2018-02-23, 14:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Bland de tretton åtalade finns några som åtalas för gamla skattebrott från 2014 och för att ha ljugit för FBI. Jag ser inga starka bevis för rysk inblandning i valet.

Mannafort har stämt Muller och Rosenstein för att undersökningen gäller hans gamla kontakter i Ukraina, när den skulle handla om Ryssland.

Det handlar inte om Nulands kakor, det handlar om en statskupp.

Fader Frost nämns också i Ryssland. Det finns en mycket gammal hänvisning till en kung i norra Finland.

Hans gamla kontakter i Ukraina var när han var politisk rådgivare åt Janukovytj och förvandlade honom till "demokrat". Troligtvis orsaken till valvinsten 2010.

Jag yndrar just om kung Bure finns i någon gammal källa?
Citera
2018-02-24, 11:43
Medlem
CommieHunter1s avatar
Sanktioner gör att Putin vinner hur som helst.

Citat:
That’s long before Western sanctions were imposed. And indeed, Movchan wonders if the West might find itself in somewhat of a bind when it comes to the future for sanctions against Russia. “It could be tough for the West,” he opines. “If they lift sanctions, they lose; if the sanctions remain, then Putin has a scapegoat for all his failures.”
https://www.forbes.com/sites/shelliekarabell/2017/08/14/why-russian-sanctions-havent-worked/2/#a06b9cd71ff0
Citera
2018-02-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hans gamla kontakter i Ukraina var när han var politisk rådgivare åt Janukovytj och förvandlade honom till "demokrat". Troligtvis orsaken till valvinsten 2010.

Jag yndrar just om kung Bure finns i någon gammal källa?

Poängen är att det är skillnad på Ryssland och Ukraina. Yanukovich hade stort stöd av rysktalande, men det enda han gillade med Ryssland var ryska pengar. Även VVP har påpekat att Yanukovich var korrupt. Att försöka klämma åt Ryssland med Manafort fungerar inte.

Kungen nämns visst i en gammal nordisk saga. Dem kan jag inte och inte kan jag nordiska språk, men jag tolkar Bore, Bure som skare. Egentligen fader Frost. I Ryssland har just Maslenitsa firats. Då bränns en kvinnlig docka för att markera att vintern är på väg att ta slut. Det är ingen slump att vi fastade när det var ont om mat. Tänk också på Borealis.
Citera
2018-02-24, 19:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Poängen är att det är skillnad på Ryssland och Ukraina. Yanukovich hade stort stöd av rysktalande, men det enda han gillade med Ryssland var ryska pengar. Även VVP har påpekat att Yanukovich var korrupt. Att försöka klämma åt Ryssland med Manafort fungerar inte.

Kungen nämns visst i en gammal nordisk saga. Dem kan jag inte och inte kan jag nordiska språk, men jag tolkar Bore, Bure som skare. Egentligen fader Frost. I Ryssland har just Maslenitsa firats. Då bränns en kvinnlig docka för att markera att vintern är på väg att ta slut. Det är ingen slump att vi fastade när det var ont om mat. Tänk också på Borealis.

Saknar du allt kritiskt tänkande människa?

Tror du att saker blir "sanna" var för att du tror på något?

Tja, det verkar ju, tyvärr, vara på det viset.
Citera
2018-02-25, 02:46
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Poängen är att det är skillnad på Ryssland och Ukraina. Yanukovich hade stort stöd av rysktalande, men det enda han gillade med Ryssland var ryska pengar. Även VVP har påpekat att Yanukovich var korrupt.

Är inte Poroshenko korrupt?
Citera
2018-02-26, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Saknar du allt kritiskt tänkande människa?

Tror du att saker blir "sanna" var för att du tror på något?

Tja, det verkar ju, tyvärr, vara på det viset.

Jag kan bara berätta vad jag har fått höra. Utan språk- och historiekunskaper är det svårt att uttala sig definitivt. Fader Frost, kung Bore och den finske kungen har stora likheter. Det här är sådant våra akademiker inte verkar pigga på att studera. Norden, Ryssland inkluderat, var ganska integrerat förr i tiden. Vad tror du Novgorod betyder? Nygård, dvs Nystad. Man svedjade i Svealand och ännu mer i det stora Ryssland. Relationerna var excellenta. Språkvetarna säger att vi troligen kunde kommunicera bättre på den tiden. Slavisk-talande förvånas över det svenska ordet "ljuva". Stavningen och betydelsen liknar varandra. Ljuva syster kan också förstås som älskade syster.

Russofobin är ett förfärligt arv efter katolska kyrkan och krigen. Bär det inte vidare.
Citera
2018-02-26, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Är inte Poroshenko korrupt?

Ja. Kravchuk, Ukrainas förste president, lovade en lysande framtid, men varken han eller hans efterträdare byggde framtiden. Poroshenko är ännu en fifflare. Han är rikare nu än förut, medan folket lider.
Citera
2018-02-26, 15:42
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Citat:

Nädu, där har Ola allt rätt.

Ryska oligarken Oleg Deripaska bekostade Paul Manaforts arbete till ett belopp av 2 miljoner dollars för att få information om Trumps kampanj.

Enligt avslöjandet av lyxprostituerande Nastya Rybka var Deripaska på kryssningssemester utanför Norge på sin yacht tillsammans med den högt uppsatta profilen från Utrikesministeriet Prihodko. Rybka skrev en bok enligt vilken "Prihodko var den enda som Deripaska behandlade som en överordnad". Det var viktigt för Deripaska att kunna "leverera" ¨åt Kreml eftersom konkurrensen mellan olika oligarker är stentuff.

Om ni inte bekantat er med det ännu kan ni se den här ganska underhållande videon (med engelsk undertext).

https://www.youtube.com/watch?v=RQZr2NgKPiU&t=1s
Citera
2018-02-26, 16:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Jag kan bara berätta vad jag har fått höra. Utan språk- och historiekunskaper är det svårt att uttala sig definitivt. Fader Frost, kung Bore och den finske kungen har stora likheter. Det här är sådant våra akademiker inte verkar pigga på att studera. Norden, Ryssland inkluderat, var ganska integrerat förr i tiden. Vad tror du Novgorod betyder? Nygård, dvs Nystad. Man svedjade i Svealand och ännu mer i det stora Ryssland. Relationerna var excellenta. Språkvetarna säger att vi troligen kunde kommunicera bättre på den tiden. Slavisk-talande förvånas över det svenska ordet "ljuva". Stavningen och betydelsen liknar varandra. Ljuva syster kan också förstås som älskade syster.

Russofobin är ett förfärligt arv efter katolska kyrkan och krigen. Bär det inte vidare.

Vilken finsk kung? Däremot så är det korrekt att kontakterna var täta. Jag kan kanske också glädja vissa att finska kan varit det första språket som nådde norden. Spelar mindre roll för mig, annat än att källan är Herman Lindqvist i sin bok som behandlar vår fd. rikshalvas historia inom den svenska historien.
Ni vet han som beskylls av vissa fanatiker för att "förfalska den finländska historien". Han växte, för övrigt upp i Helsingfors och fick sitt historieintresse ifrån skoltiden där.

För att vara mera noggrann:

Citat:
Mycket tidigt levde människor i det som är dagens Finland. I själva verket kan Finland uppvisa de älsta spåren av mänsklig kultur i Norden

(s 14)

Källa: När Finland var Sverige, Herman Lindqvist, 2013, Albert Bonniers Förlag.

Sedan noterar jag att du själv medger att du saknar historie och språkkunskaper. Det kanske inte är så konstigt att akademikerna inte intresserar sig för dina sk. "teorier".
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-02-26 kl. 17:55.
Citera
2018-03-17, 15:37
Medlem
rex144s avatar
Jag hoppas att England och USA tvingar Tyskland att dra sig ur northstream II
, det är den enda sanktionen som kan bita på Putin

jävla Merkel gosar med Putin som är en tjuvaktig bandit,
Shröder... den förre kanslern slickar också Putins röv, han skrev på northstream I avtalet med Putin för att sedan bli anställd av Gazprom...
det luktar korruption lång väg
Citera
2018-03-17, 21:11
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag hoppas att England och USA tvingar Tyskland att dra sig ur northstream II
, det är den enda sanktionen som kan bita på Putin

Jag hoppas på samma sak. Men om du tror att den "biter" så får du nog tänka om.

Ju fler sanktioner mot Ryssland, desto bättre - därför att det tvingar Ryssland att utveckla den nationella ekonomin och kommer därmed att bli ett exempel - precis som under USSR-tiden - på hur framgångsrik ett land kan vara (speciellt Ryssland som är så oerhört rikt på resurser och kompetens) när det inte är en del (eller en mycket marginell sådan) av den globaliserade ekonomin, vilken har slagit sönder samhällsstrukturer i Väst och utplånat lokala livsformer och banat väg för oerhörd social misär och allmän anomi och alienation.

Så det är bara att gratulera Ryssland ju fler sanktioner det drabbas av, då det leder till inhemsk utveckling, större värdighet och stolthet över den egna nationen och vad denna kan åstadkomma.
Citera
2018-03-17, 22:05
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag hoppas på samma sak. Men om du tror att den "biter" så får du nog tänka om.

Ju fler sanktioner mot Ryssland, desto bättre - därför att det tvingar Ryssland att utveckla den nationella ekonomin och kommer därmed att bli ett exempel - precis som under USSR-tiden - på hur framgångsrik ett land kan vara (speciellt Ryssland som är så oerhört rikt på resurser och kompetens) när det inte är en del (eller en mycket marginell sådan) av den globaliserade ekonomin, vilken har slagit sönder samhällsstrukturer i Väst och utplånat lokala livsformer och banat väg för oerhörd social misär och allmän anomi och alienation.

Så det är bara att gratulera Ryssland ju fler sanktioner det drabbas av, då det leder till inhemsk utveckling, större värdighet och stolthet över den egna nationen och vad denna kan åstadkomma.

Haha, du måtte skoja, Ryssland kommer aldrig bli ett nytt Japan som ändå fick mycket hjälp av USA, 1/3 av ryssarna lever under existensminimum, de bara super och äter kål, potatis och fläsksvål, de klarar sig tack vara sina kolonilotter men inte alla är så lyckligt lottade.

Det finns ingen företagsamhetsanda likt i Väst, dessutom är det en enorm byråkrati och korruption, den lokala maffian eller åklagaren, polischefen, KGB, etc. kan när som helst ta över ens affärsrörelse, man får välja mellan fängelse eller att man skriver över det på deras släktingar.

När som helst kan skattemyndigheten göra en razzia bara för att knäcka ett företag om man inte betalar tillräckligt med mutor eller om man hamnar i en tvist med ett annat företag som har kontakter/släktingar inom åklagarämbetet, polisen, skattemyndigheten eller KGB då är man rökt.

Det finns inget beständigt i Ryssland, inget rättsväsende, en ryss kan när som helst bli knäckt av myndigheter, det finns ingen rättvisa. Korruptionen växer för varje år, alla utpressar alla på pengar, från myndigheter till den lokala polisen och även fängelsevakter utpressar de intagna på fängelser, deras släktingar tvingas ta lån för att betala fångvaktare för beskydd annars den intagne råkar ut för misshandel, våldtäkt, tortyr och även mord eller så begår den intagne självmord för att slippa plågas.

Ryssland ett en skurkstat styrd av Putin och hans kriminella kumpaner från KGB
Senast redigerad av rex144 2018-03-17 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in