Citat:
Ursprungligen postat av
Nahiag
Haha. Såg inte den här tråden utan hade sökt upp en gammal som jag kommenterade i. Postar min kommentar även här.
"Var inne på att planka amerikanska statspapper, de har slutat med de här ETFerna på Avanza. Då det är amerikanska så kan de inte ha kvar dem längre. Någon som vet något annat ställe där man skulle kunna gå kort i amerikanska statspapper? Nu när både Fed skall sälja, Kina signalerat att de vill sälja/inte köpa mer och den federala staten skall låna upp emot 1 000 miljarder dollar pga underskott, + gamla lån som förfaller så tror jag räntan måste upp.
Vet ni någon bra produkt för att lösa det hela?"
För övrigt, det är helt klart att USA kan lösa sina problem, det är inte "kört", men, det skulle få kraftiga konsekvenser.
De de skulle behöva göra är att, först å främst balansera budgeten. Genom höjda skatter och lägre kostnader. De skulle inte ens balansera budgeten även om hela Department of Defense & Department of Homeland Security skulle stängas ned. Inte för att säga att det är troligt utan för att poängtera hur stort underskottet är. Kraftigt högre skatter skulle gå, men skulle som sagt få konsekvenser.
Det som skulle kunna få detta att inte inträffa är om; Fed bytte policy (slutade sälja/börjar köpa igen) och utländska centralbanker, Kina/Japan, ECB, BoE, börjar backa dollarn/köpa statspapper igen.
Lyssna inte på mig utan på David Stockman, Peter Schiff etc. En bullmarket tar slut när "alla" är bulls. och en bearmarket tar slut när "alla" är bears. Just nu är alla tjurar och ingen lyssnar på varningsklockorna. Ignore it at your own peril.
Det är inte bara avanza. EU har messed upp regelverket så att man inte kan köpa amerikanska etfer och olika produkter längre. Det är medvetet för att låsa in de icke suspekterande europeerna I kollapsen, utan någon chans att fly när väl kaoset är här.
Varför tror ni de importerat in fienden nu I åratal?
Iallafall skydda era tillgångar som trådskaparen skriver. För EUR kommer att sjunka som ett skepp.
Det ser mycket illa ut för USA men det kommer komma en dag då det ser riktigt illa ut för USA men det är då det vänder för USA kommer innan Trump är klar med sin andra mandatperiod återställa landet och det blir då starkare än det nånsin varit.
Vad ni tror ska komma att hända kommer inte hända. Dock har ni rätt om en nära förutstående krash. Det säkra är Guld, ej EUR, USD (dock kommer det längre fram en period där dollarn blir starkare än nånsin I framtiden)
Det kommer se ut som att det blir en depression 1920 talet. Men det blir bara en recession och sedan nollställs ekonomin och vi får en skuldfri ekonomi I framtiden.