Citat:
Sammantaget gällande dina inlägg så går det knappt att utröna vad du far efter?
Ingen i tråden anser som sagt att Madsen har nåt "djup". Han är en ytlig självcentrerad egoist.
Att sen psykopater utan empati med flackt känsloliv med lätthet kan köra kniven i folk är knappast en revolutionerande nyhet.
Hans kåthet i kombination med storhetsvansinne och självcentrering fick honom väl att iscensätta nån sjuk sadistfantasi som malt i skallen på honom.
Att han klassas som monster beror givetvis på hans gärningar, det vidriga han har gjort mot Kim.
Kalla honom vad du vill - jag ser honom som en psykopatisk dynghög, en liten skit med hybris.
Ingen i tråden anser som sagt att Madsen har nåt "djup". Han är en ytlig självcentrerad egoist.
Att sen psykopater utan empati med flackt känsloliv med lätthet kan köra kniven i folk är knappast en revolutionerande nyhet.
Hans kåthet i kombination med storhetsvansinne och självcentrering fick honom väl att iscensätta nån sjuk sadistfantasi som malt i skallen på honom.
Att han klassas som monster beror givetvis på hans gärningar, det vidriga han har gjort mot Kim.
Kalla honom vad du vill - jag ser honom som en psykopatisk dynghög, en liten skit med hybris.
Vi är väl eniga då. Vad jag vänder mig mot är den mytbildning kring hans psykosociala profil som jag sett dom representerat på senaste många sidor i tråden. Mästermanipulatör med grotesk känslighet för svaghet, som kan fånga in varje journalist som låter honom svara på frågor, att han skulle behöva någon sorts ovanliga drifter osv., när han (som jag upplever honom) är mycket kass på skådespel, kör cringeaktiga inövade replikar, är 100% oempatisk, saknar självkritik och är promiskuös. Tycker inte att det krävs annat för att fatta brottet än att han ville ha spänning, hade tagit slut på sina sociala resurser i klubben, är orädd för konsekenser och fick napp från en av många tjejer han försökt lura ut i sjön för att ha lite action, få uppmärksamhet och antingen leva på myten (a la han baseballspelaren) eller få chilla i finkan. Han är psykopat, så det finns ingen svår gräns, och han har ingen ångest inför adversa utfall. Jag ville bara ge lite input så inte folk fastnar i den andra tolkningen utan att det andra alternativet (som.jag tror på) kommit på bordet.
Man kunde nestan tro att hon gjorde det för pengar.
( upps, där var jag ute med mina fördomar igjen.)
)