2018-02-25, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BodenFTW
Snabb sökning på Google ger dig allt du behöver. "Simplify alla bolag" och du är hemma!

Men eftersom bolaget är satt i KK så ser man inte styrelsen. Därav vore bra att få org numret på det nya bolagen
Citera
2018-02-26, 01:49
Medlem
BodenFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Men eftersom bolaget är satt i KK så ser man inte styrelsen. Därav vore bra att få org numret på det nya bolagen

Styrelsen bestod i Simplify av ägaren och hans föräldrar. Det verkar inte ha kommit upp något nytt org nummer på FA Assistans. Verkar var nå skumt med hela det "företaget".
Citera
2018-02-26, 10:41
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RakelK
https://www.ka.se/assistenter-kranks-och-far-ingen-lon

Denna arbetsgivare har nytt namn, FA assistans, gå gärna in på Facebook och skriv recension. Många som jobbat där har uteblivna löner IGEN!

https://www.facebook.com/assistent.assistant.jobs.in.stockholm.sweden/

Möjligheten att skriva recension verkar vara borttagen. Blev väl för många negativa kommentarer där.
Citera
2018-02-26, 12:10
Medlem
BodenFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnisseiskogen
Möjligheten att skriva recension verkar vara borttagen. Blev väl för många negativa kommentarer där.

Sist jag kollade så var väl 1-2 av 10 recensioner positiva. Resten var rena varningar för företaget. Med all rätt.
Citera
2018-08-06, 15:25
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenFTW
Lite påfyllnad från mitt håll.

Jobbade 7 månader åt den här karln för ett par år sedan. Grönjävligaste jag varit med om. Nog för att han hade assistanssamordnare under perioden så han inte kunde maska med löner och böter till höger och vänster, men vi var alla idioter. Vansinnesutbrott till höger och vänster, och assistenter som grät och försvann efter alltifrån ett par timmar till ett par veckor. Medelanställningen kan inte ha varit mer än 1-2 veckor.

Att han nu startat nytt företag och håller på i samma stil är förjävligt. Nog för att han har Kommunalarbetaren och facket efter sig, men tyvärr så räcker det bara så långt.

Vad du än gör, kommer den här människan i din yrkesprofessionella väg, stick. Fort och långt bort.

Sju månader? Hur klarade du det?

Jag var där tre arbetspass. Han hade ett väldigt märkligt schemasystem där han skickade ut sms till folk, och den som var snabbast på att svara fick passet. Det jag tyckte var väldigt konstigt var också att han inte bara kunde ha två assistenter på plats, utan även tre ibland, och jag kunde inte förstå hur det kunde gå till eftersom han inte verkade vara beviljad dubbelassistans, ännu mindre trippel? Jag förstår i efterhand att han kunde antagligen göra så genom att han helt enkelt struntade i att betala ut löner. Den gången vi var tre personer där var vi alla jätterädda för honom på grund av hans raserianfall (som han skyllde på medicinska orsaker).

Det som var bra var att man slapp säga upp sig. Det räckte fint med att sluta svara på hans sms. Så slapp man se långa listor på hur man brygger te och andra väsentligheter.

PS En annan sak jag reagerade på var att han enbart verkade anställa folk som såg hyfsat bra ut, oavsett kön.
Senast redigerad av CoralinesGhost 2018-08-06 kl. 15:29.
Citera
2018-08-06, 18:02
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Får man fråga vad för slags handikapp karln lider av? Är det befogat med assistans?
Citera
2018-08-07, 10:25
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Får man fråga vad för slags handikapp karln lider av? Är det befogat med assistans?

Jo, berättigad lär han vara då det rör sig om en handikappande fysisk sjukdom. Däremot har jag som sagt svårt att tro att han är berättigad dubbel- och trippelassistans som han hade när jag var där. Men betalar man inte ut löner så har man förstås råd att ha hur många som helst på plats antar jag.

Han gjorde en stor poäng av att ”huvudet var det minsann inget fel på”, så det han utsätter människor för är helt och hållet ett val han gör. Jag tycker synd om unga människor som söker jobb och drabbas av den arbetsplatsen då det säkert kan sätta sina spår.
Citera
2018-10-25, 09:38
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Eftersom jag just nu befinner mig i trakterna för denna ”arbetsplats” så mindes jag plötsligt en rolig sak. Runt jul fick jag ett sms, ett massutskick, som innehöll årets julklapp. Julklappen bestod av en vägbeskrivning som var en aning kortare än den folk vanligen tog, men funkade bara om man reste från rätt del av stan. God jul liksom 😂
Citera
2019-07-15, 09:51
Medlem
rogerks avatar
Nu har han satts i KK, men han har sedan tidigare skrivit över sin lägenhet på sin sambo.
Mannen verkar sakna alla gränser..

https://ka.se/2019/07/12/kritiserad-brukare-har-forsatts-i-konkurs/

När man ser hans facebook med bilder där han både rider eller simmar så undrar jag varför han tidigare har fått ha 5 assistenter. Jag har sjävl CP-skadade vänner som inte får någon assistens alls.

https://www.facebook.com/assistent.assistant.jobs.in.stockholm.sweden/
Citera
2019-07-15, 10:01
Medlem
rogerks avatar
P*t*r Olof C*d*rholm

Född 1970.
Citera
2019-07-16, 13:40
Medlem
visceral89s avatar
Om nu namnet stämmer så verkar han igång igen.
https://www.cederholm.net/jobb-personlig-assistent-stockholm.htm
Denna gång under namnet Ataxia Active Care.
Han verkar en som en jävel på webbdesign dock
Citera
2019-11-30, 20:01
Medlem
BodenFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Sju månader? Hur klarade du det?

Jag var där tre arbetspass. Han hade ett väldigt märkligt schemasystem där han skickade ut sms till folk, och den som var snabbast på att svara fick passet. Det jag tyckte var väldigt konstigt var också att han inte bara kunde ha två assistenter på plats, utan även tre ibland, och jag kunde inte förstå hur det kunde gå till eftersom han inte verkade vara beviljad dubbelassistans, ännu mindre trippel? Jag förstår i efterhand att han kunde antagligen göra så genom att han helt enkelt struntade i att betala ut löner. Den gången vi var tre personer där var vi alla jätterädda för honom på grund av hans raserianfall (som han skyllde på medicinska orsaker).

Det som var bra var att man slapp säga upp sig. Det räckte fint med att sluta svara på hans sms. Så slapp man se långa listor på hur man brygger te och andra väsentligheter.

PS En annan sak jag reagerade på var att han enbart verkade anställa folk som såg hyfsat bra ut, oavsett kön.

Bra jävla fråga. Såhär drygt år senare har jag fortfarande inget bra svar. Jag är för tjurskallig för mitt eget bästa?

Att hans raseriutbrott skulle vara pga hans "trötthet", "sjukdom" eller *insert explanation here* är bara skitsnack. Han är en skitstövel av rang helt enkelt.

Det var många tjejer som passerade, som dom flesta normala karlar gärna skulle kasta ett extra öga på (om du frågar mig iaf). Antagligen för att han själv ville ha något att titta på.

Sen vet jag att karln har krävt att en del av de kvinnliga anställda skulle ligga med honom (antagligen för att han tycker att han själv får för lite ligga). Var ett gäng tjejer som ringde mig efter arbetstid och storgrät när det hänt, kränkta utav bara h-vete med all rätt. Ville själv bara försvinna från den här planeten för det fanns inte ett skit jag kan/kunde göra något åt saken. Schweden, Schweden uber alles!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in