2018-02-21, 08:40
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är nåt extremt icke-roligt med Marcus Berggrens barockt överlastade liknelser-humor levererat på nån sorts förstärkt göteborsk act-out

Typ om nåt är äckligt, då ska det till en rad lite "galna" liknelser ÅÅÅSÅÅ SMAKADE DET SOM ETT LAGRAT HÄSTANSIKTE FRÅN NITTONHUNDRRANIITTIFYRA VA, SOM HENRIK BERGGRENS NERSKETNA HERRTROSOR FRÅN ETT POSTAPOKALYPTISKT ULLAREED ÅSSÅ..

typ.
Helt sjukt att en professionell komiker håller på så. Jag trodde sånt dog för flera år sen. Det är humormässigt i samma nivå som en skrikig 20-åring på en förfest eller typ Stefan och Christer.
Citera
2018-02-21, 19:08
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Skrivits rätt mycket om det i den här tråden. Här till exempel får du det ganska utförligt.

(FB) Alla Mina Kamrater - podcast

Med tanke på trådens längd, måste jag nog krypa till korset och erkänna riktigt sopig research! Tack för klargörandet och hänvisning.
Citera
2018-02-21, 23:40
Medlem
pazeras avatar
Det va ett intressant samtal idag kring AI som mynnade ut i sexrobotar. De hettade till lite i samtalet då Fritte först menade på att man måste kunna ha en objektiv diskussion kring ämnet innan tjejer känner sig kränkta. För en gång skull blev det lite argumentation och debatt kring ämnet. Johanna wagrell stod för en ganska post konservativ feministisk åsikt medens Ola Aurell va påläst och hade goda argument. Det som slog mig va; -denna argumentationen hade aldrig förts för två år sedan, klimatet va känsligare då men nu har det luckrats upp..

avsnittet är från 21 feb 2018
Senast redigerad av pazera 2018-02-21 kl. 23:46.
Citera
2018-02-21, 23:44
Medlem
Wagrell är väldigt svår att gilla hur mycket man än försöker. Hon har mild personlighetsstörning. Ständigt subtilt tjat om hur män alltid raggar på henne, överlag en uppenbar narcisstisk image och har en sanslöst gnällig och unlikeable röst. Hon kan ju verka intelligent men jag kommer nog sluta lyssna på alla avsnitt hon är med i. Hatar henne. Hon ska akta sig för att skaffa barn, hemsk människosyn hon har. Tror hon själv fattar det. Vidrig person.
Citera
2018-02-22, 00:02
Medlem
pazeras avatar
Jag hade velat höra Johanna Wagrells "take" på ensamkommande unga herrar från Afghanistan sexualitet. Detta är en grupp som har svårt att interagera med andra svenskar på grund av språket, de har en stor sexuell frustration. Svenska tjejer dissar dem, andra invandrargrupper ser ner på dem. HUr löser vi detta Wagrell? En lösfitta? - nä för det är kränkande mot kvinnor. Vem ska ställa upp?
Det är ett faktum att vi har grupper av män i sverige som står längre ner än vita kvinnor här i Sverige. Lyssnar du på dem?
Citera
2018-02-22, 00:14
Medlem
Självklart kommer hon säga att frustrationen beror på att dessa afghaner är kräsna
"De ska veta sin plats"

Är det nån så är det väl tjejerna som siktar för högt. Killar speciellt frustrerade män skulle sätta på allt som rör sig, som Martin höll på att säga innan han avbröts.

Tror sexuellt frustrerade män måste inse att sex är väldigt överskattat och för eller senare kommer man inse hur äckligt det egentligen är lol. Tänker på rövhål, mens och så vidare. Tvångstankar som gör att man får svårt att hålla ut genom samlaget.
Citera
2018-02-22, 01:38
Medlem
Då har man lärt sig nåt nytt: det finns tydligen minst lika många sexuellt frustrerade tjejer som aldrig får en chans att ligga som det finns killar.

"Jodå så är det."

Ola försökte stå på sig lite men backade ganska snabbt. Förståeligt dock, känsliga grejer.

Ibland blir jag så jävla frustrerad över Wagrell. Så jävla dum. Och så halvvägs in i diskussionen kan hon bara bli helt nonchalant och "ge upp för alla argument mot mig är så korkade" och börja med "mmmmmm.... Mmm verkligen..."

Hennes gnälliga stämma och tonfall och klagande generellt gör ju inte saken bättre.

Har någon mer försökt lyssna på podden hon och sambon har? "Jag orkar inte" där de bjuder in en gäst och... Wait for it... Sitter och KLAGAR över olika saker i vardagen.

Börjar hysa ett fruktansvärt agg mot denna översittar*****.

Hade hon varit en man och haft samma åsikter så hade nog AI-diskussionen blivit bra mer spännande och kommit fram till mer då de övriga inte hade varit tvungna att vara så försiktiga.

Men hon har haft sina stunder då och då faktiskt, det ska jag erkänna. Hon är inte alltid störande.

EDIT: Hon måste sluta säga "yezzz" också med ett surrande Z. Usch.
Senast redigerad av JohnMungo 2018-02-22 kl. 01:44.
Citera
2018-02-22, 04:44
Medlem
Inte för att jag gillar Wagrell speciellt mycket, men nu får ni ta och ge er... Märks kanske väl av att sexuellt frustrerade män är en öm tå här på Flashback.

Går lite markant över till kvinnohat istället för Wagrellhat i era kommentarer. Och tro mig, är väldigt många sexuellt frustrerade kvinnor där ute med, gäller bara att öppna ögonen.
Citera
2018-02-22, 08:37
Medlem
JohnMungo trollar nog med sitt kvinnohat för att ge illusion av att min kritik mot Wagrell har med sexuell frustration att göra. Tro mig jag har varit frustrerad i decennier, men det är över när jag insett att sex är överhypat. Och det är vad jag vill föra fram till andra i det onödigt lidande tillståndet. Så speciellt rena och vackra är inte Wagrell och hennes systrar att de är värda all uppvaktning och konstanta bekräftelse. Därför håller jag med killarna i studion angående sexdockor även fast jag personligen tycker det är avtändande (än så länge men vem vet i framtiden). Är glad att vi bröder stöttar varandra annars har vi normalt mobbat varandra precis som pogba försöker göra nu, antagligen som en signalering till tjejerna om ens karaktär eller vad det är. Ansträngde mig så hårt i mina inlägg för att inte verka som en total loser men som sagt denne JohnMungo är nog lite av ett troll om man läser hans tidigare inlägg. Annars ber jag dig om ursäkt om jag missförstått.
Citera
2018-02-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken
JohnMungo trollar nog med sitt kvinnohat för att ge illusion av att min kritik mot Wagrell har med sexuell frustration att göra. Tro mig jag har varit frustrerad i decennier, men det är över när jag insett att sex är överhypat. Och det är vad jag vill föra fram till andra i det onödigt lidande tillståndet. Så speciellt rena och vackra är inte Wagrell och hennes systrar att de är värda all uppvaktning och konstanta bekräftelse. Därför håller jag med killarna i studion angående sexdockor även fast jag personligen tycker det är avtändande (än så länge men vem vet i framtiden). Är glad att vi bröder stöttar varandra annars har vi normalt mobbat varandra precis som pogba försöker göra nu, antagligen som en signalering till tjejerna om ens karaktär eller vad det är. Ansträngde mig så hårt i mina inlägg för att inte verka som en total loser men som sagt denne JohnMungo är nog lite av ett troll om man läser hans tidigare inlägg. Annars ber jag dig om ursäkt om jag missförstått.

Det var verkligen inte menat att klanka ned på henne för att hon är kvinna, och låter mitt inlägg som kvinnohat så får jag be om ursäkt.

Mun upprördhet berodde mer på att jag tyckte hon fuckade upp diskussionen när hon blev nonchalant och barnslig mitt i allt. Och jag känner lite att de tassade runt mer än om, säg Fritte varit den som argumenterat som Wagrell. Och då är det ju så att de inte kan debattera normalt men en kvinna. Det störde mig, m inget kvinnohat från min sida.

Älskar kvinnor.

Håller med om att jag slängde in ett par onödigt grova meningar, det var onödigt.

Sen vill jag bara flika in att man måste kunna bli upprörd över idioti i en diskussion som handlar om sexuell frustration eller pedofili utan att själv bli beskylld för "höhö du e nog sexuellt frustrerat peddo, därför du blir så upprörd" precis som att man måste kunna diskutera droger eller whatever.

Jag vill bara ha så mycket frihet som mojligt för alla. I alla möjliga sammanhang. Ett fritt samhälle.

Jag är inte sexuellt frustrerad vill jag också lägga till. Jag har rätt låg sexdrift.

Tack för mig.
Citera
2018-02-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Inte för att jag gillar Wagrell speciellt mycket, men nu får ni ta och ge er... Märks kanske väl av att sexuellt frustrerade män är en öm tå här på Flashback.

Går lite markant över till kvinnohat istället för Wagrellhat i era kommentarer. Och tro mig, är väldigt många sexuellt frustrerade kvinnor där ute med, gäller bara att öppna ögonen.

Det folk vänder sig emot är väl hur hon argumenterar? Stensäker på egen sak men vägrar lyssna på eller ta in motargument, även sakliga sådana. Slänger iväg halmgubbar, "du säger ju såhär" osv. Sen när de handlar om sexrobotar är det väldigt vetenskapligt men när det kommer till pedofili bara känsla, vilket blir lite irriterande att lyssna på. Det känns alltid som att det mynnar ut i trista diskussioner om män och kvinnor när hon är med. Det är ett humorprogram, inte debatt.

Fler tjejer i studion - absolut. Men snälla, inte Wagrell.
Citera
2018-02-22, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pogba

"Går lite markant över till kvinnohat istället för Wagrellhat i era kommentarer." ?!?! SVENSKA?

Ja just det ja, DU ÄR EXPERT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in