2018-02-21, 20:03
  #1
Medlem
USA börserna står i zenith och dollarn är URSTARK!!! NU är tiden att fly från KATASTROFEN

USA är överbelånat så det skriker om det,,,,Detta kommer sluta med att dollarn kraftigt devalveras och det Amerikanska folkets köpkraft kraftigt undermineras...

Huvud-orsaken är central-bankernas tryckande av pengar och köpande av finansiella tillgångar. Skulderna är nu HELT oåterbetalbara... Det skulle behövas en tillväxt som ALDRIG någonsin funnits genom historien för att ens ha en chans att betala tillbaka. Detta i kombination med rekordlåga räntor, !!!??? Ni hör ju själva att denna ekvation har absolut ingen chans att gå ihop.

USA har under decennier levt på import med lånade pengar ! Samt belåning av hus-lån, bil-lån, konsumtions-lån...Nu kommer räkningen. Räntorna på obligationerna är konstlat låga och speglar inte överhuvudtaget den verkliga risken för att inte få tillbaka något av värde som utlånare..

Pappers-pengar kommer mycket snart ifrågasättas....Fanns det överhuvudtaget något värde i dessa pappermassa-papper med ett tryck på ????

Om du vill ta dig igenom vad som väntar ; Köp riktiga saker, Pappers-pengar på banken kommer vara en fälla som devalveras kraftigt. Samlar-bilar, konst, Guld, silver, Olja. gas. Mat....Där har ni värde-bevararna.

Kina , Japan EU---kommer bli blåsta ! De kommer få tillbaka räntan i USD, men USD kommer vara kraftigt värde-sänkt...

Så fort obligations-räntorna ökar det minsta startar kollapsen...FED har ingen chans i världen att kunna öka räntorna !!! Och när marknaden inser det så är det GAME-OVER ! Vad ska FED göra ?? öka skulderna ännu mer och köpa upp egna obligationer som ingen annan vill köpa ???? Vad tror ni händer med dollarn då ? Smärtpunkten är redan nådd !!
__________________
Senast redigerad av sehba106 2018-02-21 kl. 20:05.
Citera
2018-02-21, 20:19
  #2
Medlem
Tur att man inte tar råd från människor som inte kan uttrycka sig i ord.
Citera
2018-02-21, 23:07
  #3
Medlem
Ta några pix och lugna ner dig, börsen går alltid upp i längden.
Citera
2018-02-21, 23:09
  #4
Bannlyst
Det här kommer bli den bästa tiden i mitt liv. ÄNTLIGEN så jag har väntat på att bear marketen ska börja. Nu jävlar ska alla få ligga som de har bäddat. Alla idioter i TV rutan, alla idioter i media! Sadist nej men skadeglädje JA. Människan är en jävla idiot ibland skit ska skit ha.

Kommer bli den största förmögenhetsomfördelningen i modern histora!
Citera
2018-02-22, 11:42
  #5
Medlem
Haha. Såg inte den här tråden utan hade sökt upp en gammal som jag kommenterade i. Postar min kommentar även här.

"Var inne på att planka amerikanska statspapper, de har slutat med de här ETFerna på Avanza. Då det är amerikanska så kan de inte ha kvar dem längre. Någon som vet något annat ställe där man skulle kunna gå kort i amerikanska statspapper? Nu när både Fed skall sälja, Kina signalerat att de vill sälja/inte köpa mer och den federala staten skall låna upp emot 1 000 miljarder dollar pga underskott, + gamla lån som förfaller så tror jag räntan måste upp.

Vet ni någon bra produkt för att lösa det hela?"

För övrigt, det är helt klart att USA kan lösa sina problem, det är inte "kört", men, det skulle få kraftiga konsekvenser.

De de skulle behöva göra är att, först å främst balansera budgeten. Genom höjda skatter och lägre kostnader. De skulle inte ens balansera budgeten även om hela Department of Defense & Department of Homeland Security skulle stängas ned. Inte för att säga att det är troligt utan för att poängtera hur stort underskottet är. Kraftigt högre skatter skulle gå, men skulle som sagt få konsekvenser.

Det som skulle kunna få detta att inte inträffa är om; Fed bytte policy (slutade sälja/börjar köpa igen) och utländska centralbanker, Kina/Japan, ECB, BoE, börjar backa dollarn/köpa statspapper igen.

Lyssna inte på mig utan på David Stockman, Peter Schiff etc. En bullmarket tar slut när "alla" är bulls. och en bearmarket tar slut när "alla" är bears. Just nu är alla tjurar och ingen lyssnar på varningsklockorna. Ignore it at your own peril.
Citera
2018-02-22, 13:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Det här kommer bli den bästa tiden i mitt liv. ÄNTLIGEN så jag har väntat på att bear marketen ska börja. Nu jävlar ska alla få ligga som de har bäddat. Alla idioter i TV rutan, alla idioter i media! Sadist nej men skadeglädje JA. Människan är en jävla idiot ibland skit ska skit ha.

Kommer bli den största förmögenhetsomfördelningen i modern histora!

Är bara boskapsklass till vanlig befolkning som blir av med sina besparingar vid varje krasch. Alla andra blir bara rikare.
Citera
2018-02-22, 13:48
  #7
Medlem
Bbobis avatar
Det är alltså egentligen valutaprodukter som köper dollar du vill varna för.

Sen finns det ju aktier också.
Citera
2018-02-23, 03:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Det här kommer bli den bästa tiden i mitt liv. ÄNTLIGEN så jag har väntat på att bear marketen ska börja. Nu jävlar ska alla få ligga som de har bäddat. Alla idioter i TV rutan, alla idioter i media! Sadist nej men skadeglädje JA. Människan är en jävla idiot ibland skit ska skit ha.

Kommer bli den största förmögenhetsomfördelningen i modern histora!
Hur länge har du legat likvid? Ligger du 100% ?
Citera
2018-02-23, 04:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahiag
Haha. Såg inte den här tråden utan hade sökt upp en gammal som jag kommenterade i. Postar min kommentar även här.

"Var inne på att planka amerikanska statspapper, de har slutat med de här ETFerna på Avanza. Då det är amerikanska så kan de inte ha kvar dem längre. Någon som vet något annat ställe där man skulle kunna gå kort i amerikanska statspapper? Nu när både Fed skall sälja, Kina signalerat att de vill sälja/inte köpa mer och den federala staten skall låna upp emot 1 000 miljarder dollar pga underskott, + gamla lån som förfaller så tror jag räntan måste upp.

Vet ni någon bra produkt för att lösa det hela?"

För övrigt, det är helt klart att USA kan lösa sina problem, det är inte "kört", men, det skulle få kraftiga konsekvenser.

De de skulle behöva göra är att, först å främst balansera budgeten. Genom höjda skatter och lägre kostnader. De skulle inte ens balansera budgeten även om hela Department of Defense & Department of Homeland Security skulle stängas ned. Inte för att säga att det är troligt utan för att poängtera hur stort underskottet är. Kraftigt högre skatter skulle gå, men skulle som sagt få konsekvenser.

Det som skulle kunna få detta att inte inträffa är om; Fed bytte policy (slutade sälja/börjar köpa igen) och utländska centralbanker, Kina/Japan, ECB, BoE, börjar backa dollarn/köpa statspapper igen.

Lyssna inte på mig utan på David Stockman, Peter Schiff etc. En bullmarket tar slut när "alla" är bulls. och en bearmarket tar slut när "alla" är bears. Just nu är alla tjurar och ingen lyssnar på varningsklockorna. Ignore it at your own peril.

Det är inte bara avanza. EU har messed upp regelverket så att man inte kan köpa amerikanska etfer och olika produkter längre. Det är medvetet för att låsa in de icke suspekterande europeerna I kollapsen, utan någon chans att fly när väl kaoset är här.
Varför tror ni de importerat in fienden nu I åratal?

Iallafall skydda era tillgångar som trådskaparen skriver. För EUR kommer att sjunka som ett skepp.

Det ser mycket illa ut för USA men det kommer komma en dag då det ser riktigt illa ut för USA men det är då det vänder för USA kommer innan Trump är klar med sin andra mandatperiod återställa landet och det blir då starkare än det nånsin varit.

Vad ni tror ska komma att hända kommer inte hända. Dock har ni rätt om en nära förutstående krash. Det säkra är Guld, ej EUR, USD (dock kommer det längre fram en period där dollarn blir starkare än nånsin I framtiden)

Det kommer se ut som att det blir en depression 1920 talet. Men det blir bara en recession och sedan nollställs ekonomin och vi får en skuldfri ekonomi I framtiden.
Citera
2018-02-23, 07:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waraahbe
Det är inte bara avanza. EU har messed upp regelverket så att man inte kan köpa amerikanska etfer och olika produkter längre. Det är medvetet för att låsa in de icke suspekterande europeerna I kollapsen, utan någon chans att fly när väl kaoset är här.
Varför tror ni de importerat in fienden nu I åratal?

Iallafall skydda era tillgångar som trådskaparen skriver. För EUR kommer att sjunka som ett skepp.

Det ser mycket illa ut för USA men det kommer komma en dag då det ser riktigt illa ut för USA men det är då det vänder för USA kommer innan Trump är klar med sin andra mandatperiod återställa landet och det blir då starkare än det nånsin varit.

Vad ni tror ska komma att hända kommer inte hända. Dock har ni rätt om en nära förutstående krash. Det säkra är Guld, ej EUR, USD (dock kommer det längre fram en period där dollarn blir starkare än nånsin I framtiden)

Det kommer se ut som att det blir en depression 1920 talet. Men det blir bara en recession och sedan nollställs ekonomin och vi får en skuldfri ekonomi I framtiden.

Du är lite väl confident men ok
Citera
2018-02-23, 22:40
  #11
Medlem
Jävlar vilket race det blev i slutet, snart är det nytt ATH på dow igen.

Asien upp nästan 2%
Citera
2018-02-24, 09:51
  #12
Bannlyst
Enda som finns är att äga USA-aktier. Går börsen ner så stärks dollarn betydligt och går det upp så går dollarn marginellt upp pga ränteeffekten. Upp ska vi och frågan är om vi får 26000 nästa vecka eller ny runda nedåt under 25000.

Jag hoppas att aktierna fördubblas från nuvarande nivåer. Cisco och Intel mot 60 i första hand, Exxon mot 100, oljan mot 80 minst osv. Caterpillar får gärna kliva över 180 och Apple över 200.

Kanske kan vi se en tillfällig sättning men någon bearmarket får vi inte förrän efter 2019 är över.

Då har vi dow jones på 40.000. Hör ni? 40.000!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in