2018-02-21, 16:34
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Ja herregud, vad du sitter på höga hästar. Tagga ner.

På sidan 152 berättar pappa att ha låter dottern fortsätta sova då hon inte hostar. Frågor på det?

Att dotter var sjuk och klängig var min egen spekulation. Det är väldigt tydligt att jag hade det som tanke OCH sedan tänkt om då det verkar som om dottern fortsatte sova enligt ett vittne och pappans egen berättelse. Förstår att det är svårt för vissa att läsa och förstå ordentligt, så jag har tålamod ditt känsloutbrott.
Ja, fråga på det...
Han låååter henne sova vidare vilket inte är samma sak som att önska att hon skall sova, eller?

Spekulationer är ju det som gäller, men när man lägger totalt ovidkommande egenskaper hos inblandade så blir det snart trådsanningar och tråden är körd. (Kolla Bjärreds tråden)

Att låta Andreas huvudegenskap bli dammsugartokig gör tråden till ett skämt, och att dottern skulle hållas nedsövd under en demo är ju uppåt väggarna...jisses...

Faktisk, trolig och vederhäftig info om resten av släktingar typ farfar och farmor till flickan etc hade varit givande.
Citera
2018-02-21, 16:50
Medlem
Var hittar jag fup:en?
Citera
2018-02-21, 17:42
Medlem
Undrar hur många som swichat för att stödja den grupp de har på facebook gällande den äldre dottern.
Åh dessa pengar istället har gått till droger.... Som slutligen dödade den yngre dottern!

En fundering jag har, D är alltså inte biologisk pappa till den äldsta?
Enligt förhör med modern, så träffades dem väl när hon var gravid.

"Hur länge har du känt Andreas?
Vi lärde känna varandra genom hans storasyster som jag känt sedan jag var 10 år. Vi blev
tillsammans när jag var gravid med min äldsta dotter 2011. Vi lärde känna varandra bättre när
jag blev gravid, så då blev vi ihop.
"

Finns det några uppgifter på ifall han verkligen är pappan eller inte?
Citera
2018-02-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Var hittar jag fup:en?

Ganska tidigt i tråden, runt sida fem skulle jag tro..

Edit: sida 6 var det.

Här är länken https://minfil.org/Qa73Bfd1ba/Uddevalla_TR_B1364-17_Aktbil_48.pdf
Citera
2018-02-21, 17:46
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Ja, fråga på det...
Han låååter henne sova vidare vilket inte är samma sak som att önska att hon skall sova, eller?

Spekulationer är ju det som gäller, men när man lägger totalt ovidkommande egenskaper hos inblandade så blir det snart trådsanningar och tråden är körd. (Kolla Bjärreds tråden)

Att låta Andreas huvudegenskap bli dammsugartokig gör tråden till ett skämt, och att dottern skulle hållas nedsövd under en demo är ju uppåt väggarna...jisses...

Faktisk, trolig och vederhäftig info om resten av släktingar typ farfar och farmor till flickan etc hade varit givande.

Märkligt. Du är den enda som hänger upp dig på att vi diskuterar möjliga teorier. Du begriper väl själv att pappan aldrig skulle erkänna de teorier vi diskuterat? Med andra ord kommer vi med största sannolikhet aldrig att få veta sanningen och det kommer att förbli teorier. Begriper man inte att det är just teorier så ska man kanske hålla sig borta från diskussionsforum.
Citera
2018-02-21, 18:07
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Märkligt. Du är den enda som hänger upp dig på att vi diskuterar möjliga teorier. Du begriper väl själv att pappan aldrig skulle erkänna de teorier vi diskuterat? Med andra ord kommer vi med största sannolikhet aldrig att få veta sanningen och det kommer att förbli teorier. Begriper man inte att det är just teorier så ska man kanske hålla sig borta från diskussionsforum.
Jag brukar skriva det du precis gjorde hehe...

Teorier är INTE samma sak som flummigt skitpostande som blir trådsanningar...

Men när man (som i Bjärredtråden) börjar fantisera efter osannolika skeenden så blir det flummigt och tråden stannar pga syrebrist.

Kolla där får du se, förgiftade tårtor bl a...

För så'na som dig finns nämligen forumdelen om konspirationer, där tycker jag du skall hålla dig om du inte kan ge fan i att dum-posta!

Edit: OnT: Dennis verkar i mina ögon vara den som är mest trovärdig. Inga märkbara ändringar från förhör till förhör. Klara besked om Swishbet t ex.
Senast redigerad av Bluekeeper 2018-02-21 kl. 18:09.
Citera
2018-02-21, 18:55
Medlem
Ja fyfan. Dennis sitter frihetsberövad men inte Andreas vilket SÄGS bero på att den enda som överklagat är Andreas. Varför överklagar inte Dennis? Känns skevt alltihop. Andreas hävdar dessutom att alkoholen var ett "misstag" av sjukvården.
Citera
2018-02-21, 19:00
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Jag brukar skriva det du precis gjorde hehe...

Teorier är INTE samma sak som flummigt skitpostande som blir trådsanningar...

Men när man (som i Bjärredtråden) börjar fantisera efter osannolika skeenden så blir det flummigt och tråden stannar pga syrebrist.

Kolla där får du se, förgiftade tårtor bl a...

För så'na som dig finns nämligen forumdelen om konspirationer, där tycker jag du skall hålla dig om du inte kan ge fan i att dum-posta!

Edit: OnT: Dennis verkar i mina ögon vara den som är mest trovärdig. Inga märkbara ändringar från förhör till förhör. Klara besked om Swishbet t ex.

Fast det du hävdar att "sådana som Jag" skrivit har jag och skulle jag aldrig komma på tanken att skriva..
Citera
2018-02-21, 19:18
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ja, fråga på det...

Inte direkt det du frågade efter, men lite mera bakgrund av Andreas.
https://minfil.org/r88eC9d7be/Uddevalla_TR_B1364-17_Aktbil_38.pdf
Är från frivården.

Sen hittade jag den här om den omtalade kidnappningen
https://www.expressen.se/gt/syskon-holls-gisslan-i-timmar-under-knivhot/
Citera
2018-02-21, 20:08
Medlem
Wounderingtwos avatar
Ser att Andreas själv är ganska aktiv i Facebookgruppen som för övrigt verkar bestå av yra höns som tycker synd om honom. Han hävdar att den första obduktionsrapporten är fel och att det inte fanns alkohol i blodet. Har inte läst obduktionsrapporten ordentligt ännu men ska göra det senare. Är det ens möjligt att felaktigt påstå att det fanns 0,45 promille i kroppen?
Citera
2018-02-21, 21:09
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han känner alltså till väldigt sällsynta tarmsjukdomar men inte det faktum att en död människa inte kan kräkas. Herre gud så korkad.
Men flickan kräktes ju inte på eget initiativ. Han stoppade fingrar i halsen på henne och då kom det upp en sörja. Rättsläkaren skriver ju också att man kan framkalla att maginnehåll kommer upp genom manuellt tryck men att kroppen naturligtvis inte kan kräkas av sig själv.
Jag antar att det har med fysik att göra - en påse med innehåll och en tub med öppning i ena ändan - trycks påsen ihop trycks innehållet ut i tuben och genom öppningen även om allt är gjort av plast. Om du fattar liknelsen... 🙃

Pappan hade ju med barnen på varenda bild nästan, sedan flera år tillbaka. Han älskade dem säkert, även om han inte lyckades ta hand om dem och genom oaktsamhet och dumdristighet lyckades orsaka den enas död. Tycker faktiskt synd om honom. För jo, man kan älska sina barn och vilja dem väl även om man inte klarar uppgiften. Är övertygad om att han inte gjorde det med flit.
Citera
2018-02-21, 21:28
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Fast det du hävdar att "sådana som Jag" skrivit har jag och skulle jag aldrig komma på tanken att skriva..
Det var överdrivet och generaliserande i min spoiler...

Dessa trådar är så beroende av äkta inför drånd de som har den. Ovärderligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Inte direkt det du frågade efter, men lite mera bakgrund av Andreas.
https://minfil.org/r88eC9d7be/Uddevalla_TR_B1364-17_Aktbil_38.pdf
Är från frivården.

Sen hittade jag den här om den omtalade kidnappningen
https://www.expressen.se/gt/syskon-holls-gisslan-i-timmar-under-knivhot/
Underbart! Mycket tacksam, verkligen.

Visste inte ens om någon kidnappning. Skall uppdatera mig direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in