2018-02-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är väldigt konstigt att du verkar veta hur deras livskvalitet var?
Symtom som även kan vara psykosomatiskt!
Träffade läkare flera ggr i veckan, hur vet du det?
Så himla dåliga argument du kommer med, tror du är något!
Och så aggressiv, vad är ditt problem?
Lugna ner dig, ett tips bara!

Jag blir aggresiv när någon anklagar mig för att vara för avlivning av barn, så är det någon som behöver lugna ner sig så är det du!

Har du nån ensamrätt på att tycka att det är sorgligt att en ung tonåring måste tillbringa sitt liv inom fyra väggar eller tycker du själv att det är en bra livskvalitet?
Jag skrev att Agnes träffade lärare flera gånger i veckan, hur jag vet det får du räkna ut själv. Det är enkelt. Det borde du som är expert på argument fixa.
Citera
2018-02-22, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är säkert en av anledningarna till att föräldrarna skrev att dom inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av flickornas sjukdomssituation. Dom mådde säkert lika dåligt som du föreställer dig att man gör av att ha barn som blir sjuka av all aktivitet. Du måste försöka förstå att det inte är så enkelt att delta i aktiviteter när ett toalettbesök eller att klä på sig gör att man får symptom som påminner om influensa eller när man är så ljusskänslig så man måste ha på sig en ögonbindel för att stå ut. Dom valde inte isoleringen, dom hade inget val.

Bra skrivet.
Samtidigt var ju "familjen/Hanna" eller fler väldigt infektionskänsliga.
Hade nog inte varit så bra att dra hem nån "smitta" till huset.
Som du säger... dom hade nog inget val, helt enkelt.
Citera
2018-02-22, 07:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
https://www.expressen.se/kvallsposten/-darfor-drojer-bjarredfallet-analyserna-drar-ut-pa-tiden/

Tack!
Äntligen lite ljus över griften.

Så NFC meddelar att det tar till sommaren innan vi inte får reda på någonting.

Alltid något.

Ja, klart att verksamheten skulle upphöra när man centraliserar och slår samman, och ger det ett amerikansktklingande namn, vem hade realistiskt trott något annat? Det är som posten.

Det är skrämmande.

National fools' congress...?
Citera
2018-02-22, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack!
Äntligen lite ljus över griften.

Så NFC meddelar att det tar till sommaren innan vi inte får reda på någonting.

Alltid något.

Ja, klart att verksamheten skulle upphöra när man centraliserar och slår samman, och ger det ett amerikansktklingande namn, vem hade realistiskt trott något annat? Det är som posten.

Det är skrämmande.

National fools' congress...?

Det innebär att vi "dom flesta av oss" kommer att tillbringa tiden här i tråden, till sommaren.
Tror att en hel del av oss inte kan släppa denna tragiska familjetragedi.
Eftersom polisen är så "säkra" på vad som hänt, så hade dom ju kunnat släppa lite ny info.
Ja, jag vet FUP, sekretess, inte för allmänhet, bara en undersökning, läggs ner..... men eftersom
intresset är så stort, så kunde dom ju i alla fall sprida lite ljus, och berätta i stora drag vad som hänt och varför.
Polisen kan ju såklart inte släppa sånt som NFC behöver analysera, men dom kunde gå ut med en allmän förklaring på vad som hänt.
Detta kommer självklart inte att ske, men det hade betytt väldigt mycket, för oss alla.
Ja ja..... det får bli en lång vår.
Citera
2018-02-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
https://www.expressen.se/kvallsposten/-darfor-drojer-bjarredfallet-analyserna-drar-ut-pa-tiden/

Tack! Jättebra att polisen uttalar sig.
Detta måste vara fruktansvärt för de anhöriga. Att ha den ovissheten hängande över sig tills sommaren.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-02-22 kl. 08:15.
Citera
2018-02-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det innebär att vi "dom flesta av oss" kommer att tillbringa tiden här i tråden, till sommaren.
Eftersom polisen är så "säkra" på vad som hänt, så hade dom ju kunnat släppa lite ny info.
Ja, jag vet FUP, sekretess, inte för allmänhet, bara en undersökning, läggs ner..... men eftersom
intresset är så stort, så kunde dom ju i alla fall sprida lite ljus, och berätta i stora drag vad som hänt och varför.
Polisen kan ju såklart inte släppa sånt som NFC behöver analysera, men dom kunde gå ut med en allmän förklaring på vad som hänt.
Detta kommer självklart inte att ske, men det hade betytt väldigt mycket, för oss alla.
Jag har följt denna tråd sedan start och har svårt att släppa den. Det handlar verkligen inte om att gotta sig i olyckan, men som så många andra försöker jag ju förstå. Detta fall berör verkligen på djupet. Kanske just för att det känns så obegripligt. Det är oerhört frustrerande att inte få veta mer, att locket är så tätt. Kunde och borde i min mening hanterats annorlunda. Någonting stinker osunt just för att det hanteras så annorlunda i media än annat som sker och har skett. Osmakligt om det regisserats även efter döden. Makt och inflytande kan vara en del i det hela. Tack Avd9,Scheele mfl för bra och läsvärda inlägg bland mycket tjafs och strunt. Men det är väl så det är på Fb. Man lär sig sålla.
Citera
2018-02-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vet du att döttrarna var med på att isoleras?
Fast om man är ljuskänslig så kan man ha ögonbindel, som du skrev, finns ju de som är blinda, eller hur?
Hur kan du veta att de inte hade något annat val än att avliva döttrarna?
Tror du verkligen dessa två barn var så plågade av smärta att det inte fanns något annat alternativ än att döda dem? Trodde vi människor kommit längre än så? Vill du bli avlivad, för att någon inte tycker att du ska leva? Vem bestämmer, du eller dem?
Vem har sagt att töserna var isolerade ?? Det är spekulation som plötsligt blivit sanning i denna tråd 🤔Jag har tidigare nämnt att det finns foto på hela familjen firandes midsommar jul m.m tillsammans med vänner på vänners konto och instagram.Jag har också en gång påtalat att O och H hade olika synsätt på tösernas symptom.De var heller inte helt främmande för Bjärred när de flyttade dit då Oskars farfar och farmor har bott i traktern. Vet att farfar, farmor och även Os bror är begravda där så jag antar att de är födda och uppvuxna där innan de flyttade till Stockholm.Obs detta är dock bara en gissning och inget jag vet till 100 %.
Citera
2018-02-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jag har också en gång påtalat att O och H hade olika synsätt på tösernas symptom.De var heller inte helt främmande för Bjärred när de flyttade dit då Oskars farfar och farmor har bott i traktern. .

Tack för ditt inlägg. Det med olika synsätt har jag missat. Kan du förklara en gång till? Os bror?
Citera
2018-02-22, 08:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Ja, man kan förstå att det kan vara så att de vill vänta till stormen lagt sig (och de har hunnit utlysa lite forskningsanslag till nåra märkeskalvar, och anordna några konferensresor till varmare länder, så att man kan komma framstå som pålästa när våren o svaren kommer), men detta är ju lätt löjligt.

(Det är väl också ett annat namn på "skingra er, pöbel".)

Jag skulle inte sitta här o dra. Även om man nog kan tänka sig att det kan luftas lite idéer så småningom.

Eller så kammar sig NFC nu och svaren kommer på fredag.

Men det är ju inte sannolikt, och det är inte moraliskt försvarbart, att skriva i tidningen att en Krim-analys tar ett halvår. Rättelse: 2,5 månad; sommaren på NFC börjar väl efter påsk.

Jag kan inte tro det. Hade de döda varit vid liv hade de hunnit dö innan.

Det är antingen blå dunster eller beklämmande. Elelr både och.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-02-22 kl. 09:00.
Citera
2018-02-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tack för ditt inlägg. Det med olika synsätt har jag missat. Kan du förklara en gång till? Os bror?

O upplevde inte töserna så sjuka som H etc.Vilket också läraren bekräftade "sjuka med jämna mellanrum".O hade en bror som dog som spädbarn....
Citera
2018-02-22, 08:47
Medlem
Citat:
O upplevde inte töserna så sjuka som H etc.Vilket också läraren bekräftade "sjuka med jämna mellanrum".O hade en bror som dog som spädbarn....

Tack för förklaringen.
Citera
2018-02-22, 09:07
Bannlyst
Citat:

Ja, verkligen tack för info! Låter som att samma infekterade konflikt som manifesterats här i tråden även fanns mellan O och H.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in