2018-02-24, 23:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
"Någon gång under 1988 försvann denne Hüman brådstörtat ut ur landet utan att ens ta farväl av sina grannar,"

Han flyttade till Landskrona . Det finns så mycket skit som florerar som sanningar så det begraver allt av verkligt värde. Jag har ingen övrig åsikt om Heine men en flytt till Skåne tyder inte på panik.
Fast tidningarna hittade väl honom i Florida ett tag. Nu är han tillbaka utanför uppsala. Skulle gissa på att han läser tråden.
Citera
2018-02-24, 23:09
Medlem
hehehos avatar
Någon med aktuell dödsbok och annan kunskap. Dog det någon 1/3-5/3-86 med känd koppling till utjänst, säpo eller polis.
Citera
2018-02-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Fast tidningarna hittade väl honom i Florida ett tag. Nu är han tillbaka utanför uppsala. Skulle gissa på att han läser tråden.

Han är död. Dog i Florida 2006-08-05 och hans bror anlitade en privatdetektiv för att kolla upp dödsfallet.
Citera
2018-02-24, 23:17
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Han är död. Dog i Florida 2006-08-05 och hans bror anlitade en privatdetektiv för att kolla upp dödsfallet.
OK! min information har några år på nacken.
Citera
2018-02-24, 23:19
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
AJ har ju inte förklarat sina positionsförflyttningar.!
Kanske han håller på att oskadliggöra sig själv ,på det sätt som vissa påstår att LK gjorde, för att rädda sitt skinn

Har han inte det? Anders Jallai gjorde flera intervjuer Olle Frånstedt som ligger på Youtube. Tycker det är uppenbart att han tagit intryck av detta.

Hans långa samtal med Stig Bergling har gjort honom mer förlåtande till denne skitstövel. Det märks i den sista boken.

Jämförelsen med Lars Krantz är rent oförskämd. Lasse blev så obalanserad att han närmast gick på paranojans slaka lina. Jag vet då jag träffade honom i lägenheten på Ingemarsgatan i Sibirien för snart 30år sedan.

Har sällan blivit mer utskälld än när jag ifrågasatte hans teori om Lisbeth Palme som baneman med ett finkalibrigt vapen, medan Joakim Palme låtsades vara GM med en startpistol.
Senast redigerad av mvagrippa 2018-02-24 kl. 23:31.
Citera
2018-02-24, 23:21
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Flera oberoende vittnen har hört Wt-män prata holländska och Schweizertyska, det pekar ju onekligen mot Sydafrikansk inblandning. Det är för mycket för att vara en slump, i dessa sammanhang, och inget som flera vittnen oberoende av varandra hittar på.

Vilka är dessa oberoende vittnen?
Citera
2018-02-24, 23:21
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Det finns en del i tråden om du söker. Han flyttade först till Råå utanför Helsingborg och sen Landskrona. Hans bror bor i Barsebäck som ligger 18 km från Landskrona.

Bra grävt. Viktigt att se till att myter inte blir sanningar .
Citera
2018-02-24, 23:23
Bannlyst
Jag undrar. Tror ni verkligen att mördaren kommer dyka upp?

Det är 50 miljoner i hittelön.

Det finns ju en anledning till varför det aldrig kommer komma fram.

Vem som helst hade sålt en vän/bekant för 50 miljoner.
Citera
2018-02-24, 23:29
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jag tänker på många enskilda delar men framförallt en helhet. Han var en av de första "kändisar" som öppet talade om NATO/staybehind/SSI som inblandade i MOP och annat skumrask, nu skriver han mycket om KGB-agenter överallt.

En tolkning kunde ju vara att han hela sitt liv varit tjänare till ett system (som officer) där värden är svartvit och alla i väst gör bara gott och alla andra med sympatisörer bara ont. Så inser han plötsligt inser inte är helt sant och börjar skriva idetalj om det.
Men nu återvänder han mer och mer till att se KGB-agenter överallt.
Kanske psykologiskt logiskt och del av en resa, men jag får likt Bartam lite LK-vibbar av någon som backar, och backar så att det skriker i växellådan.
Han är ju fri att gräva i vad han vill men jag bara hoppas att han inte utsatts för påtryckningar, det vore synd...

Hans forskningar om ex FRA har visat på svenska spioner . Hans arbete med att syna Cats Falck och Lena Gräns död har pekat i riktning mot HVA och Erich Honeckers betalda drängar.

Han har lagt ut en hel del
På sin hemsida och de uppgifterna går att bemöta i sak om han har gjort sakfel.

Jag tycker AJ gör rätt att granska båda SB och KGB. De sistnämnda vinner lönnmordsligan i utklassningsstil .
Citera
2018-02-24, 23:32
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hans forskningar om ex FRA har visat på svenska spioner . Hans arbete med att syna Cats Falck och Lena Gräns död har pekat i riktning mot HVA och Erich Honeckers betalda drängar.

Han har lagt ut en hel del
På sin hemsida och de uppgifterna går att bemöta i sak om han har gjort sakfel.

Jag tycker AJ gör rätt att granska båda SB och KGB. De sistnämnda vinner lönnmordsligan i utklassningsstil .

Säkert! så är det.
Citera
2018-02-24, 23:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag tänker på många enskilda delar men framförallt en helhet. Han var en av de första "kändisar" som öppet talade om NATO/staybehind/SSI som inblandade i MOP och annat skumrask, nu skriver han mycket om KGB-agenter överallt.

En tolkning kunde ju vara att han hela sitt liv varit tjänare till ett system (som officer) där värden är svartvit och alla i väst gör bara gott och alla andra med sympatisörer bara ont. Så inser han plötsligt inser inte är helt sant och börjar skriva idetalj om det.
Men nu återvänder han mer och mer till att se KGB-agenter överallt.
Kanske psykologiskt logiskt och del av en resa, men jag får likt Bartam lite LK-vibbar av någon som backar, och backar så att det skriker i växellådan.
Han är ju fri att gräva i vad han vill men jag bara hoppas att han inte utsatts för påtryckningar, det vore synd...
Har Jallai backat från Landsförrädarspåret med Stay-behind?
Citera
2018-02-24, 23:37
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Har Jallai backat från Landsförrädarspåret med Stay-behind?

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in