2018-02-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelbarr
Du behöver nog hjälp själv för det är många som säger sig ha blivit hjälpt av psykiatrin.

Att "hjälpa" kritiska tänkare att bli av med sin förmåga till kritiskt tänkande, en jättebra idé - inte! Att säga sig ha blivit "hjälpt" kan helt enkelt bero på att personen har hjärnskadats av psykofarmaka och inte längre tänker själv.
Citera
2018-02-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelbarr
Vad har ni gjort för att psykiatrin ska vilja ha er? De vill ju inte ens i onödan ta de som står och ber på sina bara knän utanför porten.....

Hahaha... Ja, hur får man psykiatrin att vilja ha en?
Tips?
Citera
2018-02-22, 22:26
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
De nätforum för personer som motsätter sig psykisk tvångsvård, eller medicinering med psykofarmaka som sker under antingen indirekt hot om tvångsvård i händelse av pillervägran eller genom felaktig information som lurar personer att tro att psykofarmaka inte är så farlig, som jag har sett är över stora avstånd, ofta på engelska och med personer som sitter i helt olika länder. Även på ett svenskspråkigt forum skulle en kunna sitta i Stockholm och en annan i Kiruna. Det gör det mycket svårt att ge varandra någon konkret hjälp med att exempelvis kringgå medicinering utan att psykiatern märker det eller att (för de som redan har börjat med psykofarmaka) trappa ner gradvis och slippa psykiaterns ordinerade tvärstopp, eller att hjälpa personer att gömma sig från psykiatrin, eller att genomföra något praktiskt mot psykiatrin överhuvudtaget. För att skapa ett effektivt motstånd mot psykiatrin framstår samverkan på ett mer lokalt plan som nödvändig. Vet någon hur det går att kontakta personer som hotas av psykiatrin och kan tänkas vilja motarbeta den?

Svara bara inte scientologerna för de är en toppstyrd skitsekt som motsätter sig praktisk handling av betydelse.

Jag tycker att du ska bege dig till psykiatrin/tvångsvården och helt enkelt rekrytera folk i korridorerna, det finns många som hade ställt upp för din sak, du anar inte.
Citera
2018-02-22, 23:38
Medlem
Jag förstår inte varför ska dom fylla människor med medicin? Tjänar dom något på det? Blir väl mer kostnader vid polis hämtningar?

Om du bodde i något utanförskaps område skulle det vara lättare.

Jag förstår dig har själv öppet ltp.
Citera
2018-02-23, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirartuur
Jag förstår inte varför ska dom fylla människor med medicin? Tjänar dom något på det? Blir väl mer kostnader vid polis hämtningar?

Dels tjänar läkemedelsbolagen på det, dels handlar det om ett samhälle som sjukdomsförklarar modern mänsklig intelligens och idealiserar förmänsklighet.
Citera
2018-02-23, 13:23
Medlem
Citat:

ltp? Du menar väl lpt?
Citera
2018-02-23, 13:36
Medlem
Citat:
ltp? Du menar väl lpt?
ja
Citera
2018-02-23, 13:43
Medlem
Citat:
Dels tjänar läkemedelsbolagen på det, dels handlar det om ett samhälle som sjukdomsförklarar modern mänsklig intelligens och idealiserar förmänsklighet.
Ush jag hatar det och dom ljuger om alla biverkningar!
Jag håller med dig.

Problemt är om man gömmer folk så blir det polisens sak och dom ger inte upp!

Och vem vill gömma en psykotisk person det kan vara livs avgörade.
Citera
2018-02-23, 14:24
Medlem
Finns ju en anledning att dom tar in folk! Dom är ju goda också.
Citera
2018-02-24, 06:32
Medlem
Citat:
Ush jag hatar det och dom ljuger om alla biverkningar!
Jag håller med dig.

Problemt är om man gömmer folk så blir det polisens sak och dom ger inte upp!

Om polisen letar på fel ställen hittar de inte personen. Improvisera ställen. Inte på samma adress som en uttalad antipsykiater.

Citat:
Och vem vill gömma en psykotisk person det kan vara livs avgörade.

Vem som tror att det är "nödvändigt" att skada någon har inget med vem som klassats som "psykotisk" att göra. Psykiatrin skadar en massa människor utifrån sin tro att det skulle vara "nödvändigt", ändå klassar inte psykiatrin sig själv som "psykotisk" vilket visar att kriterierna är nonsens.
Citera
2018-02-24, 19:48
Medlem
Jar tänkt på att fly många gånger. Resa utomlands och lämna allt!
Men kan inte för jag älskar min familj.

Kanske flytta till någon ort där dom psykitarin har mindre inflyttade?
Ju mer man bråkar desto mer mediciner ger dom.
Jag har inte alls bråkat men får sprutor alla fall!
Pgr av paranoia!

Om det är uppgjort av dom eller sjukdom det vet jag inte.
Känns som det är uppgjort.

Jag haft Lpt i över fem är trots jag går med frivilligt!
Till och med folk som sitter i fängelse har det lättare.
Jag har inte mördat någon.

I stockholm tar dom ju in en för ingenting! Och folk med diagnos blir mer utsatta.
Senast redigerad av Sirartuur 2018-02-24 kl. 20:09.
Citera
2018-02-25, 14:37
Medlem
Lasbond3000s avatar
När jag läser den här tråden så blir jag nästan lite inspirerad till att starta en motståndsrörelse till "Grannsämja mot psykiatri" (GMP).
Nämligen ett sorts "Grannsämja FÖR psykiatri" (GFP).
Med GFP skulle man kunna tipsa varandra om förrymda psykfall och meddela slutenpsykiatrin var dessa patienter befinner sig.
Har läkaren beslutat om LPT så innebär det att patienten bedöms så pass sjuk att vederbörande utgör en fara för sig själv och/eller andra.
En sådan människa ska då givetvis inte vistas ute bland allmänheten eftersom det kan sluta illa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in