2018-02-21, 11:22
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Oerhört allvarligt. Vänsterpartister är ju vansinniga redan från början, en extra galen vänsterpartist måste klassas som en exceptionell säkerhetsrisk.

Har själv varit förföljd av sinnesrubbad kvinna med amorösa planer. Som någon skrev, detta kan sluta både med mord och självmord. Människan har visat att hon saknar spärrar, yttersta försiktighet måste iakttas. Kvinnan bör underkastas ständig GPS-övervakning.
Citera
2018-02-21, 11:36
Medlem
909bds avatar
Ja, jag har inte haft lust att läsa eller sättamig in i alla förhållningar, ni som är det har säkert rätt i sak.

Jag googlade upp en bild och genast var det som hennes ångest sipprade igenom, och fick mig att må dåligt.
Hoppas hon får hjälp och kan ta sig vidare i livet.
Citera
2018-02-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hon har väl fått många chanser att sluta höra av sig? Han har sagt till henne, hon har inte lyssnat. Till slut orkade han inte mer... varför man tror mer på honom nu är när hon trots det allvarligt läget med polisanmälan ändå ber om mer kontakt med en massa sms. Time out bör hon ta, i alla fall från kontakt med honom. Att hon förefaller ha varit olyckligt kär, eller bara ensam, hjälps inte. Man slutar när någon säger till.

Självklart kan människor tappa huvudet, men lyssna, det måste man fortfarande kunna göra.

Hur många chanser? Har han besvarat något sms? Har han verkligen sagt till henne? Jag gillar inte heller efterhängsna fruntimmer men den här lismande Jens Holt har en dold agenda. Han skall göra politisk karriär och det här i går i hans plan. Han har tappat huvudet.

Båda bör ta time out för att rädda spillrorna av partiet.
Citera
2018-02-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 909bd
Ja, jag har inte haft lust att läsa eller sättamig in i alla förhållningar, ni som är det har säkert rätt i sak.

Jag googlade upp en bild och genast var det som hennes ångest sipprade igenom, och fick mig att må dåligt.
Hoppas att partiets ledare är en trygg och stabil person som kan hantera de interna problem och misstänksamhet som skulle kunna uppstå, och att han inte bara sopar problemen under mattan och låtsas som ingenting. De inblandade ska ha den hjälp och stöd de behöver tycker jag.
Citera
2018-02-21, 12:21
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 909bd

Det stämmer, hon ser knepig ut.
Inte förvånad över att en sådan människa kan få för sig att skicka 28 sms på en och samma morgon.
Citera
2018-02-21, 12:42
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hur vet alla i tråden att Emma skulle vara olyckligt kär i Jens? Som jag förstått det som så har hon försökt att få hjälp från Jens vad gäller hennes miljöpolitiska engagemang. Skulle inte förvåna mig om Jens är orolig över att han kan bli petad och då gör en sådan här anmälan. Det är ganska vassa armbågar inom V.

För att hon babblar om "termin" i ett sms. Ingen av dom är väl skolbarn, eller lärare - kvarstår den mindre använda betydelsen om när man förväntar nedkomst ?
Citera
2018-02-21, 13:13
Medlem
"Åklagare inleder inte förundersökning den trakasserianklagade vänsterpolitikern Emma Wallrup."
Citera
2018-02-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"Åklagare inleder inte förundersökning den trakasserianklagade vänsterpolitikern Emma Wallrup."

Länken också: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6891236

Tycker inte det var speciellt oväntat om man läste några av hennes sms. Helt klart att hon varit inriktad på att försöka lösa en konflikt där hon blivit måltavla. Hoppas att JH och Aron Etzler nu slutar med sin mobbning mot olika personer inom vänstern för som redan påpekats är detta långtifrån det enda fallet.
Citera
2018-02-21, 14:31
Medlem
Åklagaren avfärdar Jens Holm som lättkränkt.

Citat:
En stor mängd av kontakter har av våra domstolar mer än en gång bedömts vara av en sådan karaktär att ett straffbart ofredande inte förelegat. Och då har innehållet i meddelandet varit betydligt mer kränkande än som är fallet i detta ärende.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/WLk0G2/anmalan-mot-emma-wallrup-laggs-ned
Citera
2018-02-21, 14:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Åklagaren avfärdar Jens Holm som lättkränkt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/WLk0G2/anmalan-mot-emma-wallrup-laggs-ned

Emma säger sig fortsatt bara vilja få prata ut så Jens får nog inom kort nya SMS. Han ångrar nog dagen han svarade på det första meddelandet.
Citat:
”Känns jätteskönt”
Emma Wallrup kommenterade beskedet i TV4:

– Det känns jätteskönt, nu vill jag gå vidare med dialog, säger hon.
Citera
2018-02-21, 15:09
Medlem
"Mia Sydow Mölleby menar i dag att V står fast vid sin inställning, även fast åklagaren lägger ned ärendet."

Riktigt obehaglig inställning anser jag.
Citera
2018-02-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
"Mia Sydow Mölleby menar i dag att V står fast vid sin inställning, även fast åklagaren lägger ned ärendet."

Riktigt obehaglig inställning anser jag.

V verkar inte direkt manad till att lösa denna konflikt, utan bara att misskreditera EW till vilket pris som helst. Det här fallet är ju inte heller unikt inom V utan även Viwi-Anne Johansson, Aminah Kakabaveh och Lars Ohly har ju svartmålats av personer i partistyrelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in