju mindre fakta desto vildare spekulationer. Jag ser inget konstigt i det. Den som inte accepterar dessa spekulationer och höga tak, detta är Fb, logga ut!
Som en åklagare sa (som jag skrivit tidigare): det finns grader även i helvetet.
Citera
2018-02-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som en åklagare sa (som jag skrivit tidigare): det finns grader även i helvetet.
Ja och detta upprepar du med en dåres envishet, men vem (är du) att döma denna grad av helvete, undrar jag?
Citera
2018-02-26, 20:10
Medlem
Citat:
Och så var vi där igen. Hur vet du att de var kärleksfulla föräldrar?
Har du aldrig hört om psykisk misshandel, narcissism, psykopati och psykossjukdomar? Fallet med mannen som dödade sin bästis under en parmiddag.. inte fan hade grannarna misstänkt nåt där.

Och alla tonåringar som tar livet av sig trots att de verkar ha det ”perfekta livet” och företagare som går i konkurs med flaggan i topp utan att nån sett det komma.

Individ- och familjeomsorgen, BUP och psykiatrin har att göra även i rika kommuner.

Så länge inte mer fakta kommer fram kan vi inte veta vare sig att H och O var friska och kärleksfulla eller att de var narcissister eller på annat sätt personlighetsstörda.

Vissa i tråden identifierar sig lite för mycket med föräldrarna, eller drabbas av kognitiv bias. Man tror att föräldarna var vanliga, hyggliga akademiker och har därför svårt att tänka utanför boxen. Men som jag ser det är det osannolikt att två hyfsat vanliga personer börjar diskutera mord på barnen, utan den diskussionen lär ha föregåtts av en viss tids eskalerande galenskap och hur illa barnen for av det får vi aldrig veta.

Har skrivits i tråden om att pappan ska ha samlat på sig piller och med hjälp av dem mördat barnen och om det stämmer, så visar ju faktumet att han hade tillgång till så stark psykofarmaka, att hans nervproblem faktiskt var föremål för vård.
Citera
2018-02-26, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det som skrämmer mig är vissa individers benägenhet att skvätta komplicerade diagnoser omkring sig.

Tycker du att min tidigare fundering på nån lindrig variant av autism hos nån av/båda föräldrarna skulle kunna vara en del av förklaringen till vad som hände? Eller tycker du att det är skrämmande att ens diskutera det?
*Frågat med all respekt för vilket svar du än månde ge.
Citera
2018-02-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Ja och detta upprepar du med en dåres envishet, men vem (är du) att döma denna grad av helvete, undrar jag?
Samma som du min vän. Fast på en annan sida uppenbarligen .
Citera
2018-02-26, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, våra spärrar sparkar bakut och hindrar oss. Men spärrarna saknades hos Bjärredfamiljen. Och jag undrar vad som hände som gjorde att spärrarna helt enkelt försvann.
Jag tror dessa föräldrar har blivit utsatta för betydligt fler prövningar än de flesta föräldrar någonsin behöver gå igenom.
Problemet är när de nådde sin breaking point så blev saker som inte är möjligt för andra människor möjligt för dem.
Citera
2018-02-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag tror dessa föräldrar har blivit utsatta för betydligt fler prövningar än de flesta föräldrar någonsin behöver gå igenom.
Problemet är när de nådde sin breaking point så blev saker som inte är möjligt för andra människor möjligt för dem.
Kort och koncist - och väldigt begripligt.
MEN ÄNDÅ INTE OK ATT TA LIVET AV BARN - måste jag nog tillägga så ingen missförstår.
Citera
2018-02-26, 20:18
Medlem
Varför har alla foton på familjen tagits bort? Är inte det konstigt? Idag finns foton på de döda på deras gravstenar,inget märkligt med det. Hela den här historien är märklig. Ingen av familjen finns på bild. Jo,Oskar finns på bilder men inte de andra. Är det något som syns på dem? Något märkligt? Kan inte sluta engagera mig i deras öde. Så otroligt tragiskt.
Citera
2018-02-26, 20:19
Bannlyst
Citat:
Jaha. Ja själv är jag mer rädd för tanken att detta kan hända vem som helst som har svårt sjuka barn och är deprimerade.
Där är vi helt överens.
Citera
2018-02-26, 20:22
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Oj, då har du nog en mycket bristande uppfattning om vad många familjer går igenom och då UTAN att begå sådan här fullständig galenskap.
Citera
2018-02-26, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Oj, då har du nog en mycket bristande uppfattning om vad många familjer går igenom och då UTAN att begå sådan här fullständig galenskap.
Oj. Då förstod du ingenting av vad jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in