Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 11:50
Medlem
Ö,Nujen driver med svenskars konflikträdsla i pjäs samtidigt är tv4s programledare så konflikträdd och vill slippa dålig stämning att han inte vågar ta upp terrorpengarna..snacka om rundgång.
Senast redigerad av OberynMartell 2018-02-25 kl. 11:58.
Citera
2018-02-25, 12:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Ö,Nujen driver med svenskars konflikträdsla i pjäs samtidigt är tv4s programledare så konflikträdd och vill slippa dålig stämning att han inte vågar ta upp terrorpengarna..snacka om rundgång.
Alla riktiga journalister hade givetvis utnyttjat detta guldläge att fråga om utbetalningarna som finns i polisutredningen. Men nu rör detta sig inte riktiga journalister utan istället om Bonniers påverkansoperatörer, som helt säkert fått noggranna instruktioner att inte nämna något om utbetalningarna till terrormördaren.
Citera
2018-02-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alla riktiga journalister hade givetvis utnyttjat detta guldläge att fråga om utbetalningarna som finns i polisutredningen. Men nu rör detta sig inte riktiga journalister utan istället om Bonniers påverkansoperatörer, som helt säkert fått noggranna instruktioner att inte nämna något om utbetalningarna till terrormördaren.

Ja, men då behöver väl vi inte vara sämre än att vi här på Flashback listar namnen på de företag som har valt att annonsera i TV4?

Att just Bonniers väljer att försöka mörka att en muslimsk terrorist som Akilov under en period fått apanage av muslimska familjen/klanen Özz Nujen blir ju så skruvat surrealistiskt så jag vet snart inte vad jag skall tänka. Trodde faktiskt inte Bonniers hyste varma känslor för muslimska fundamentalister/extremister/terrorister.

'Värdegrund' är ett populärt ord nuförtiden. Kan nån vänlig själ hjälpa mig att klargöra Bonniers värdegrund? Svar som att familjen är judar räcker inte för mig. Önskar utförligare svar, om möjligt.

Det lär kunna bli en sällsynt underhållande valrörelse, 2018. En sån som i framtiden kommer att nämnas i historia- och samhällskunskapsböcker.
Citera
2018-02-25, 13:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, men då behöver väl vi inte vara sämre än att vi här på Flashback listar namnen på de företag som har valt att annonsera i TV4?

Att just Bonniers väljer att försöka mörka att en muslimsk terrorist som Akilov under en period fått apanage av muslimska familjen/klanen Özz Nujen blir ju så skruvat surrealistiskt så jag vet snart inte vad jag skall tänka. Trodde faktiskt inte Bonniers hyste varma känslor för muslimska fundamentalister/extremister/terrorister.

'Värdegrund' är ett populärt ord nuförtiden. Kan nån vänlig själ hjälpa mig att klargöra Bonniers värdegrund? Svar som att familjen är judar räcker inte för mig. Önskar utförligare svar, om möjligt.

Det lär kunna bli en sällsynt underhållande valrörelse, 2018. En sån som i framtiden kommer att nämnas i historia- och samhällskunskapsböcker.
Att lista upp & kontakta annonsörerna är ett bra initiativ, men räkna med att bli åsiksregistrerade.

När det gäller trollfabriken Bonniers så är det tillgången Özz dom vill skydda & inte Akilov.
Citera
2018-02-25, 13:46
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Nu sitter han i tv4 morgonsoffa och gör reklam för pjäsen han är med i. Vet inte tv4 om hans band till den högaktuella terroristen från Drottninggatan eller skiter dom bara i det?
Den goda saken går före allt.
Citera
2018-02-25, 14:18
Medlem
BadMFs avatar
Jag tänkte en tanke en gång när jag såg Özz på TV nämligen; -"Rätt gött ändå att det finns typer som han som ser ut som en taliban men som på ett rätt avslappnat sätt kan få den mest fördomsfulle att inse att alla av hans likar inte är potentiella självmordsbombare och extremister.

Är inte ironin maximal nu när företrädaren för mitt fördomsfria tänk lik förbannat visade sig vara inblandad på ett eller annat sätt i det värsta terrordådet vi haft i Sverige?
Citera
2018-02-25, 14:23
Medlem
Citat:
Att lista upp & kontakta annonsörerna är ett bra initiativ, men räkna med att bli åsiksregistrerade.

När det gäller trollfabriken Bonniers så är det tillgången Özz dom vill skydda & inte Akilov.

..vilket leder mig till att dra slutsatsen att Bonniers i högre grad solidariserar sig med asyladvokatiska klaner/familjer än med de offer som för mindre än ett år sen låg blodiga och döda på Drottninggatan. Bra att veta.

BTW: att åsiktsregistrera mig är mycket lätt gjort. Min åsikt är att Sverige skall vara ett tryggt och upplyst land, befolkat av pålitliga journalister som granskar och rapporterar. Inte av journalister vi här och nu har upptäckt, alla de tusentals som sitter stilla och tysta i båten S/S Svea. De som skyddar familjen Bonnier som i sin tur skyddar familjen Nujen.
Citera
2018-02-25, 14:35
Medlem
Citat:

De reklaminslagen jag kommer ihåg var ifrån följande: Skoda bilar,Honda bilar, Kalles kaviar,Apoteket.Ska kontakta dom och påtala deras medverkan till terrorism.
Citera
2018-02-25, 15:53
Medlem
Av rent privata och tråkiga skäl var jag i veckan tvungen att besöka Göteborg. Det privata ärendet var i sig mycket tungt, men inte blev mitt tungsinne lättat av att jag fick se den här scenen i stadsbilden:

http://www.imagebam.com/image/a72238761200703

Det är alltså Özz Nujen som på en banderoll poserar likt Poseidon (höger fot identiskt placerad!) och som jag tyckte bedrövad skakade på huvudet åt pajasen Özz Nujen.

Min fråga till er som bor i Göteborg: Tänker ni stillatigande acceptera denna nedsmutsning av det offentliga rummet? Tänker ni bara tysta finna er att denne Akilov-finansiär skall vara upphöjd på en kulturinstitution som Göteborgs Stadsteater? Både på väggen och på scen fr o m den 2 mars..
För om ni säger att ni inte bryr er, så tänk på att Nujens kanske har finansierat fler blivande terrorister. Nån kanske väljer att i Göteborg köra lastbil på gågatan Kungsgatan? Den är ännu sämre skyddad än Drottninggatan var i Stockholm. Tänk!
Citera
2018-02-25, 16:56
Medlem
Citat:

Och så har även advokaten Viktor Banke (anställd av Aftonbladet/Bonnier) försvarat beteendet med att säga att det inte var så farligt. Att han inte utreds av samfundet säger en del..

Jag fattar inte hur kan detta inte vara föremål för en utredning av penningtvätt och stöd av terror? Kopplingen är väl total, dessutom om det stämmer som någon skrev så var det just efter att han fått 85 000 kr som han åkte till Turkiet (Nu*ens påbrå) och där radikaliserades så sänder det ut ganska dåliga signaler.
Citera
2018-02-25, 19:09
Medlem
Haha..Özz verkar helt störd.Han är så korkad att han inte kan skämmas.Och hur fan kan dom kvotera in han på huvudrollen i en teater när han inte kan spela..vilken ripoff för dom som betalar biljetten själva.Han ser ut som karamell rullad i könshår.
Senast redigerad av OberynMartell 2018-02-25 kl. 19:12.
Citera
2018-02-25, 19:39
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Tack för en sällsynt snygg analys av Hemsöborna:s huvudperson! Thumbs up!

(det fetade)
..och i snöröken över fjärden och som delvis kanske låg öppen, gick sig Carlsson vill, försvann in i mörkret och återfanns aldrig mer.
Jag lånade fritt och drömde om att det var Özz Nujen jag såg försvinna på det viset. Kom ihåg en viktig sak: Ingen på Hemsö saknade Carlsson. Ingen ärlig svensk lär komma att sakna Özz Nujen eller hans familj om de alla skulle försvinna in i mörkret.
dessa 2 inlägg vann precis flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in