Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Nej. Vi skattebetalare har redan betalat för biståndet en gång, det räcker.
Vi har i landet en av världens högsta skatter.
Vi behöver inte någon ny skatt dvs avgift för att betala moms.
Fundera över: "avgift 75 kr för att betala skatt (moms) för medborgare"
Sjukt!
Du blandar ihop Äpplen med Päron. Givetvis måste hanteringen gå ihop, för att du betalat skatt till sjukvård och hemtjänst så kan du inte kräva gratis frakt från Kina det faller på sin orimlighet.
Problemet är otroligt lätt att lösa om man vill:
När du handlar på t.ex. Wish så anger du att varorna skall till Sverige. Wish lägger då på svensk moms och skickar sedan varorna i bulk till en hub i Sverige som skickar vidare varorna till varje kund. Wish betalar sedan in momsen till Sverige.
Efter ett tag ser man vilka varor som går mest frekvent och kan lagra dom direkt i huben i Sverige och behöver inte skicka dom från Kina vid varje beställning.