2018-02-22, 20:01
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Alla vet väl att han som (namn onämnbart) propagerar för reptiler gör det för att han får betalt. Det trodde jag var allmän kunskap. Tror du på reptiler? Då är det du som är konstig inte det normala demokratiska folket.

ps. förövrigt vet jag att det spammas här. så fort något av intresse yttras kommer det en diskussion om helt andra saker. Något ni som har äran att skriva här är mycket medvetna om. Men vem är vem?
Jorå tror på reptiler brukar se dom ibland på promenader, fast de är oftast skygga djur. Skämt åsido ibland spammas det i tråden... medvetet eller mänsklig natur vem vet.
Citera
2018-02-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det är ju en teori så god som någon.
Känns lite med detta mord som STASI-arkiven.
Locket på bästa odemokratiska totalitära stil.

Frågan är då VILKA som sitter på denna hemlighet....

Holmer visste och den inre kärnan av Socialdemokratin åtminstone.
Jag antar att även de ledande borgerliga politikerna är informerade.
Flera inom polis och SÄPO också förstås.
Citera
2018-02-22, 20:17
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
På youtube finns intervjun med Alf Enerström slafsande i sig glass på McDonalds från 2012.

Angående poliserna som besökte honom säger han att han ser en av dom då och då. Har för mig att Affe vid denna tidpunkt bodde i norrort så där kan vara ett ställe att börja leta.

Här stämmer Dan Klöverskjöld in dåligt då han utvandrade till Australien något pr efter MOP.

Contra-Stig Johansson är en av de SÄPO män som illegalt övervakat Olof Palme. Men osäker på hur pigg han var 2011-13. Även om han kallas in till SÄPOs sambandcentral mordnatten har jag lite svårt att se honom som en mordkonspiratör.

Milan Heidenreich var SÄPO informatör samtidigt som han finns med på StBs lista över uppgiftslämnare. Han jobbar nära Rikskrim och Tommy Lindström med att återfå stulen konst. I samma ärende får han också en sexsiffrig dusör av Skandia och dess säkerhetschef Per Häggström.

Affe nämner också besök av polacker. Här passar MH in ganska bra men det finns fler alternativ på vilka som i själva verket besökte AE.

Var helt inne på att det var Stellan Å och KAK som Alf avsåg, av vilka Stellan lever, men vet inte längre...
Citera
2018-02-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Hon var där och vi är inte skarpast, och jag börjar bli väldigt gammal ... och det är mycket jag inte kan, (är som alla märkt i tråden dyslektiskt) men jag har en superkraft som jag faktiskt testat och det är att jag kan skatta folks IQ väldigt fort och det stämmer sedan med tester som görs.
Har testat detta praktiskt genom mitt medlemskap i MENSA genom alla tester som görs där och det stämmer faktiskt. Har även testat det på andra sätt. Tog förr förgivet att alla människor hade förmågan skatta IQ hos folk med lägre IQ än dem själva men förstod sedan att det inte alls var så och detta var en egen begåvning som inte följde med IQ. Jag kan normalt inte skatta IQ hos folk med liknande IQ som mig själv eller högre.
Har övertygat mig själv genom åren i all min självgodhet iaf, mestadels är detta en mycket deprimerande och frustrerande gåva.

Lisbet låg vi MOP på en IQ runt 80 enligt mig.

Likadant med HH, en del av det som folk upplever som mysterium med honom är helt enkelt ganska lågt IQ (ca 85).

Jag håller dock inte med dig om skattningen av Holmers IQ.
Den var kanske inte i Olofs klass men bra mycket högre än 85.
Citera
2018-02-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jallai säger sig ha uppgifter om att Palme var vid dålig hälsa innan mordet (psykisk) men ingen har sagt rakt ut vad det handlat om.

Det låter inte otroligt, genialitet och galenskap ligger nära varandra.
Frågan är varför en eventuellt psykiskt sjuk statsminister skulle elimineras på detta sätt, hade det inte funnits bättre sätt i så fall?
Det skulle då varit om man såg starka hot mot rikets säkerhet.
Citera
2018-02-22, 20:28
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Var helt inne på att det var Stellan Å och KAK som Alf avsåg, av vilka Stellan lever, men vet inte längre...
trodde det var stellan och cgö, men det var mer en spontan tanke
Citera
2018-02-22, 20:31
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
trodde det var stellan och cgö, men det var mer en spontan tanke

Det är minst lika troligt.
Citera
2018-02-22, 20:32
Medlem
hehehos avatar
EdK har ju pekat ut organisationen bakom MOP.
Det kan vara värt att notera att EdK har haft rätt i andra utpekanden även om tex en president som sköts av sina livvakter.
Samt andra professionella mord med härstamning i sydafrika.
I bland framtsälls det som om EdKs palme-snack var en tillfällig ingivelse men det var en del av ett långt koherent vittnesmål.
Citera
2018-02-22, 20:43
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Det kan vara värt att notera att EdK har haft rätt i andra utpekanden även om tex en president som sköts av sina livvakter.
I bland framtsälls det som om EdKs palme-snack var en tillfällig ingivelse men det var en del av ett långt koherent vittnesmål.

Vill du i korthet sammanfatta edk:s vittnesmål gällande MOP?
Citera
2018-02-22, 20:48
Medlem
Haddos avatar
Kan man inte fråga den här Emma... hon kanske hörde nåt av intresse eftersom hon talade med Olof Palme som sista flicka... vad gulligt. och ingen undrar
Citera
2018-02-22, 20:56
Medlem
Citat:

EdK har sagt att Sydafrikanska regeringen kan ha varit inblandad i mordet på Palme och att CW var i Stockholm vid denna tid. Han dementerar att han själv var här, han har aldrig varit i Sverige säger han.

Man skulle kunna tänka sig att de som ville bli av med Palme använde sig av Sydafrikanerna eftersom man visste att de hade Palme på sin lista. Så slapp man smutsa ner händerna själv och dessutom var ju Sydafrikanerna betydligt mer erfarna inom detta gebiet. Men det hade ju inte gått om inte de hade fått hjälp och det fick de ju , på många olika sätt.

Jag är dock lite osäker på Sydafrikaspåret, det kan ju också vara ett medvetet utlagt villospår, som Kurdspåret.
Citera
2018-02-22, 21:06
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
EdK har sagt att Sydafrikanska regeringen kan ha varit inblandad i mordet på Palme och att CW var i Stockholm vid denna tid. Han dementerar att han själv var här, han har aldrig varit i Sverige säger han.

Man skulle kunna tänka sig att de som ville bli av med Palme använde sig av Sydafrikanerna eftersom man visste att de hade Palme på sin lista. Så slapp man smutsa ner händerna själv och dessutom var ju Sydafrikanerna betydligt mer erfarna inom detta gebiet. Men det hade ju inte gått om inte de hade fått hjälp och det fick de ju , på många olika sätt.

Jag är dock lite osäker på Sydafrikaspåret, det kan ju också vara ett medvetet utlagt villospår, som Kurdspåret.

Ja, beställningen kom med all säkerhet från Sverige i så fall. Det är intressant med polismännens resor till Sydafrika. Önskar mer information om utbytet mellan Sverige-Sydafrika vid tiden för mordet. CGÖ hade gjort en del jobb åt Sydafrikanska legationen om jag inte minns fel. Det är också intressant. Sedan har vi historien om spionen "Bengt" som också bör uppmärksammas. Åke J Ek och Sverige-Sydafrikasällskapet är också att notera. WACL kan också ha utgjort en plattform för samarbete. Dumt att inte se kopplingarna till Sydafrika. Med detta sagt utgör Landsförrädarspåret fortfarande den tydligaste motivbilden. Det ena behöver dock inte utesluta det andra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in