Citat:
Ursprungligen postat av
ulvvf
Då stoppas det redan i kina då? Kanske därför många kinasäljare har slutat med det, för de får bara tillbaka paketet då av sin egna transportör. Men det finns fortfarande dem som märker det som gåva, och de kanske märker det med en avsändaradress tillhörande en privatperson då, de skriver, Ru Hong Li istället för Globalmobileshell.com.
Transportörerna gillar inte att man uppenbart fuskar med att ange en falsk returadress och märka saker som gåva dom riskerar att få 100.000 paket i retur från mottagarlandet som inte accepterar dom. Transportören får stå för returkostnaden och vet inte sedan vad dom skall göra med paketen då det inte finns någon att returnera dom till...
Det är bättre att inte ange det som gåva eller ePaket i så fall och skicka det som brev och hoppas på att ha tur att mottagen inte behöver betala avgiften, så har det varit om man beställt från t.ex. USA i många år... Ibland har man tur att det slinker igenom ibland har man fått betala 125:- i avgift samt fått skicka in tullhandlingar på värdet och fått betala tull + moms på totala värdet.