2018-02-24, 13:12
Medlem
Mooons avatar
Om jag minns Elliot R rätt så såg han bra ut, hade inga synliga funktionsnedsättningar, var begåvad nog att skapa videofilmer och text som var "spännande", hade mycket bra ekonomi, körde en mkt flott sportbil, kom ifrån ett rikt hem med far(styv?) som verkade inom filmbranschen ....

Kan det bli så mycket häftigare för en ung kille?

Trots allt detta så upplevde han att han inte fick rätt respons från tjejer/kvinnor. Och hans lösning var att döda dem, så många som möjligt. Det sjuka var verkligen inte kvinnornas eventuella avståndstagande från honom utan något i killens sjuka hjärna som verkar passa väldigt bra in på definitionen:

"Incel
aka "involuntarily celibate", a person (usually male) who has a horrible personality and treats women like sexual objects and thinks his lack of a sex life comes from being "ugly" when its really just his blatant sexism and terrible attitude. incels have little to no self awareness
;"
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=incel

För inte fan var han snäll, mogen och tillmötesgående mot människor!

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Den definitionen är klart överdriven.

Incel= involuntary celibacy. Incel är en man som gör vad den förväntar sig för att "få" sig en kvinna. Skaffar sig ett jobb, väljer att vara mogen, skaffar sig ett bra hem, är tillmötesgående lyssnar på vad kvinnor säger vad dom "vill" ha etc. En man som får höra: "du är snäll men..." vilket bara är ett sätt för kvinnan att inte ta ansvar och säga nej så inga hjärnspöken skapas hos mannen eller att det insinuerar att hon kan tänka sig något senare.

Ett känt exempel är Elliot Rodgers. Inte det perfekta exemplet men jag tror du förstår vad jag säger här.
Citera
2018-02-24, 14:26
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Precis det jag menar. En del snyggingar blir lämnade när folk lär känna dem, och en del fulisar attraherar folk en masse när folk lärt känna dem.
Som f.d modell kan jag instämma där. Visserligen förekommer en del ONS men få är personer man verkligen vill ”gå vidare med”. Gäller respektive kön.
Citera
2018-02-24, 15:56
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Den definitionen är klart överdriven.

Incel= involuntary celibacy. Incel är en man som gör vad den förväntar sig för att "få" sig en kvinna. Skaffar sig ett jobb, väljer att vara mogen, skaffar sig ett bra hem, är tillmötesgående lyssnar på vad kvinnor säger vad dom "vill" ha etc. En man som får höra: "du är snäll men..." vilket bara är ett sätt för kvinnan att inte ta ansvar och säga nej så inga hjärnspöken skapas hos mannen eller att det insinuerar att hon kan tänka sig något senare.

Ett känt exempel är Elliot Rodgers. Inte det perfekta exemplet men jag tror du förstår vad jag säger här.
Incel är inget positivt. Det är en kille som på grund av motgångar har börjat avsky människor och framförallt kvinnor. Kvinnor är skyldiga dem sex fast sex inte är en rättighet utan ett privilege.

Och Elliot Rodgers var en incel så är han ett skrämmande exempel på vad som kan ske när dessa blir våldsamma och agerar ut sin bitterhet. Det kan gå illa.
Citera
2018-02-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Incel är inget positivt. Det är en kille som på grund av motgångar har börjat avsky människor och framförallt kvinnor. Kvinnor är skyldiga dem sex fast sex inte är en rättighet utan ett privilege.

Och Elliot Rodgers var en incel så är han ett skrämmande exempel på vad som kan ske när dessa blir våldsamma och agerar ut sin bitterhet. Det kan gå illa.
Ett privilegium alla njuter av förutom vissa. Det är klart en avsky skapas, och det är varken fel eller onaturligt.

Jag tror det finns 3 saker incels gör;
1. Går till horor
2. Är bittra tillräckligt längre tills de blir gamla, och då blir de mer eftertraktade av kvinnor så de slutar vara bittra.
3. Inte orkar vänta på det fuktiga guldet och tar livet av sig.

Elliot Rodgers lär inte vara någon norm.
Citera
2018-02-24, 18:58
Medlem
adolf512s avatar
Finns ett smart knep man kan ta till för att få sex, funkar alltid https://youtu.be/Ukok0oeIFoQ

Utseende är den viktigaste faktorn https://www.youtube.com/watch?v=EFnJMPQow7A det kommer bli allt svårare för män att få sex gratis.

Tiden då en vanlig man kan få fru och barn är snart över, monogami är påväg ut och äntligen kommer alla fula män att hänsynslöst sorteras bort från genpoolen.
Senast redigerad av adolf512 2018-02-24 kl. 19:02.
Citera
2018-02-24, 19:14
Medlem
Hur många trådar om ämnet killar som inte ”kan” få en tjej finns det nu?

Sen ska man komma ihåg en sak och detta säger jag som är sann feminist, dvs. anser att kvinnor och män ska vara jämnställda, tjejer som dras till killar som ser ut som träsktroll, tror ni att de mår bra? Tror ni killar som ser ut som troll mår bra? Är det inte bättre att vara snygg OCH må bra?
Citera
2018-02-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Om jag minns Elliot R rätt så såg han bra ut, hade inga synliga funktionsnedsättningar, var begåvad nog att skapa videofilmer och text som var "spännande", hade mycket bra ekonomi, körde en mkt flott sportbil, kom ifrån ett rikt hem med far(styv?) som verkade inom filmbranschen ....

Kan det bli så mycket häftigare för en ung kille?

Trots allt detta så upplevde han att han inte fick rätt respons från tjejer/kvinnor. Och hans lösning var att döda dem, så många som möjligt. Det sjuka var verkligen inte kvinnornas eventuella avståndstagande från honom utan något i killens sjuka hjärna som verkar passa väldigt bra in på definitionen:

"Incel
aka "involuntarily celibate", a person (usually male) who has a horrible personality and treats women like sexual objects and thinks his lack of a sex life comes from being "ugly" when its really just his blatant sexism and terrible attitude. incels have little to no self awareness
;"
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=incel

För inte fan var han snäll, mogen och tillmötesgående mot människor!
Haha detta är typ de flesta killarna på flashback. Samma typ som hämtar thaiimportfruar.
Deras mödrar måste ha misslyckats totalt med uppfostran.
Faktiskt tror jag det är föräldrarna, för de män med singelmamma verkar ha lätt för att hitta tjejer, de med båda föräldrarna blir dessa incelltöntkillar. Tror mamman är dominant och pappan mes.
Citera
2018-02-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Finns ett smart knep man kan ta till för att få sex, funkar alltid https://youtu.be/Ukok0oeIFoQ

Utseende är den viktigaste faktorn https://www.youtube.com/watch?v=EFnJMPQow7A det kommer bli allt svårare för män att få sex gratis.

Tiden då en vanlig man kan få fru och barn är snart över, monogami är påväg ut och äntligen kommer alla fula män att hänsynslöst sorteras bort från genpoolen.

Bevis för detta? Förövrigt så använder videon bara Tinder som ''bevis'', där är det bara utseende som gäller såklart.
Citera
2018-02-24, 20:28
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Du är en hopplös mangina. Det är dock möjligt att incels så småningom blir en "kvinnohatare" senare men du vill få det till att dom är sådana redan från början och kvinnor är oskyldiga barn. Lägg av. Haha privilege lol

Citat:
Det var ett dåligt exempel av mig men vissa i tråden förstod ändå vad en sann incel är.
Citera
2018-02-24, 21:01
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Bevis för detta? Förövrigt så använder videon bara Tinder som ''bevis'', där är det bara utseende som gäller såklart.
Kanalen har gjort flera filmer om ämnet, min erfarenhet av nätdejting är också att bra bilder är det viktiga oavsett vilket ställa man letar på, vad man skriver är kanske 30%.

Om man kollar på nätdejting så använder kvinnor främst tjänster där utseende är fokus, vissa kommer då hävda att det är annorlunda IRL vilket det kanske är i viss mån.

Jag tycker personligen att de flesta svenska män är fula och det är ännu värre i typ alla andra länder, när de fula männen har sorterats bort(lär ta högst 100 år) så kommer kvinnor gå mer efter andra saker ex intelligens, status, pengar.
Citera
2018-02-24, 21:03
Medlem
Mooons avatar
Vem tror du hade fått mest damsällskap av Ziaya eller någon av dessa "snella killar"? *springer och ställer mig i Ziayas lag*

Vad menar du med: "Haha privilege lol"?

Citat:
Du är en hopplös mangina. Det är dock möjligt att incels så småningom blir en "kvinnohatare" senare men du vill få det till att dom är sådana redan från början och kvinnor är oskyldiga barn. Lägg av. Haha privilege lol

Det var ett dåligt exempel av mig men vissa i tråden förstod ändå vad en sann incel är.
Citera
2018-02-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenfigur
Sen ska man komma ihåg en sak och detta säger jag som är sann feminist, dvs. anser att kvinnor och män ska vara jämnställda, tjejer som dras till killar som ser ut som träsktroll, tror ni att de mår bra? Tror ni killar som ser ut som troll mår bra? Är det inte bättre att vara snygg OCH må bra?

Vad tror FB om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in