2018-02-19, 05:52
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Att spelarna går till just Wolsburg är dock ingen slump. Enligt Kicker betalar Wolsburg sina spelare mer än alla engelska klubbar förutom sex stycken. Men vad har de för intäckter? De har ingen enorm publik, och framgångarna har egentligen också uteblivit. Verkar vara en köpeklubb i fritt fall.
VW har hämtat sig från avgasskandalen och går nu med vinst igen. Tror att folk underskattar hur enormt mycket pengar den firman omsätter. Här i Nordtyskland kör var och varannan människa en VW (eller SEAT/Skoda som ju ägs av dem) inklusive jag själv som äger två VW-bilar. Att sponsra Wolfsburg är ingen stor utgiftspost för en sådan koncern.
Citera
2018-02-19, 17:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
"Vi befinner oss i början av VAR, om ett par år så kommer det att vara naturligt att se över tveksamma situationer och att tillåta en "coach's challenge".

Så länge domaren själv bestämmer om det blir VAR eller inte, så kommer det att vara så här. Sannolikt kommer utvärderingen efter säsongen också att handla om hur många domslut som hade ändrats om domaren bett om VAR."

Det första och viktigaste steget är taget, nu måste det bara finjusteras, även om det är tråkigt när en domare inte ber om hjälp i situationer som ser tveksamma ut. Kom även ihåg, de är inte vana att be om hjälp, det är hockeydomare.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Håller med. Och även ifall det är "det är lika många märkliga beslut nu som innan" så kommer detta med fördelen att det faktiskt hjälper en del situationer med. Mänskliga faktorn hjälpte aldrig.

Så det är endå en overall vinst och det lär bli bättre som du säger.
Är inte helt negativ till VAR, men tycker man behöver mer än finjustera. Håller på och pular på ett längre inlägg i frågan, där jag delar upp de slags situationer där jag sett VAR användas i BL och mina erfarenheter av resultatet. Blir både ris och ros.

Undrar om det inte är bäst att diskutera våra erfarenheter av videogranskningen i en egen tråd, en där våra kollegor från Calciotråden och nu sen i vinter England/PL kan delta? Vad tycker ni om en sån idé?

Sen för att vara mer topic, glöm inte att det är Bundesliga ikväll, en sån där konstig måndagsmatch.
Citera
2018-02-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är inte helt negativ till VAR, men tycker man behöver mer än finjustera. Håller på och pular på ett längre inlägg i frågan, där jag delar upp de slags situationer där jag sett VAR användas i BL och mina erfarenheter av resultatet. Blir både ris och ros.

Undrar om det inte är bäst att diskutera våra erfarenheter av videogranskningen i en egen tråd, en där våra kollegor från Calciotråden och nu sen i vinter England/PL kan delta? Vad tycker ni om en sån idé?

Sen för att vara mer topic, glöm inte att det är Bundesliga ikväll, en sån där konstig måndagsmatch.

Vore intressant ja! SÅ länge de inte blir en "Ja för VAR, Nej för VAR" responses bara-tråd.

Jajjemän! Avspark nu, Foppa på bänken, inte helt i matchform att starta än.
Citera
2018-02-20, 22:40
Medlem
Steff83s avatar
Inga problem för Bayern mot Besiktas. 5-0!
Citera
2018-02-22, 12:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Inga problem för Bayern mot Besiktas. 5-0!
För en som alltid är nervös så var det ett härligt resultat.
Min kärlek till Müller blir allt starkare.
Citera
2018-02-22, 16:50
Medlem
cyberkalles avatar
Det är mycket som tyder på att Ribéry inte kommer att vara en Bayernspelare efter säsongen.
Det är lite vemodigt han är fortfarande en spelare i världsklass men som det varit denna säsong så har Coman axlat hans roll ypperligt och han når inte upp till sitt gamla jag men 11 säsonger i Bayern är grymt.
Han skulle säkert få förlängt kontrakt men alla som vet hur han fungerar vet att han vill vara en startspelare och helst i 90 minuter så jag tror att han vill spela mer och var då jag tippar på hans gamla klubb Marseille.

En gamling som fortfarande gör skillnad för en klubb som Bayern är Robben fan han har fortfarande sin speed som om han vore 25 och extremt viktig att vi behåller.

I kväll så ska vi se om det tyska medelmåttiga laget Leipzig slår ut Italiens bästa lag gör dom det så ska det då anses som en bragd?

Dortmund är så jävla uselt behandlat av ledningen så deras kalleankaförsvar kommer inte klara av att slå ut Atalanta.
Citera
2018-02-22, 22:57
Medlem
Steff83s avatar
Två tyska segrar sammanlagt av två möjliga i kvällens tysk-italienska möten!
Citera
2018-02-23, 16:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Som att stjäla godis av ett barn lekande lätt.
Självklart är tyskfotboll flera klasser bättre än dom italienska.
Nu har dessutom Tyskland gått om Sverige i hockey
Citera
2018-02-23, 16:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Nästa omgång ger:

Lazio (ITA) v Dynamo Kyiv (UKR)
Leipzig (GER) v Zenit (RUS)
Atlético Madrid (ESP) v Lokomotiv Moskva (RUS)
CSKA Moskva (RUS) v Lyon (FRA)
Marseille (FRA) v Athletic Club (ESP)
Sporting CP (POR) v Plzeň (CZE)
Dortmund (GER) v Salzburg (AUT)
AC Milan (ITA) v Arsenal (ENG)

Dortmund ska va nöjda, ska inte vara några problem att gå vidare. Leipzig - Zenit kan nog gå hur som helst.

Välbehövligt med tre segrar i Europa denna vecka, men fortfarande efter Ukraina, Portugal och Frankrike, Italien, Spanien och England i rankingen i år.
Citera
2018-02-24, 09:56
Medlem
Germanofils avatar
Hannovers lagkapten Edgar Prib, som precis var på väg tillbaka från sin skada, har nu slitit av korsbandet IGEN på träning. Det blir alltså ingen comeback den här säsongen. Trots det vill klubben tydligen förlänga Pribs kontrakt som går ut i sommar.
Citera
2018-02-24, 17:52
Medlem
Oranginas avatar
Fotboll är ju roligt! Hade nästan glömt bort det.

Tayfun Korkut. Vilken man!
Citera
2018-02-24, 18:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Fotboll är ju roligt! Hade nästan glömt bort det.

Tayfun Korkut. Vilken man!
Mario Gomez för helvete Mario Gomez heter er hjälte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in