2018-02-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Och vi män tycker detsamma vad gäller kvinnor, åtminstone jag.

Hihi ja min kommentar var ett svar på en smått bitter man som sa att kvinnor var just sånna, för att belysa att givetvis tycker kvinnorna desamma om männen... 😁😁
Citera
2018-02-21, 01:06
Medlem
A-party-with-martys avatar
Vad är prylen med match.se angående att singlarna syns på banners utanför sajten (tex vid blocket)?
Kan man välja bort den skiten? Vill inte bli uttitad på "bästa sändningstid". En gång såg jag en bondlurk till granne på en sån banner😦.
Citera
2018-02-21, 14:39
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Tinder har jag aldrig provat då det skulle vara en stor skam för mig om det uppdagades att jag var i desperat behov av ett fruntimmer (utåt sett ger jag sken av att vara en konservativ kalvinist). Dvs Appen syns tydligt på min Ipad (mig veterligen kan man ej gömma applikationer visuellt).

Kan iaf säga att Badoo ger bättre avkastning än HP trotts att HP egentligen borde vara bättre då den ej har begränsad funktionalitet. Har än så länge ingen erfarenhet att betala för sex varken via dejtingbaserade näringsidkare el från prostutuerade . Vet bara en annan (mindre känd) gratis sajt & det är Sunnydate där utbudet verkar vara anmärkningsvärt litet. Dock finns det en del skumma kvinnor som mejlar en från utlandet (om det är intressant för dig).

Tycker tvärtom! HP gav bättre resultat än badoo. Träffat en från badoo men tappat räkningen på hp hur många dejter.

Däremot så har hp gått ner sig totalt. Mina resultat på hp baseras på för ett par år sedan.

Nu är det fler ensamstående morsor med skrikiga ungar där mer än nånsin. Som söker välutbildade män, minst 185 lång, kantigt ansikte och skäggstubb, mörkhårig. Och dom själva bor i en trång 1a i en wt förort och har valkar som hänger ner till knäna, käkar tacos och dricker bag in box vin varje fredag.

Nä det är något som hänt. Vad kan jag inte sätta fingret på. Detta är på 5-6 år som marknaden när det gäller dejting mellan män och kvinnor är helt död nuförtiden.
Citera
2018-02-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Tycker tvärtom! HP gav bättre resultat än badoo. Träffat en från badoo men tappat räkningen på hp hur många dejter.

Däremot så har hp gått ner sig totalt. Mina resultat på hp baseras på för ett par år sedan.

Nu är det fler ensamstående morsor med skrikiga ungar där mer än nånsin. Som söker välutbildade män, minst 185 lång, kantigt ansikte och skäggstubb, mörkhårig. Och dom själva bor i en trång 1a i en wt förort och har valkar som hänger ner till knäna, käkar tacos och dricker bag in box vin varje fredag.

Nä det är något som hänt. Vad kan jag inte sätta fingret på. Detta är på 5-6 år som marknaden när det gäller dejting mellan män och kvinnor är helt död nuförtiden.

Ja ok håller inte med men antar att vi bör ta hänsyn till att din erfarenhet har 6 år på nacken. Jag provade den för typ två år sen. Tror jag totalt träffat 2 kvinnor på den tiden o typ 13 på Badoo. Nu tycker jag inte att Baddo är nått vidare heller (iaf om man ej lägger pengar som jag aldrig gjort), går ju bara att ta mailkontakt direkt med typ 20-25 % av singlarna bland annat.
Dock har nånting definitivt hänt dom senaste åren ju större nätet blivit (konstigt nog). Tror som sagt nästan att det var enklare med en kontaktannons i papperstidning än det är med alla nymodigheter idag(om samma snubbe hade skrivit etc). Förut kunde man ju ragga upp ok brudar på öppna webb chattar( o även heta tel linjen) om man bara satt några timmar i veckan typ. Sånna ställen finns ju inte ens kvar längre(om dom gör det är det väl helt tomt där antar jag).
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-02-21 kl. 21:41.
Citera
2018-02-21, 21:39
Medlem
Så vad har hänt, kvinnor har blivit asexuella, feminismen har tagit över genom sitt manshat el massinvandringen har gjort kvinnor rädda & överdrivet moraliska (att inte vara lätt på foten etc). Hur var det för ni snubbar som var typ mellan 28-43 vid millenieskiftet, bättre, sämre el lika(kanske svårt att veta då ni blivit äldre nu men ändå typ)?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-02-21 kl. 21:42.
Citera
2018-02-21, 23:12
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Så vad har hänt, kvinnor har blivit asexuella, feminismen har tagit över genom sitt manshat el massinvandringen har gjort kvinnor rädda & överdrivet moraliska (att inte vara lätt på foten etc).?

Det finns naturligtvis en massa tok som hänt i samhället, men släpp allt det där som orsak till svårigheter att hitta en partner. Det handlar till extremt liten del om detta.
Citera
2018-02-22, 00:58
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ja ok håller inte med men antar att vi bör ta hänsyn till att din erfarenhet har 6 år på nacken. Jag provade den för typ två år sen. Tror jag totalt träffat 2 kvinnor på den tiden o typ 13 på Badoo. Nu tycker jag inte att Baddo är nått vidare heller (iaf om man ej lägger pengar som jag aldrig gjort), går ju bara att ta mailkontakt direkt med typ 20-25 % av singlarna bland annat.
Dock har nånting definitivt hänt dom senaste åren ju större nätet blivit (konstigt nog). Tror som sagt nästan att det var enklare med en kontaktannons i papperstidning än det är med alla nymodigheter idag(om samma snubbe hade skrivit etc). Förut kunde man ju ragga upp ok brudar på öppna webb chattar( o även heta tel linjen) om man bara satt några timmar i veckan typ. Sånna ställen finns ju inte ens kvar längre(om dom gör det är det väl helt tomt där antar jag).

Som exempel hade jag 3 dejter inom loppet av 2 veckor för 5-6 år sedan på hp. Alla 3 såg bra ut fast en av dom stack ut mer än dom andra två.

Jag var medlem för något år sedan. Tröttnade efter några veckor. Fick igång nångra konversationer men med tjejer under min nivå. Skippade dra det vidare och regga av mig från sidan istället. När jag var 20 så hade jag säkert doppat men ju äldre man blir desto kräsnare, eller ja åtminstone någon på samma nivå.

Är jag en 6a så vill jag ha minst en 5a för knull. Flickvän ska vara 6-7 för det ens ska vara intressant.

Tyvärr är hela marknaden helt vrickad när tjejer som är 3or ska ha killar som är minst 5-6. Dessa killar använder dom som spernahål. Samma sak med tjejer som är 5-6 som söker minst 8or. I väntan på bättre knullar 8-10 killar på skala tjejer flera nivåer under och karusellen är igång. Marknaden blir skev och tjejer på låg nivå tror de kan få något seriöst med dom.

Sen är du inne på en sak. Invandringen, vilket lett till mansöverskott i framförallt åldrarna 18-35år. Nu tror jag inte alla invandrare är heta på marknaden. Men var det ett hav av män före massinvandringen så försvinner man ännu djupare nu. Jag tror bara de blivit svårare än vad det varit innan att synas. Då faktiskt väldigt få brev på sidor öppnas av tjejer. Dom hinner varken se bild eller presentation på vilket tyder på för mycket män, alltså har man inte fått en chans från första början.
Senast redigerad av Klopek 2018-02-22 kl. 01:03.
Citera
2018-02-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Det finns naturligtvis en massa tok som hänt i samhället, men släpp allt det där som orsak till svårigheter att hitta en partner. Det handlar till extremt liten del om detta.
Jo visst kan jag släppa det men det är ju ej ba jag som märkt. Nån anledning till denna förändring lär ju existera el menar du att ingen förändring inträffat sen typ 00-talet?
Citera
2018-02-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Som exempel hade jag 3 dejter inom loppet av 2 veckor för 5-6 år sedan på hp. Alla 3 såg bra ut fast en av dom stack ut mer än dom andra två.

Jag var medlem för något år sedan. Tröttnade efter några veckor. Fick igång nångra konversationer men med tjejer under min nivå. Skippade dra det vidare och regga av mig från sidan istället. När jag var 20 så hade jag säkert doppat men ju äldre man blir desto kräsnare, eller ja åtminstone någon på samma nivå.

Är jag en 6a så vill jag ha minst en 5a för knull. Flickvän ska vara 6-7 för det ens ska vara intressant.

Tyvärr är hela marknaden helt vrickad när tjejer som är 3or ska ha killar som är minst 5-6. Dessa killar använder dom som spernahål. Samma sak med tjejer som är 5-6 som söker minst 8or. I väntan på bättre knullar 8-10 killar på skala tjejer flera nivåer under och karusellen är igång. Marknaden blir skev och tjejer på låg nivå tror de kan få något seriöst med dom.

Sen är du inne på en sak. Invandringen, vilket lett till mansöverskott i framförallt åldrarna 18-35år. Nu tror jag inte alla invandrare är heta på marknaden. Men var det ett hav av män före massinvandringen så försvinner man ännu djupare nu. Jag tror bara de blivit svårare än vad det varit innan att synas. Då faktiskt väldigt få brev på sidor öppnas av tjejer. Dom hinner varken se bild eller presentation på vilket tyder på för mycket män, alltså har man inte fått en chans från första början.

Din definition av nivå= bara utseende el även pengar, boende o kompetens? Finns en hel del rasfrämande kvinnor särskilt på bado dessa 30-44 åringar skördar frukten av detta fenomen o kan vara kräsna dock går dom att få kontakt med iaf till skillnad mot våra kvinnliga rasfränder. Bara min analys?
Citera
2018-02-22, 21:48
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Jo visst kan jag släppa det men det är ju ej ba jag som märkt. Nån anledning till denna förändring lär ju existera el menar du att ingen förändring inträffat sen typ 00-talet?

Visst är det mycket i samhället som har förändrats, men min uppfattning är att för den normala snittkvinnan så är varken tokfeministiska teorier eller en stor mängd invandrare något som påverkar hur man väljer sin partner.

Min personliga uppfattning är att man får jobba med sig själv om man önskar en partner - att vara bitter och hänvisa till feminister och så vidare kommer inte hjälpa utan bara leda till ensamhet.
Citera
2018-02-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Visst är det mycket i samhället som har förändrats, men min uppfattning är att för den normala snittkvinnan så är varken tokfeministiska teorier eller en stor mängd invandrare något som påverkar hur man väljer sin partner.

Min personliga uppfattning är att man får jobba med sig själv om man önskar en partner - att vara bitter och hänvisa till feminister och så vidare kommer inte hjälpa utan bara leda till ensamhet.

Helt ärligt så tyckte jag mer att det var intressant att komma på vad det kan vara som lett till att dejting rörelsen på webben har tvärdött trotts att nätet är större än nånsin. Var ej min mening att spy galla o låta bitter men jag la ju iaf fram några teorier till skillnad mot dig. Att man sen inte ska skylla på andra o vara lika gnällig som afroevenskarnas riksförbund osv osv kanske är sant men att svenska kvinnor som delvis ett steg i detta inte föder lika mycket barn längre(samtidigt som invandrare bildar muslimska familjer här mm) är ju faktiskt intressant i ett vidare perspektiv.
Citera
2018-02-23, 17:34
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Din definition av nivå= bara utseende el även pengar, boende o kompetens? Finns en hel del rasfrämande kvinnor särskilt på bado dessa 30-44 åringar skördar frukten av detta fenomen o kan vara kräsna dock går dom att få kontakt med iaf till skillnad mot våra kvinnliga rasfränder. Bara min analys?

Skulle jag kombinera utseende, pengar och var jag bor så skulle jag säga en 7a. Bor i ett bra vitt område i närfort, får ut 25k netto i månaden, är tränad för jag tränat i många år. Ansikte är väl medel. Enligt dom kriterierna är jag väl en 6-7a i mångas ögon beroende på vem man frågar.

Att då vilja ha en fet vinpimplande 2 barns mamma med skrikiga ungar är långt under min nivå. Men jag vet inte, det kanske är så det "normala" tillståndet är på dejting marknaden nuförtiden.

Kommer dock göra ett nytt försök på hp i vår. Av tidigare erfarenhet är tjejer mycket enklare vår/sommar. Stort antal verkar ju vara helt deprimerande höst och framförallt vinterhalvåret. Alltid lättare när det är gott väder att fixa en vår eller sommarflirt
Senast redigerad av Klopek 2018-02-23 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in