Citat:
Ursprungligen postat av
CountMyshkin
Vad har de varit oense om?
Det handlar ju inte om sexuella trakasserier. Flera hundra mail och sms under flera års tid är väl inte mycket för politiker som är oense?
Sedan augusti har de inte haft kontakt via sms eller mail utan all kontakt har skett via tredjeperson. Wallrup har fortfarande starkt stöd i Uppsala; 17 röster mot 14 om att Uppsalas riksdagslista skulle skrivas om. Lars Thor som är distriktsordförande i Uppsala har låtit Jens Holm berätta för Uppsaladistriktet vad han anser hänt. Wallrup borde känna sig förbigången.
Mia Sydow Mölleby, gruppledare i riksdagen, har bett Wallrup att ta time out och att inte närvara på gruppmöten. En oberoende arbetsrättsjurist som fått uppdraget av partiledningen undersöka om Jens Holm varit trakasserad och kommit fram till att så är fallet mha till alla sms o mail. Jag gissar att han får hundratals mail och sms från andra också men men som han delar samma uppfattning med.
Nu kan man läsa en del av mailen på Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wEvQnL/anmald-v-ledamot-kritiserar-partiledningen-maktmissbruk
Jag tycker mer det verkar handla om att EW utsatts för mobbning och utfrysning på arbetsplatsen. När hon försöker få till en lösning möts hon bara av tystnad och fortsatt utfrysning. Kan inte JH bara säga att han också vill hitta en lösning som funkar för båda?
Det där med "oberoende arbetsrättsjurist" kan man ifrågasätta, det är ju en person som partiledningen tillsätter och som är lojal med den. Har själv en släkting som utsatts för liknande behandling inom offentlig sektor och det var obefintlig löneförhöjning, dåliga arbetsuppgifter, utfrysning, tvång till IQ test och att gå till psykolog. Personen bytte arbetsplats och vips var alla problem borta...
Vi ska inte heller glömma bort partiledningens behandling av personer som Lars Ohly, Aminah Kakabaveh och Viwi-Anne Johansson. Viwi-Anne uttrycker sitt avhopp med:
Citat:
I ett brev som hon skickat till sina partikamrater skriver hon: ”Att jag väljer att sluta beror enbart på att jag inte trivs i gruppen med den toppstyrning som utvecklats över tid. Att vi saknar strukturerade arbetsformer, att ledamotsstödet efter omorganisationen har utarmats, att härskartekniker som osynliggörande och liknande har fritt spelrum.”
Wiwi-Anne Johansson säger till TT att hon upplever ett ”ändrat ledarskap”, något som hon tycker har accelererat under den nuvarande mandatperioden.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hon-lamnar-v-i-protest-mot-jonas-sjostedt