2018-02-26, 11:02
Medlem
Expressen idag skriker på förstasidan att polisspåret blir hetare i Palmemordet. Dock ser jag inget på nätet. Någon som har läst artikeln?
Citera
2018-02-26, 11:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Gör inte saker för invecklade. Jag har såklart inte tagit det med Svarten rakt ur luften.
Saken är verkligen extremt invecklad. Du anar inte vad jag fått ta del av under mitt arbetsliv som serviceingenjör på rikskanalerna. Alla bevisligen falskt utpekade kring morden på Palme och Lindh, där jag också själv blivit inblandad då man velat tysta mina frågor, har visat på mänskliga drag som myndigheterna velat förneka eller ha kontroll över.
I det stora spelet mellan Nato, GRU och CIA mot svenska myndigheter är det just Nato som är överens med svenska kuppmakare om att viss sorts individer och kulturer måste utrotas för den stora världsordningens skull. Hos GRU och CIA däremot kan jag fortfarande se spår av viss sorts heder och samvete i organisationen.
Den nya synen på human dignity är ett hot mot oss alla i underordnad ställning som just Hammarskjöld, Palme och Lindh hade kunnat påvisa.
Citera
2018-02-26, 11:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Expressen idag skriker på förstasidan att polisspåret blir hetare i Palmemordet. Dock ser jag inget på nätet. Någon som har läst artikeln?
Erfarenhetsmässigt är det en psyop. Riktad mot svenska folket, svenska politiker, svenska poliser eller rent av mot oss MOP-intresserade?
Citera
2018-02-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Saken är verkligen extremt invecklad. Du anar inte vad jag fått ta del av under mitt arbetsliv som serviceingenjör på rikskanalerna. Alla bevisligen falskt utpekade kring morden på Palme och Lindh, där jag också själv blivit inblandad då man velat tysta mina frågor, har visat på mänskliga drag som myndigheterna velat förneka eller ha kontroll över.
I det stora spelet mellan Nato, GRU och CIA mot svenska myndigheter är det just Nato som är överens med svenska kuppmakare om att viss sorts individer och kulturer måste utrotas för den stora världsordningens skull. Hos GRU och CIA däremot kan jag fortfarande se spår av viss sorts heder och samvete i organisationen.
Den nya synen på human dignity är ett hot mot oss alla i underordnad ställning som just Hammarskjöld, Palme och Lindh hade kunnat påvisa.

Ja du får tro vad du vill. Snart har vi svaret.
Citera
2018-02-26, 11:29
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja du får tro vad du vill. Snart har vi svaret.
Det sanna svaret som myndigheter och nyckelpersoner haft klart för sig sedan gammalt, bara inte vem man skall kunna skylla på med trovärdighet, lär vi aldrig få veta.
Citera
2018-02-26, 12:38
Medlem
Citat:

Inte mycket nytt under granen. Wall, Ahlenius, Lars Gyllenhaal och GW uttalar sig med fokus på "Stay behind". GW berättar mer om revolvern som provskjöts här om året (fick en kula som han gav till PU 2013, två år senare hör de av sig och GW får då vapnet och lämnar in det) men annars inget nytt vad jag kan se.
Citera
2018-02-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Inte mycket nytt under granen. Wall, Ahlenius, Lars Gyllenhaal och GW uttalar sig med fokus på "Stay behind". GW berättar mer om revolvern som provskjöts här om året (fick en kula som han gav till PU 2013, två år senare hör de av sig och GW får då vapnet och lämnar in det) men annars inget nytt vad jag kan se.

Tack för info! Antar att Gyllenhaal var skeptikern i sammanhanget...
Citera
2018-02-26, 13:29
Medlem
299792458s avatar
Per Wallin och Göran Israelsson såg tre personer i närheten av Olof Palme strax efter mordet ?

Per Wallin: "det som jag ser allra först, va, det är han som springer upp där. Och sen ser jag någon som ligger på trottoaren och sen har man ju koncentration att springa över gatan. Och sen när jag är framme, så kanske finns tre andra personer där, som har kommit for att ..."

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMU3QybVlsSElXT0k/view

Göran Israelsson: "Göran tittade då åt vänster och såg då hur en person låg på trottoaren, runt omkring stod tre til fyra personer"

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMd0NLYV9ydWRaQjA/view

Lisbet Palme i Tingsrätten: "Det börjar komma folk. Men jag uppfattar att den person som jag har sett stirra har förmodligen under tiden som jag sökt mig bakåt för hjälp gått över till andra sidan Tunnelgatan"

Är en av de tre Per Wallin och Göran Israelsson ser, GM som har gått över till andra sidan Tunnelgatan, efter att först ha sprungit in i Tunnelgatan ?
Senast redigerad av 299792458 2018-02-26 kl. 13:34.
Citera
2018-02-26, 15:23
Medlem
Citat:
Tack för info! Antar att Gyllenhaal var skeptikern i sammanhanget...

Stämmer bra det. Borde komma upp på webben i någon form under dagen, vill minnas att Expressen brukar göra så med sina längre reportage.
Citera
2018-02-26, 15:50
Medlem
ieshos avatar
Angående Lars Gyllenhaal och MOP och en artikel från 2013:
Jag uppskattade inte artikelns rubrik och ingress men står för mina egna ord i artikeln och nyckelordet skulle jag säga är "osannolik". Förutom min generella skepsis inför större konspirationer (de brukar inte hålla) finns det en sak till som gör att jag står för "osannolik" vad gäller det så kallade militärspåret, ända till dess att något revolutionerande uppkommit. Det andra, som inte kom med i intervjun, är att jag finner det märkligt att en militär/paramilitär organisation skulle avstå från att använda både sprängmedel, prickskyttevapen, ljuddämpare och ett taktiskt tillvägagångssätt. Varför ha en omaskerad gärningsman så pass nära när man kunde haft en prickskytt med ljuddämpare på ett tak eller i en bil? Även om man på något sätt kunnat säkerställa att inga poliser var i närheten kunde ingen förutsäga antalet vanliga medborgare kring paret Palme, samt dessa medborgares reaktioner.

Själva skotten talar inte heller för någon militärt (special)utbildad. Det var två skott på nära håll, det dödande skottet i ryggen sköts på ett avstånd av ca 20 cm. Det andra skottet missade. Varför säkerställde inte gärningsmannen att det blev två träffar? Varför sköt gärningsmannen inte två skott mot huvudet? Därtill låter vittnet intill leva trots att han inte bär mask (varför ingen mask/huva?).

Men skytten kanske inte var militärt (special)utbildad utan bara på något sätt anlitad av en organisation? Då undrar jag, skulle en militär/paramilitär organisation anlita en oerfaren/slarvig person och därmed både äventyra resultatet (ingen träff/enbart såra) och riskera att skytten åkte fast? Jag har bara svårt att tro det. Därmed inte sagt att det skulle vara uteslutet och, som jag säger i artikeln, "Stay behind" i Sverige bör utredas.
http://gyllenhaals.blogspot.se/2013/01/stay-behind-och-palmemordet.html
Citera
2018-02-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Per Wallin och Göran Israelsson såg tre personer i närheten av Olof Palme strax efter mordet ?

Per Wallin: "det som jag ser allra först, va, det är han som springer upp där. Och sen ser jag någon som ligger på trottoaren och sen har man ju koncentration att springa över gatan. Och sen när jag är framme, så kanske finns tre andra personer där, som har kommit for att ..."

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMU3QybVlsSElXT0k/view

Göran Israelsson: "Göran tittade då åt vänster och såg då hur en person låg på trottoaren, runt omkring stod tre til fyra personer"

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMd0NLYV9ydWRaQjA/view

Lisbet Palme i Tingsrätten: "Det börjar komma folk. Men jag uppfattar att den person som jag har sett stirra har förmodligen under tiden som jag sökt mig bakåt för hjälp gått över till andra sidan Tunnelgatan"

Är en av de tre Per Wallin och Göran Israelsson ser, GM som har gått över till andra sidan Tunnelgatan, efter att först ha sprungit in i Tunnelgatan ?
Bra att du vrider och vänder på vittnesberättelserna. Per Wallin tycker jag säger en del intressanta saker. Han ser en tjej som flinar åt situationen och en ljushårig kille strax bakom henne.
Dessa två tycker jag inte jag passar in på några kända vittnen.
Citera
2018-02-26, 17:31
Medlem
Nu är expressenartiklarna ute på webben.

Palme-vittnesmål sågas: ”Ingen likhet”

https://www.expressen.se/nyheter/palme-vittnesmalet-sagas-ingen-likhet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in