2018-02-14, 10:46
Medlem
Janne-Taikons avatar
Så dramatiskt är det inte, första filmen kom ut 2008, menar du på riktigt att Cloverfield blev sämre pga Cloverfield Paradox som kom ut 10 år senare?

Tror inte det, man bör förhoppningvis få lite mer sammanhang ju fler filmer som kommer, kopplade till Cloverfield.

Tyckte för övrigt rullen var helt ok, men jag hade å andra sidan inga förväntiningar på den, hade jag gått på bio och betalat en massa kluringar mer så hade jag däremot blivit mer än aningens besviken, bra av Paramount att inse att denna inte passade på bioduken.
Citera
2018-02-21, 20:34
Medlem
JayGatsbys avatar
Den här artikeln förklarar hur filmerna är sammankopplade: http://www.nme.com/blogs/the-movies-blog/cloverfield-paradox-ending-cloverfield-universe-connections-2236766

Den var väl spännande, men...

- Varför pratar ena gruppmedlemmen enbart kinesiska? Högst osannolikt att man får åka på ett internationellt rymdäventyr och inte prata engelska.
- Varför är huvudkaraktärerna brittiska afrikaner i USA? Varför pratar de brittiska och har brittisk flagg men verkar bo i USA?

Förövrigt känns filmen extremt sönderklippt. Som när brittiske afrikanen säger till flickan "Jag ska göra ett bättre jobb nu" så verkar han referera till en bortklippt scen.
Citera
2018-03-04, 10:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Den här filmen var en enorm besvikelse. Kommer inte ens i närheten av de övriga Cloverfield-rullarna.

Man stör sig liksom på allt men det värsta var ju i helvete de kunde castat komikern Chris O'Dowd. Han liksom förlorar en arm men verkar inte bry sig utan gör komik av det istället. Usel skådis såväl som tyvärr usel film.
Citera
2025-04-27, 19:09
Medlem
carminaburanas avatar
Om man bortser från att det inte har med clovwrfi3ld att göra, är detta en ok sci fi rulle att kolla en söndagskväll?
Citera
2025-04-27, 22:17
Medlem
carminaburanas avatar
Ujuju wilken röra. Dyr röra med. Det var ledigt svårt att hålla uppe intresset.
Citera
2025-04-27, 22:19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Den här artikeln förklarar hur filmerna är sammankopplade: http://www.nme.com/blogs/the-movies-blog/cloverfield-paradox-ending-cloverfield-universe-connections-2236766

Den var väl spännande, men...

- Varför pratar ena gruppmedlemmen enbart kinesiska? Högst osannolikt att man får åka på ett internationellt rymdäventyr och inte prata engelska.
- Varför är huvudkaraktärerna brittiska afrikaner i USA? Varför pratar de brittiska och har brittisk flagg men verkar bo i USA?

Förövrigt känns filmen extremt sönderklippt. Som när brittiske afrikanen säger till flickan "Jag ska göra ett bättre jobb nu" så verkar han referera till en bortklippt scen.

Jag tror det är så att de visar att alla kan kinesiska istället, för att visa att kinesiska numera är det som alla pratar.

Det känns som att de hade jävligt stora planer på ett cloverfield universum. Tydlgien är det en uppföljare till första som kom på g.
Senast redigerad av carminaburana 2025-04-27 kl. 22:30.
Citera
2025-04-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Om man bortser från att det inte har med clovwrfi3ld att göra, är detta en ok sci fi rulle att kolla en söndagskväll?

Jag är imponerad att du sliter upp en nästan nio år gammal tråd såhär på en söndag.

Har själv inte sett filmen, men kommer jag ihåg det imorgon så blir det att ladda ner den.
Citera
2025-04-28, 00:59
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Jag är imponerad att du sliter upp en nästan nio år gammal tråd såhär på en söndag.

Har själv inte sett filmen, men kommer jag ihåg det imorgon så blir det att ladda ner den.

Hehe, ett tips, sänk dina förväntningar! En riktigt röra.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in