2018-02-22, 17:50
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
EMF är alltför offentliga i egenskap av advokat i dessa mål att henne kan man inte tysta och då återstår karaktärsmord.
Hon har som målsägandebiträde direkt insikt i målen, statistiken och förövarnas (kulturellt betingade) attityd.
Hon har till skillnad från Springare insikt i våldtäktsmål på ett djupare, mer övergripande och heltäckande sätt.
Hon har ett grundmurat renommé genom sina mediaframträdanden att stå på de svagas och drabbades sida och var en "god" människa.

Summa: Hon kan inte viftas bort lika lätt som Jonasson, Springare eller Heberlein.
Ergo: Hon blir farlig om hon börjar peka på kejsarens nakenhet.
Citera
2018-02-22, 17:53
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag svarade på ditt inlägg att MSM inte begår ett karaktärsmord om de inte har jävligt på fötterna. Mitt inlägg visade att de visst gör det om det passar deras agenda.

Frågan är varför EMF nu slängs åt vargarna? Hon framför kritik mot kriminella invandrare, vilket även JO och mängder av andra uthängda anonyma och offentliga gjort. Om man inte karaktärsmördas så försvinner man från rampljuset. När såg du senaste George Scott, Richard Herrey eller Christer Sandelin i MSM? EMF är alltför offentliga i egenskap av advokat i dessa mål att henne kan man inte tysta och då återstår karaktärsmord. Tänk vad konstigt om hon också råkar ut för en "hjärtattack" eller möter en "ensam galning".
Min gissning...

Hon har givit sig på en av sina anställda för grovt och personligt som hade lite för bra kontakter och som bet ifrån.
Citera
2018-02-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Fast nu påstår Aschberg att hans team har varit i kontakt med flera f.d. anställda så nog ligger det något i anklagelserna. För att inte nämna de bisarra intygen och det bandade samtalet. Allt är inte en judisk konspiration.

Inte engagerar sig juden Aschberg et al i om en advokat skulle skriva "taskiga" rekommendationsbrev eller vara en bufflig chef. Här döljer sig annat. Kan vara fallet våldtäktskurden Soran men sannolikt hennes uttalande om våldtäkt, invandrare och utvisningar. Då ÄR vi tillbaka igen på judiska konspirationen. Krossa och förstöra vita, kristna, västerländska nationer och folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Hon har som målsägandebiträde direkt insikt i målen, statistiken och förövarnas (kulturellt betingade) attityd.
Hon har till skillnad från Springare insikt i våldtäktsmål på ett djupare, mer övergripande och heltäckande sätt.
Hon har ett grundmurat renommé genom sina mediaframträdanden att stå på de svagas och drabbades sida och var en "god" människa.

Summa: Hon kan inte viftas bort lika lätt som Jonasson, Springare eller Heberlein.
Ergo: Hon blir farlig om hon börjar peka på kejsarens nakenhet.

Precis, hon är ännu närmare källan än de övriga. Även om jag tycker det är bra att hon gör dessa uttalanden så är min fiendes fiende inte nödvändigtvis min vän.
Citera
2018-02-22, 18:02
Medlem
Knapptryckarns avatar
Jag har oerhört svårt att se vad det är som hon gjort som är så galet. Det som framkommer i "berättelserna" är typ
- "Hon har saltat fakturor." So what? Det är så det går till i den här branschen
- "Hon är hård." Världen är hård, acceptera eller byt arbetsgivare
- "Hon var en jättebra arbetsgivare men ibland inte". Jaha okej
- "jag har inte själv utsatts för något men...". Andrahandsinformation från ett anonymt vittne, hur var det med bevisvärderingen.
- "det handlar om pengar". Ja det gör det. Advokatbranschen är inte altruistisk.
- "om någon gjorde fel blev de bestraffade". Om hög kvalitet är viktigt så kan det vara så. Vad är alternativet? Ska dåligt arbete belönas?

Jag fattar inte hur man ens ids whina om sånt här i media. Om det inte passar så byter man arbetsgivare. Personer som fått anställning hos henne är av den kalibern att det inte finns något problem att söka sig vidare.

Ett jävla gnällande för ingenting med andra ord. Själv gillar jag inte henne särskilt mycket men jag gillar arbetet hon gör.
Senast redigerad av Knapptryckarn 2018-02-22 kl. 18:05.
Citera
2018-02-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nix utan här har Aschberg vetat om att det här är så det ser ut i branschen och ringt upp kanske ett par hundra anställda som jobbat med Elisabeth Fritz genom åren. Såklart de får napp då om flera som vill tala om hur hemsk hon var som tvingade mig att jobba övertid, skrev dåligt intyg fastän jag är den bästa världen någonsin skådat etc. Det är så uppenbart beställd granskning efter att Elisabeth Fritz just blev lite för ärlig om vad hon möter i sitt arbete varje dag plus att hon vill ha livstid utvisning som norm. Då grep Aschberg in och gjorde sitt jobb. Fastän om man skulle göra samma sak mot honom och ringa upp alla som jobbat med honom genom åren skulle man garanterat hitta minst 16 st som hade skit att säga om honom.

Nu var det ju ren slutshaming som det där rekommendationsbrevet innehöll. Dvs sådant som hon och hennes feministkolleger RASAR över i officiella sammanhang.

Citat:
Fem sidor tar upp Wennstams bok och temat sex och skam. De båda Katarinorna är lika upprörda över att tjejer som känner lust kan stämplas som äckliga och slampiga.
Internet, sociala medier och rykten är en del av orsaken. Många tjejer har i skolorna blivit knäckta av detta.
"Våga ta snacket”, säger Wennstam.
Advokaten Elisabeth Massi Fritz hakar på med vad lagen säger om ryktesspridning.

http://tidningstankar.blogspot.se/2016/10/sex-och-skonhet-nar-tjejtidningen.html
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-02-22 kl. 18:31.
Citera
2018-02-22, 18:09
Medlem
Hur blir det nu för dem som arbetar på byrån? Hon lär ju inte prata med någon av dem mer. De kommer bli utfrysta allesammans. Så gör chefer som har hennes störning. Personalen är till för dem och deras ego. Som självständiga subjekt blir de bara störande och ska brytas ned om de försöker sig på att existera för sin egen skull.
Citera
2018-02-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Jag har oerhört svårt att se vad det är som hon gjort som är så galet. Det som framkommer i "berättelserna" är typ
- "Hon har saltat fakturor." So what? Det är så det går till i den här branschen
- "jag har inte själv utsatts för något men...". Andrahandsinformation från ett anonymt vittne, hur var det med bevisvärderingen.
- "det handlar om pengar". Ja det gör det. Advokatbranschen är inte altruistisk.
- "om någon gjorde fel blev de bestraffade". Om hög kvalitet är viktigt så kan det vara så. Vad är alternativet? Ska dåligt arbete belönas?

Jag fattar inte hur man ens ids whina om sånt här i media. Om det inte passar så byter man arbetsgivare. Personer som fått anställning hos henne är av den kalibern att det inte finns något problem att söka sig vidare.

Ett jävla gnällande för ingenting med andra ord. Själv gillar jag inte henne särskilt mycket men jag gillar arbetet hon gör.

Fattar du inte? Kvinnornas främsta beskyddare beter sig som ett svin mot sina anställda, företrädesvis kvinnor.
Citera
2018-02-22, 18:12
Medlem
Citat:
Inte engagerar sig juden Aschberg et al i om en advokat skulle skriva "taskiga" rekommendationsbrev eller vara en bufflig chef. Här döljer sig annat. Kan vara fallet våldtäktskurden Soran men sannolikt hennes uttalande om våldtäkt, invandrare och utvisningar. Då ÄR vi tillbaka igen på judiska konspirationen. Krossa och förstöra vita, kristna, västerländska nationer och folk.

Precis, hon är ännu närmare källan än de övriga. Även om jag tycker det är bra att hon gör dessa uttalanden så är min fiendes fiende inte nödvändigtvis min vän.

Jo, kom ihåg att farbror Adde inte ens bemödade sig att ta över Sverige.... eftersom vi var så samarbetsvilliga att det inte behövdes... vilka länder i Europa har drabbats hårdast av massinvandringens välsingnelser?
Tyskland och Sverige ligger väl i topp här?

Menar inget definitivt men ändå nåt att tänka på...
Citera
2018-02-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Fritz har väl blivit för öppen med att det är ett importerat problem med alla våldtäkter som sker, hon har ju gått ut och berättat att det är invandrare från muslimska länder som är åtalade i princip alla fall hon varit inblandad i. Inte längesen hon gick ut och skrev öppet om våldtäktskulturen bland muslimer där offrena är icke-muslimska svenska kvinnor, och det kulturella samt religiösa sambandet däremellan som måste tas på ett större allvar.

Hur du kan få det till ett systemskifte inom MSM när juden Aschberg är inblandad har jag svårt att förstå, när en medial person har belyst problem med invandringen och talat för ärligt om detta har Aschberg snabbt varit framme med sina vänsterextrema soldater för att förstöra deras karriär med hjälp av just MSM.

exakt.. tror också att Aschberg vill sätta dit henne för att hon berättar sanningen..
Citera
2018-02-22, 18:14
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Inte det minsta förvånande. Förutom feminist så är Massi Fritz syrian, så hon kommer från en heders- och våldskultur.

Intressant att Robert Aschberg och Natalia Kazmierska är personerna bakom granskningen. Att de ger sig på Massi Fritz, är det ett ytterligare tecken på systemskifte inom MSM?

Folkförrädarna Aschberg och Kazmierska skulle aldrig granska Massi Fritz om Massi Fritz hållit fast vid rätt värdegrund. På senare tid har advokaten lyft på locket om invandrares överrepresentation när det kommer till sexbrott. Har EMF hållit sig vid rätt värdegrund och anklagats för ofredande har våldtäktsbladet Kazmierska och Aschberg jobbat för varit tyst.

Aftonbladet anställer som exempel näthataren Viktor Banke som tog över efter sin vän Oisín Cantwell.
Citera
2018-02-22, 18:14
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn

Har inte läst artiklarna, så tack för sammanfattningen.
Trakasserier, eller bortskämda snöflingor som inte klarar en chef som faktiskt ställer krav på sina anställda?
Citera
2018-02-22, 18:17
Medlem
Undrar hur länge den här bilden får vara kvar... https://www.instagram.com/p/BYlzWt3HzWB/?taken-by=advokatmassifritz

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in