Citat:
Män kanske sätter på sekreteraren men de föredrar att gifta sig i sin egna klass. Den sexuella biten går att lösa på annat sätt.1) Nope. Målet med karriär är att bli VD eller partner (i jurist-branschen). För att komma dit måste du jobba många timmar och resa mycket i jobbet.
2) Till exempel ditt företag köper upp ett bolag i ett annat land och du måste flytta dit och vara VD eller åka på styrelsemöten. Hur ska du göra det hemifrån samtidigt som du hämtar och lämnar på dagis?
3) De kvinnor som du talar om har jobb och har inte målet att nå toppen.
1) Men vi talar om karriär-kvinnor right? Alltså oattraktiva kvinnor som jobbar minst 50 timmar per vecka och tar med sig jobbet hem på kvällar och helger.
2) Hur många män är intresserade av det när de kan sätta på sin unga snygga sekreterare istället?
3) Så det är oftast bidragstagare, män som har ekonomiska problem, män som är mycket äldre, män som är socialt utstötta, såna typer som blir tillsammans med karriär-kvinnor.
2) Till exempel ditt företag köper upp ett bolag i ett annat land och du måste flytta dit och vara VD eller åka på styrelsemöten. Hur ska du göra det hemifrån samtidigt som du hämtar och lämnar på dagis?
3) De kvinnor som du talar om har jobb och har inte målet att nå toppen.
1) Men vi talar om karriär-kvinnor right? Alltså oattraktiva kvinnor som jobbar minst 50 timmar per vecka och tar med sig jobbet hem på kvällar och helger.
2) Hur många män är intresserade av det när de kan sätta på sin unga snygga sekreterare istället?
3) Så det är oftast bidragstagare, män som har ekonomiska problem, män som är mycket äldre, män som är socialt utstötta, såna typer som blir tillsammans med karriär-kvinnor.
Många av mina vänner är chefer på företaget. Dock är de ju inte i juristbranschen, men har representationer från i princip de flesta andra akademiska motsvarigheter. De lyckas fixa familjeliv och samtidigt nå höga poster.
Men jag förstår vad du menar. Har även två vänner som har extremt stort ansvar och de har ju inte familj.
En utav mina bästa vänner är uppväxt med en sån mamma/kvinna som du beskriver. Pluggade på KTH, inte så snygg, reser och bor i olika länder osv. Dock höll hon sig hemma när hon var riktigt liten. Det var först när hon blivit större som hon började resa mer på allvar. Min vän har rest runt hela världen tack vare sin mamma.. Hennes mamma gifte också om sig med en basic Low life svenne.
Dock så är det ju vanligare idag att kvinnor gör karriär och allt går att lösa. Det finns fler nyanser.