Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-08, 11:42
Medlem
DouglasKenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga-Linnea
Nu kan jag äntligen kommentera, har väntat på att få medlemskapet aktiverat.
Irrelevant, kan tyckas, men vill ändå skriva några rader om J, som jag haft en väldigt nära vänskap med de senaste åren.
J var en mycket intelligent, empatisk, omtänksam, verbal, och kunnig person.
Mycket beläst, belevad och begåvad.
Filosofi och teologi var hans huvudämnen på universitetet.
J var mycket kulturellt bevandrad och hade även stor kännedom om kulinariska läckerheter. Han sände mig t.o.m. egenhändigt tillverkad pesto per post.
Alla kan också falla, särskilt med dåligt sällskap.
Hade en förhoppning om att hans begåvning skulle börja ta sig mer konstruktiva uttryck, men tyvärr tog det alltså slut där.
Jo, men tyvärr är det så ibland att även väldigt smarta och duktiga människor kan hamna snett här i livet. Mycket fokus hamnar på det negativa hos en människa och ibland glömmer vi bort det negativa.
Kan du berätta något mer om din vän, känner du till den misstänkte?
Citera
2018-02-08, 11:55
Medlem
Vet mycket lite om den kretsen, men man har ju hört förnamn på våldsamma personer, som tex det förnamn som nu nämns. Vi pratade om helt andra saker.
Citera
2018-02-08, 12:03
Medlem
DouglasKenneths avatar
Citat:
Vet mycket lite om den kretsen, men man har ju hört förnamn på våldsamma personer, som tex det förnamn som nu nämns. Vi pratade om helt andra saker.
Beklagar din sorg 🖤
Vad var det som gjorde att han hamnade med det umgänget han hade, sprit eller?
Citera
2018-02-09, 10:06
Medlem
Tack. Man frågade väl lite ibland, men han ville väl inte riktigt prata helt öppet om hur det gick fel. Har långt ifrån hela bilden.
Däremot hade han två sjukdomar som gjorde att han hade svårt att gå, han kunde bli nekad på bolaget även i nyktert tillstånd, och han kunde bli liggande i anfall.
Citera
2018-02-09, 22:47
Medlem
Citat:
Nu kan jag äntligen kommentera, har väntat på att få medlemskapet aktiverat.
Irrelevant, kan tyckas, men vill ändå skriva några rader om J, som jag haft en väldigt nära vänskap med de senaste åren.
J var en mycket intelligent, empatisk, omtänksam, verbal, och kunnig person.
Mycket beläst, belevad och begåvad.
Filosofi och teologi var hans huvudämnen på universitetet.
J var mycket kulturellt bevandrad och hade även stor kännedom om kulinariska läckerheter. Han sände mig t.o.m. egenhändigt tillverkad pesto per post.
Alla kan också falla, särskilt med dåligt sällskap.
Hade en förhoppning om att hans begåvning skulle börja ta sig mer konstruktiva uttryck, men tyvärr tog det alltså slut där.

TACK!
Kände J sedan 1994 men tappade tyvärr kontakten för ca 10 år sedan... men blev helt förstörd när jag hörde vad som hänt, och faktiskt ännu mer förstörd av att se hans namn skrivas ut här (trots att jag är hängiven flashbackare).
Man kan kalla J vad man vill, men kände man inte honom VET man inte! Vi lärde känna varandra strax innan VM 1994, i Malmö, och blev 'bästa vänner' - som man blir när man är runt 20 - över dessa tre VM-veckor. Ute och festade och njöt 37-gradig värme (ja, 37 grader. I Malmö. På natten. Och Svedala tog sig till en tredjeplats. FANTASTISK sommar!) Han skulle läsa sin jävla filosofi, jag hatar filosofi så vi kom varandra nära genom att inte alls tycka samma om någonting.
Han var en oerhört intelligent människa med så många insikter som ingen annan bara "har".
Vi fortsatte att umgås över en period om kanske 15 år, sedan flyttade "alla" och vi förlorade kontakten, sånt som händer. MEN! Det upprör mig något oerhört att se J:s namn smutskastat som "alkis" och annat; han var så mycket MER. Ni som dömer, tänk efter! Ni har alla en "alkis" i er familj och/eller omedelbara närhet - hur hade ni tänkt om de dog under ovanliga omständigheter men blev bedömda som "alkisar" i sociala medier?
Jag är som sagt en garvad flashbackare (iakttagare), men denna gången tog det mig. Tänk er för kära vänner, innan ni sätter någon i ett fack. Det är inte alltid svart eller vitt.
J, sov i ro.
Citera
2018-02-10, 07:24
Medlem
Alltid tragiskt när någon dör, så ung dessutom. Beklagar sorgen av din vän.
Citera
2018-02-10, 07:53
Medlem
DouglasKenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimmiahug
TACK!
Kände J sedan 1994 men tappade tyvärr kontakten för ca 10 år sedan... men blev helt förstörd när jag hörde vad som hänt, och faktiskt ännu mer förstörd av att se hans namn skrivas ut här (trots att jag är hängiven flashbackare).
Man kan kalla J vad man vill, men kände man inte honom VET man inte! Vi lärde känna varandra strax innan VM 1994, i Malmö, och blev 'bästa vänner' - som man blir när man är runt 20 - över dessa tre VM-veckor. Ute och festade och njöt 37-gradig värme (ja, 37 grader. I Malmö. På natten. Och Svedala tog sig till en tredjeplats. FANTASTISK sommar!) Han skulle läsa sin jävla filosofi, jag hatar filosofi så vi kom varandra nära genom att inte alls tycka samma om någonting.
Han var en oerhört intelligent människa med så många insikter som ingen annan bara "har".
Vi fortsatte att umgås över en period om kanske 15 år, sedan flyttade "alla" och vi förlorade kontakten, sånt som händer. MEN! Det upprör mig något oerhört att se J:s namn smutskastat som "alkis" och annat; han var så mycket MER. Ni som dömer, tänk efter! Ni har alla en "alkis" i er familj och/eller omedelbara närhet - hur hade ni tänkt om de dog under ovanliga omständigheter men blev bedömda som "alkisar" i sociala medier?
Jag är som sagt en garvad flashbackare (iakttagare), men denna gången tog det mig. Tänk er för kära vänner, innan ni sätter någon i ett fack. Det är inte alltid svart eller vitt.
J, sov i ro.
Tragiskt nog är det så att vi människor placerar andra i fack, det gör vi väl alla. Men för dem som står personerna nära så blir det ju en annan relation och syn på personen.
Antar att du syftar på att vi skrivit att personen hade alkoholproblem, nu är det så att just det kan ha präglat hans liv stort och varit anledningen till att det slutade som det gjorde.
Tyvärr är det så att för dem som står en person nära så kan det kännas, jag ber om ursäkt för det. Vi klankar inte ner på personer, jag har levt nära personer med problem själv. Det finns alltid en snäll människa inom alla. Alkoholen i stora mängder brukar förstöra en människa men det är inte människan det är fel på det är alkoholen som gjort det så.
Beklagar från mitt djupaste hjärta.
Citera
2018-02-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofamustangford
Alltid tragiskt när någon dör, så ung dessutom. Beklagar sorgen av din vän.

Tack
Citera
2018-02-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DouglasKenneth
Tragiskt nog är det så att vi människor placerar andra i fack, det gör vi väl alla. Men för dem som står personerna nära så blir det ju en annan relation och syn på personen.
Antar att du syftar på att vi skrivit att personen hade alkoholproblem, nu är det så att just det kan ha präglat hans liv stort och varit anledningen till att det slutade som det gjorde.
Tyvärr är det så att för dem som står en person nära så kan det kännas, jag ber om ursäkt för det. Vi klankar inte ner på personer, jag har levt nära personer med problem själv. Det finns alltid en snäll människa inom alla. Alkoholen i stora mängder brukar förstöra en människa men det är inte människan det är fel på det är alkoholen som gjort det så.
Beklagar från mitt djupaste hjärta.

Kloka ord... och tack!
Citera
2018-02-13, 22:15
Medlem
Passepartouts avatar
Ur Skaraborgs Allehanda 6/2:

Citat:
– Vi vii inte gå ut med det än, mer än att offret har utsatts för kraftigt våld, men om det har använts tillhygge eller inte är inget vi kommenterar. Nu avvaktar vi också den obduktion som ska genomföras under onsdagen, säger förundersökningsledaren i utredningen, kammaråklagare Ylva Lundgren.

På tisdagseftermiddagen hölls häktningsförhandling mot den mordmisstänkte mannen i 50-årsåldern som greps av polis kort efter våldsdådet.

Citat:
Åtal ska väckas senast den 20 februari. Den mordmisstänkte mannen är sedan tidigare känd av polisen.
https://sla.se/falkoping/2018/02/06/har-minneslucka-fran-valdsdadet-i
Citera
2018-02-21, 15:34
Medlem
_b0s avatar
Den häktade heter M*kael Sven**on och är född 1969, jag har fått papper från Tingsrätten som bekräftar detta.
Citera
2018-02-21, 21:51
Medlem
MGM skulle man inte våga ha i sin omgivning. Iallafall om det är han man får upp då man söker namnet i inlägget ovan tillsammans med Falköping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in