2018-02-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, jag har inget att invända mot det du skriver.

Det är verkligen ett stort kliv att begå ett bestialiskt dubbelmord när det största brottet man tidigare begått är att stjäla kaffekassan på jobbet!

Vi har väl ingen aning om vad han faktiskt gjort tidigare? E*vins sambo säger ju att han agerat chaufför åt den där Mattias och fått ca 3000 - 5000 kronor för drygt 1,5 - 2 timmars jobb. Om han utgått att han skulle få drygt 10 000 för morden så kan man ju undra vad han egentligen gjort tidigare, med tanke på att Mattias knappast existerar.
Citera
2018-02-23, 19:07
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det är verkligen ett stort kliv att begå ett bestialiskt dubbelmord när det största brottet man tidigare begått är att stjäla kaffekassan på jobbet!

Verkligen. Det som är spännande, är att det kan finnas en till GM.
Han har ju sagt att han ska prata under rättegången när hotbilden försvunnit, det är antagligen bara trams, men det går inte att bortse från att det finns en till GM.

Denne, eventuella GM, skulle jag gissa på är en snuskig ziegenare. Precis som Edvin är.
Citera
2018-02-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Han har ju sagt att han ska prata under rättegången när hotbilden försvunnit, det är antagligen bara trams, men det går inte att bortse från att det finns en till GM.

Denne, eventuella GM, skulle jag gissa på är en snuskig ziegenare. Precis som Edvin är.
Nja jag tror det där bara är blårök. E*vin var nog ensam.
Citera
2018-02-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker det är rätt att hon diskuteras i tråden med tanke på att ett disciplinärende inletts. Frågan är ju hur mycket hon får jobba när något sådant pågår och om hon måste avsäga sig vissa jobb, t ex det här.

Det är upp till henne. Däremot kan det anses olämpligt att företräda någon i ett brottmål. Däremot finns inget hinder för att vara bisittare i detsamma eller målsägarbiträde. Ej heller att företräda något i civilmål.
Citera
2018-02-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
Vi har väl ingen aning om vad han faktiskt gjort tidigare? E*vins sambo säger ju att han agerat chaufför åt den där Mattias och fått ca 3000 - 5000 kronor för drygt 1,5 - 2 timmars jobb. Om han utgått att han skulle få drygt 10 000 för morden så kan man ju undra vad han egentligen gjort tidigare, med tanke på att Mattias knappast existerar.
Nej det är ju alldeles riktigt Jag tycker bara, med tanke på hur klantig han verkar, att det hade kommit fram om han gjort sig skyldig till ett mer betydande våldsbrott utöver Mantorps-dådet.
Citera
2018-02-23, 19:12
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Nja jag tror det där bara är blårök. E*vin var nog ensam.
Det tror jag med. Men med tanke på hur skruvat hela detta fall är, så skulle inget förvåna mig.
Citera
2018-02-23, 19:13
Medlem
Citat:

Den där Mattias är säkerligen påhittad, med tanke på vad sambon sa under förhör:

"S*ndra säger att hon inte har varit så där förtjust i E*vins extraarbete på det här viset, eftersom killen han kör runt på tydligen är kriminell. Hon har dock uppskattat det på det viset, att det har ju hjälpt deras ekonomi. S*ndra vet inte hur E*vin kommit i kontakt med Mattias "helt plötsligt så dök han bara upp".
Citera
2018-02-23, 19:15
Medlem
Citat:
Nej det är ju alldeles riktigt Jag tycker bara, med tanke på hur klantig han verkar, att det hade kommit fram om han gjort sig skyldig till ett mer betydande våldsbrott utöver Mantorps-dådet.

Absolut, det håller jag också med dig om. Men ett rånbyte på 3000 - 5000 kontant är ändå inget simpelt snatteri, det var så jag menade. Sen är steget till dubbelmord synnerligen stort vilket gör det extra intressant att ta reda på vad han har för tidigare erfarenheter.
Citera
2018-02-23, 19:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Den där Mattias är säkerligen påhittad, med tanke på vad sambon sa under förhör:

"S*ndra säger att hon inte har varit så där förtjust i E*vins extraarbete på det här viset, eftersom killen han kör runt på tydligen är kriminell. Hon har dock uppskattat det på det viset, att det har ju hjälpt deras ekonomi. S*ndra vet inte hur E*vin kommit i kontakt med Mattias "helt plötsligt så dök han bara upp".
Följer inte med i ditt resonemang. Menar du att sambon ljuger för polisen?
Citera
2018-02-23, 19:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Nu låter du riktigt desperat hörru du .
Får man fråga hur E**** och ziegenaren har hållit kontakten i så fall med tanke på E****:s ivriga
sms:ande till sambon hela tiden med bara uppehåll under morden och under resan Borensberg
och resan vidare till frossandet på en halv oxe i Linköping .
Eller du kanske menar att hans polare ziegenaren inte hade någon mobiltelefon ?
Citera
2018-02-23, 19:20
Medlem
Citat:
Absolut, det håller jag också med dig om. Men ett rånbyte på 3000 - 5000 kontant är ändå inget simpelt snatteri, det var så jag menade. Sen är steget till dubbelmord synnerligen stort vilket gör det extra intressant att ta reda på vad han har för tidigare erfarenheter.
Ja det vore intressant om det kommer fram något under huvudförhandlingen eller när han väl sitter inne. En del får ju en drift att skryta för med-interner, om tidigare bravader.

Men det blir jag nog lurad på med tanke på vilken mussla han varit under förhögern . . . .
Citera
2018-02-23, 19:21
Medlem
Citat:
Det tror jag med. Men med tanke på hur skruvat hela detta fall är, så skulle inget förvåna mig.
Nej, det har du helt rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in