Citat:
Ursprungligen postat av
Saga-Linnea
Nu kan jag äntligen kommentera, har väntat på att få medlemskapet aktiverat.
Irrelevant, kan tyckas, men vill ändå skriva några rader om J, som jag haft en väldigt nära vänskap med de senaste åren.
J var en mycket intelligent, empatisk, omtänksam, verbal, och kunnig person.
Mycket beläst, belevad och begåvad.
Filosofi och teologi var hans huvudämnen på universitetet.
J var mycket kulturellt bevandrad och hade även stor kännedom om kulinariska läckerheter. Han sände mig t.o.m. egenhändigt tillverkad pesto per post.
Alla kan också falla, särskilt med dåligt sällskap.
Hade en förhoppning om att hans begåvning skulle börja ta sig mer konstruktiva uttryck, men tyvärr tog det alltså slut där.
TACK!
Kände J sedan 1994 men tappade tyvärr kontakten för ca 10 år sedan... men blev helt förstörd när jag hörde vad som hänt, och faktiskt ännu mer förstörd av att se hans namn skrivas ut här (trots att jag är hängiven flashbackare).
Man kan kalla J vad man vill, men kände man inte honom VET man inte! Vi lärde känna varandra strax innan VM 1994, i Malmö, och blev 'bästa vänner' - som man blir när man är runt 20 - över dessa tre VM-veckor. Ute och festade och njöt 37-gradig värme (ja, 37 grader. I Malmö. På natten. Och Svedala tog sig till en tredjeplats. FANTASTISK sommar!) Han skulle läsa sin jävla filosofi, jag hatar filosofi så vi kom varandra nära genom att inte alls tycka samma om någonting.
Han var en oerhört intelligent människa med så många insikter som ingen annan bara "har".
Vi fortsatte att umgås över en period om kanske 15 år, sedan flyttade "alla" och vi förlorade kontakten, sånt som händer. MEN! Det upprör mig något oerhört att se J:s namn smutskastat som "alkis" och annat; han var så mycket MER. Ni som dömer, tänk efter! Ni har alla en "alkis" i er familj och/eller omedelbara närhet - hur hade ni tänkt om de dog under ovanliga omständigheter men blev bedömda som "alkisar" i sociala medier?
Jag är som sagt en garvad flashbackare (iakttagare), men denna gången tog det mig. Tänk er för kära vänner, innan ni sätter någon i ett fack. Det är inte alltid svart eller vitt.
J, sov i ro.