2018-02-24, 16:08
Medlem
knasen79s avatar
Här ligger vapnet sänkt på 15-20 meter avstånd från land vid sydvästra udden.
Citera
2018-02-24, 16:13
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dan56a
Min far var sosse och innan han dog, sa han att mordet på Palme är närmare än du tror. Mer ville han inte säga för anses varit för farligt för mig veta.
Några år senare träffade jag en äldre gentleman, som berätta om Palmes oäkta son. Lär ha haft tjeckiskt ursprung från sin mamma.
Jobbade på posten i Malmö, och lär ha tagit postflyget upp till Stockholm för att där skjuta Palme. Postflyget tillbaka. Blev efter ett par veckor efter överkörd vid Möllevångstorget och hamnade på Ö. Sjukhuset i koma. Lär aldrig ha vaknat.
Att CP mördade Palem är för mig helt otänkbart. I vilket fall bör väl någon kollla upp den här oäkta sonen, och att Lisbeth Palme vet sanningen är helt klart.

Det är inte sanningen som är farlig för dig, utan skiten som du röker och blir hög av.
Citera
2018-02-24, 16:58
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Vilka tre til fyra personer såg Göran Israelsson i närheten av Olof Palme efter mordet ? och hvem var den blodige killen som talade om att det sprungit en person från platsen ? Det kan inte ha varit Stefan Glantz som anlände tillsammans med Göran Israelsson och sa att han inte hade sett någonting.

http://oi66.tinypic.com/2ymy7h0.jpg

Kan de tre til fyra personer vara, Lisbet Palme, GM och den blodige killen ?

Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det är ingen tvekan om från andra vittnesiakttagelser att det är Stefan Glantz som försöker rädda Olof Palme med mun-mot-mun-metoden. Göran Israelsson misstar sig två år efter MOP eller så är det polisen Ingvar Kjellvås som rör till det. Den sistnämnde var Thure Nässéns vapendragare när det gällde att klämma åt Christer Pettersson.

Det roliga i detta är just att Göran inte känner igen Stefan....
De kanske inte var så nära kompisar utan "vän till en vän".. vidare så är min uppfattning att detta sällskap var rätt så berusat, men där Stefan förmodligen var den som var nyktrast.
De hade ju även ytterligare en kompis(Mats?) som blev utkastad från Glädjehuset för att han var för full..
Citera
2018-02-24, 17:55
Medlem
Har ni sett den helt nya intervjun med Inge Mårelius, vittnet som såg hela mordet? Finns på Aftonbladets hemsida, mycket, mycket intressant!

Så himla iskallt, att gå fram och skjuta statsministern mitt i stan, framför vittnen. Iskallt gå fram och kontrollera om han lyckats och sen lugnt och planerat ta sig därifrån.

När man hört Inge kan man inte förstå hur man lyckades få CP dömd i tingsrätten?
Jag tror att det var ett utländskt proffs som visste att ingen svensk skulle kunna känna igen honom.
Hur kunde han annars våga stå där synligt och vänta i fem till tio minuter innan?
Citera
2018-02-24, 18:17
Medlem
Så som Inge berättar var det ju tydligt att GM inte hade som mål att skada Lisbet. Han går ju fram till dem och tittar noga en lång stund för att checka att Olof var död. Då måste han ju ha sett att Lisbet levde.
Två skott rakt i Olofs rygg i snabb följd.
Hur kom kula sen in i Lisbets kappa och sen ut igen med bara en rispa på hennes rygg, var det inte så? Förstoringen riktigt det, hon gick ju bredvid Olof?
Citera
2018-02-24, 18:51
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Exakt så CGÖ är den som avses, och det fick min mage att snurra några varv när jag läste boken...
I en värld av speglar... fan ska man behöva sätta sig i lustiga huset på gröna Lund och läsa allt material om Palme mordet för att få rätsida på det.

OM personer som CGÖ Holmer mfl var KGB assets, var Holmer på plats i city för att skydda Palme? Hade KGB fått nys om en attentatsplan och försökte avvärja den?

Eller hade KGB fått bevis på att Palme inte bara var dubbelagent utan trippel

Eller så jobbar Jallai fortfarande lite åt firman och småtrollar oss MOP/MÖP:ar.

Jallai skulle knappast svartmåla nu avlidna utan rätt mycket på fötterna. Inte nu levande f.d.statssekreterare heller.
Citera
2018-02-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
Eller så jobbar Jallai fortfarande lite åt firman och småtrollar oss MOP/MÖP:ar.

Jallai skulle knappast svartmåla nu avlidna utan rätt mycket på fötterna. Inte nu levande f.d.statssekreterare heller.

Jag tror absolut att Jallai vill väl. Men det spelar nog ingen roll om han har tofflor eller kängor på fötterna. Han har sina källor och de presenterar sina sanningar. Sen är det upp till honom att göra en analys ifrån uppgifterna. Man kan säkert tro att han blir matad med både det ena och andra. Hans uppgifter har även svängt en hel del med åren.
Citera
2018-02-24, 19:09
Medlem
Ove Mollviks avatar
Jag läser just i Jan Mosanders "Bland spioner kommunister och vapenhandlare" på sid.273-4 att den indier som "råkade" hitta kulan vid papperskorgen tvärs över gatan inte var vilken mystiker som helst utan en agent från indiska ambassaden engagerad i Boforsaffären. Här är alltså ytterligare belägg för att utredningen manipulerades redan från början och just på det sätt som Gunnar Wall fortfarande vägrar kunna tro.
Citera
2018-02-24, 19:09
Medlem
hehehos avatar
är det någon som har nån synpunkt på anthol och "devil incarnate", jag har läst massor runt om kring men är kluven. Är han på riktigt (troligtvis) är hans palmebeskrivning riktig (nja,knappast, desinfo?) men vem betalar för det i så fall, inget talar helt emot dock. han är helt kart en pseudonym, vad var hans riktiga namn? Vem är Konrad?
Citera
2018-02-24, 19:13
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok

Han har vridits i uppfattning en hel del under åren (ca 180grader) den gode AJ, är det medvetet är han utsatt för medvetenen eller omedvetenen påverkan?
Citera
2018-02-24, 20:30
Medlem
bartrams avatar
AJ har ju inte förklarat sina positionsförflyttningar.!
Kanske han håller på att oskadliggöra sig själv ,på det sätt som vissa påstår att LK gjorde, för att rädda sitt skinn
Citera
2018-02-24, 20:49
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Han har vridits i uppfattning en hel del under åren (ca 180grader) den gode AJ, är det medvetet är han utsatt för medvetenen eller omedvetenen påverkan?

När du skriver "vridits", är det något särskilt du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in